صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۳
کد خبر: 10516
گزارشگر: 213
۵۳۱
۱
۰
۳
شرایط جدید اعطای وام اجاره بها

آخرین وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن در تابستان ۱۴۰۱+جزییات مبلغ و سود بانکی

آخرین وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن در تابستان ۱۴۰۱+جزییات مبلغ و سود بانکی
بانک مرکزی اعلام کرد که بخشنامه اعطای وام ودیعه مسکن ابلاغ شده و بانک‌ها منتظر دریافت آیین‌نامه وزارت راه‌ و شهرسازی برای پرداخت وام هستند.

به گزارش آسیانیوز، با اینکه چهار ماه از دستور دولت برای پرداخت وام ودیعه مسکن می‌گذرد، اما گزارش‌‌ها نشان می‌دهد بانک‌ها هنوز از پرداخت این وام امتناع می‌کنند می‌گویند بخشنامه بانک مرکزی را دریافت نکرده‌اند. اما بانک مرکزی می‌گوید بخشنامه ابلاغ شده است.

در حالی که چهار هفته از دستور دولت برای پرداخت وام ودیعه مسکن گذشته اما بسیاری از مردم هنوز موفق به دریافت این وام نشده‌اند. چون بانک‌ها می‌گویند بخشنامه‌ای دریافت نکرده‌اند.

اما مصطفی قمری وفا، رئیس روابط عمومی بانک مرکزی به تجارت‌نیوز می‌گوید «بانک مرکزی این بخشنامه را ابلاغ کرده و بانک‌ها منتظر دریافت آیین‌نامه وزارت راه‌وشهرسازی هستند.» این گفته به ان معناست که بخشنامه به دست بانک‌ها رسیده اما آیین‌نامه وزارت راه و شهرسازی نه.

 نتیجه اما برای مستاجران یکی است؛ آنها همچنان نمی‌توانند وام ودیعه مسکن بگیرند. آن هم در آستانه تابستان که فصل جابجایی مستاجران و تمدید اجاره‌هاست.

اما مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن ختم به این موارد نمی‌شود. برخی هنوز نتوانسته‌اند حتی در سامانه اعلام شده ثبت‌نام کنند.

جزییات و موانع دریافت وام ودیعه مسکن
«من اجاره‌نامه رسمی هم دارم، می‌رم بانک رو انتخاب کنم خطا میده. می‌گه که اجاره‌نامه باید برای بعد از تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ باشه. در حالیکه اجاره‌نامه من مال بعد از اون تاریخه. حالا چرا سایت قبول نمی‌کنه نمی‌دانم. شرافتاً یه کاری بکنید اجاره‌نامه بعد از اون تاریخه چرا باید اینجوری اذیت بشیم آخه ؟»

«من پارسال این وام رو گرفتم. قرارداد کدرهگیری هم داشتم منتها چون بهمن سال قبلش بود مجبور شدم دوباره یک قرارداد جدید تنظیم کنم و پول بنگاه بدهم. این قسمت آسون‌ترین بخش بود، اصل کاری بانکه، که فقط از من شیر مرغ نخواست. بگذریم که رفتار خیلی مزخرفی هم داشتند. از من گواهی کسر از حقوق، سفته، دو ضامن دارای گواهی کسر از حقوق یکی رسمی و یکی قراردادی خواستند. من از بانک تجارت تهران گرفتم.»

«منی که قولنامه دارم و کلی بابت کد رهگیری پول دادم و الان ۵ ماه از قراردادم باقی مونده تا تموم بشه رفتم ثبت نام کردم برای وام ودیعه سایت میزنه باید قولنامه ار ۱ _۰۱ -۱۴۰۱ باشه چیکارباید بکنم با این تورم و گرونی چرا مردم وسر کار گذاشتید اینجوری می‌شه که مجبور میشن کلک بزنن و قولنامه صوری درست کنن شما خودتون مردم ومجبور می‌کنید.»

 ثبت‌نام سومین مرحله وام ودیعه مسکن از صبح روز ۱۲ خرداد آغاز شده است، اما امسال بر خلاف دو سال گذشته، تفاوت‌هایی داشته است. امسال سقف اعتباراتی که برای پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن در نظر گرفته شده، ۴۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. متقاضیانی که پارسال وام دریافت کرده‌اند، امسال می‌توانند مابه التفاوت آن را دریافت کنند؛ البته به این شرط که منابع مالی در نظر گرفته شده، کافی باشد. سود این وام ۱۸ درصد و بازپرداخت آن پنج ساله است./

https://www.asianews.ir/u/75u
اخبار مرتبط
عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران ‌املاک گفت: طبق قانون اصلا امکان ندارد که فردی بخواهد قرارداد را دوبار در سال افزایش دهد؛ این در حالی است که با تایید سقف اجاره بهای ۹ و نیم میلیون تومانی توسط دولت، نماینده مجلس گفت علما برای مستاجران در حال اشک ریختن هستند!
معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گزارشی اعلام کرد متوسط قیمت واحد مسکونی در تهران در اردیبهشت امسال به متری ۳۶ میلیون و ۲۴۷ هزار تومان رسیده است و با تایید سقف اجاره بهای ۹ و نیم میلیون تومانی توسط دولت نماینده مجلس گفت اشک علما برای مردم درآمده است!
معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن از روز پنج شنبه ۱۲ خردادماه از طریق ثبت درخواست در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن خبر داد.
معاون سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اگر کسی میزان اجاره‌بها را بیش از مبلغ تعیین‌شده اضافه کند، این تخلف است و برخورد تعزیراتی با متخلفان صورت می گیرد. ​
ستاد تنظیم بازار برای سال ۱۴۰۱، سقف اجاره مسکن را در سراسر کشور تعیین کرد.
امروز در سومین جلسه شورای‌عالی مسکن به‌ریاست ابراهیم رئیسی با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش سقف وام خرید مسکن موافقت شد.
روابط عمومی بانک مرکزی گفت درباره جزییات پرداخت وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه، خرید یا ساخت مسکن دستورالعملی به بانک‌ها ابلاغ شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
مجید
۱۴۰۱/۰۵/۰۲
0
0
1

سلام من بیشتراز دو هفته هست همه کارای وامو کردم تموم شده ولی بانک صادرات پولی نریختن رفتم بانک میگه اعتباری هنوز به ما ندادن معلوم نیست کی بدن منم قول دادم صاحب خونه یکار نمیکنن آدم تو آرامش باشه گناه کردیم اینجا بدنیا امدم همش تو عذابو استرسو ناراحتیم


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید