صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۵
کد خبر: 10525
گزارشگر: 213
۹۷۱
۰
۰
۳
ایجاد تغییرات ساختاری عجیب در زندگی اجتماعی

کافه ها پلمب می شوند!

کافه ها پلمب می شوند!
در ادامه برخی برنامه های هدفمند دولت و نهادهای دیگر و بر اساس گزارش‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده طی روزهای اخیر تعدادی از کافه‌ ها پلمب شده‌اند.

به گزارش آسیانیوز، در ادامه برخی برنامه های هدفمند دولت و نهادهای دیگر و بر اساس گزارش‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده طی روزهای اخیر کافه‌های «بوکلند، رزگلد، آبی، 404، بن‌کتو، رلر. بتن و مودبار» در شیراز پلمب شده‌اند.»

برخی دیگر از شاهدان محلی هم از گسترده‌تر شدن حضور گشت‌های ارشاد در خیابان‌ها حکایت دارد. تشدید این فشارها در شرایطی است که هفته گذشته برگزاری یک تجمع از سوی نوجوانان در پیست اسکیت بلوار چمران که در آن دختران عموما بدون حجاب بودند با انتقاد برخی مسوولان روبرو شد و نیروی انتظامی از بازداشت گروهی از شرکت‌کنندگان در این تجمع خبر داد.

بازتاب این تجمع در سطحی بود که محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور روز یکشنبه پنجم تیر گفت که که «از دختران نوجوان در قالب تجمع سوءاستفاده شده بود»، گفت: «برای نظام جمهوری اسلامی ایران زیبنده نