صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۵
کد خبر: 10523
گزارشگر: 2
۱۲۵۵
۰
۰
۵
دکوراسیون محیط

راهنمای خرید آبنما و فواره

راهنمای خرید آبنما و فواره
در این مقاله ما قصد داریم یک راهنمای کامل جهت خرید آبنما و فواره برای شما تهیه کنیم.

امروزه از آبنما و فواره برای تزئین منازل، استخرها، حیاط و باغ و... استفاده می‌شود‌. طراحی آبنما از ارکان مختلف طبیعت، همچون آبشار‌ها و رودخانه‌ها و مناطقی که آب به سنگ‌ها برخورد می‌کند؛ الهام گرفته شده است. امروزه بسیاری از طراحان و حتی خود افراد برای زیبا‌سازی منازل، ساختمان‌ها، پارک‌ها، استخرها، میدان ها و... از آبنما و فواره بهره می‌گیرند. در این مقاله ما قصد داریم یک راهنمای کامل جهت خرید آبنما و فواره برای شما تهیه کنیم. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید انواع نازل‌های مختلف آبنما نه تنها می‌توان اشکال مختلفی از فواره‌های آب را طراحی کرد؛ بلکه می‌توان آن را از حالت فواره ساده به فواره همراه با رقص آب تبدیل کرده و حتی آن را با نور و موسیقی همراه کرد تا بتوان بدین وسیله آبنما و فواره‌هایی در سبک‌های مختلف و برای سلایق مختلف طراحی کرد.

 

آبنما چیست؟

 

همانطور که از نام این کلمه پیداست از دو بخش آب و نما تشکیل شده است. به طور کلی هر نما و ظاهر منظم و یا غیر منظمی از ریزش آب که به طور مداوم صورت بگیرد یک نوع آبنما است. از مزایای آبنما و فواره می‌توان به ظاهر زیبایی که دارد و همچنین صدای دلنشین و آرام بخش آن اشاره کرد. تعداد کمی از عناصر می توانند مانند یک فواره یا آبنما آرامش طبیعت را به محل زندگی ما بیاورند.

 

موارد کاربرد فواره

 

افراد با توجه به سلیقه خود می‌توانند در هر جایی که دوست دارند از زیبایی و آرامش فواره بهره‌مند شوند. امروزه در پارک‌ها، میادین، استخرها، ساختمان‌ها، منازل و... از آبنما و فواره استفاده می‌شود. اما اگر شما دارای یك باغ، حیاط بزرگ و فضای باز هستید؛ استفاده از فواره استخری برای شما ضرورت دارد. چرا که فواره استخری علاوه بر زیبا کردن محیط موجب مطبوع‌تر شدن هوا نیز می‌شود. همچنین مانع از راکد ماندن آب در یک محیط شده و شما را از عوض کردن آب استخر در مدت کوتاه بی نیاز می‌کند.

 

انواع آبنما و فواره

 

آبنما و فواره را بر اساس مسائل مختلفی از جمله نوع نازل‌ها، زاویه فواره آبنما، متریال آبنما و .. به انواع مختلفی تقسیم می‌کنند. در ادامه قصد داریم به‌طور مختصر به برخی از آن‌ها بپردازیم.

 

انواع آبنما و فواره بر اساس زاویه فواره آب

 

با توجه به شکل فواره و زاویه‌ای که آب را پرتاب می‌کند؛ می‌توان آبنما‌ها را به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

. آبنمای جوشان : این آبنما آب را با زاویه ۹۰ درجه به سمت بالا پرتاب می‌کند.
آبنمای ژاپنی یا آب نمای آرام : این مدل آبنما، آب را به‌طور آرام با یک نازل‌ افقی در جهت جاذبه زمین رها کرده و به این ترتیب با استفاده از آب یک هلال زیبا می‌سازد.
آبنمای ریزش : این مدل آبنما آب را در جهت جاذبه زمین به صورت عمودی رها می‌کند.
آبنمای بی پایان یا همان آبنمای غیب شونده : در این نوع، آب به سمتی می‌رود که در انتها ناپدید می‌شود. برای مثال آب درون یک سنگ که مخزن آب آن دیده نمی‌شود؛ ریخته می‌شود.
آبنمای آبشاری : از آبنماهای رستوران‌های فرحزاد می‌توان به‌عنوان مثال برای این مدل آبنما یاد کرد. در این مدل آبنما، آب به صورت پله‌ای از بالا به سمت پایین در کاسه‌های جداگانه ریخته می‌شود.
آبنمای دیواری : حرکت آب در این مدل آبنما به صورت عمودی و یا همراه با یک شیب در جهت جاذبه است.

فواره

انواع آبنما بر اساس متریال

 

آبنما‌های سنگی
آبنماهای فلزی
آبنما‌های پلاستیکی
آبنما‌های فایبرگلاسی
آبنما‌های سرامیکی
آبنماهای بتنی
آبنما‌های شیشه‌ای
آبنماهای چوبی
آبنماهای رزینی

 

انواع آبنما و فواره بر اساس کاربردی که دارند

 

آبنما و فواره سرپوشیده: همانطور که از نام این آبنما پیداست؛ از آن برای مکان‌های مسقف همچون ساختمان‌ها، لابی‌ها و... استفاد می‌شود که آبنماهای خانگی جزو این دسته هستند.
آبنما و فواره بیرونی: با توجه به نام این مدل آبنما از آن‌ها در حیاط، پشت بام، بالکن و باغچه استفاده می‌شود.
آبنما و فواره استخری: این مدل آبنما نیز با توجه به نامی که دارد در فضای استخر همچون درون سونا و جکوزی استفاده می‌شود. اصولا آبنما‌هایی که در این محیط‌ها استفاده می‌شوند از جنس استیل ضد زنگ هستند. معمولاً فواره‌هایی که حالت پاششی دارند در وسط استخر قرار گرفته و فواره‌های آبشاری شکل در اطراف آن قرار می‌گیرند. این نوع از آبنما و فواره خود به چند دسته مختلف تقسیم می‌شود. برای مثال فواره جت مواردی است که جریان آب را از اطراف استخر به داخل استخر هدایت می‌کند و یا فواره حبابی که از کف استخر بیرون آمده و یک فواره کوچک به حساب می‌آید. فواره ورقه‌ای که آب را به شکل یک ورقه نازک سرازیر کرده و به‌جهت تزیین و زیبایی استفاده می‌شود. فواره بارانی که همانطور که از نامش پیداست، شباهت بسیاری به بارش باران دارد.
آبنمای شیشه‌ای: این مدل آبنما که در خانه، پاسیو و باغ و... کاربرد دارد از جمله زیباترین انواع فواره و آبنما است که موجب زیبایی منزل شما می‌شود.

اکسین آب

نکته

 

آنچه که به‌عنوان یک نکته مهم در طراحی یک مدل آبنما و فواره زیبا و مناسب باید به آن توجه کنید؛ این است که سعی کنید آبنمای مورد نظر خود را متناسب با دکوراسیون منزل و یا محیط موردنظر خود انتخاب کنید و در نظر بگیرید که چه مدل آبنما و فواره برای محیط مورد نظر شما مناسب است. از طرفی باید به این مسئله توجه کنید که اگر بخواهید آبنما در معرض دید باشد؛ مسلما باید آن را در وسط دکوراسیون محیط و فضای خود لحاظ کنید. اما اگر نمی‌خواهید به‌عنوان مرکز توجه و نقطه کانونی در معرض دید باشد؛ بهتر است آن را کنار یک دیوار یا در یک گوشه قرار دهید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هنگامی که تصمیم به تهیه یک آبنما و فواره گرفتید و یقین پیدا کردید که به چه طرح و چه اندازه‌ای علاقه‌مند هستید؛ باید به سراغ شرکتی که خدمات تولید آبنما ارائه می‌دهد رفته و از آنها کمک بگیرید تا آبنمای مورد نظر شما را دقیقا همانگونه که در ذهن شماست طراحی شود. توصیه ما به شما سایت اکسین آب است که نمایندگی فروش انواع آبنما و فواره با نازل‌های مختلف است.

https://www.asianews.ir/u/761
اخبار مرتبط
شهرهای مازندران در میان کوه‌ها، جلگه‌ها و جنگل‌های سرسبز و دل انگیز به همدیگر نزدیک هستند؛ در حالی که کرانه زیبا، خانه‌های ییلاقی، خوراک های دریایی، فرهنگ و سنن دیرپا، مازندران را میزبان میلیون‌ها گردشگر درونی و جهانگرد برون مرزی کرد؛ چرا که گُل سرسبد بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید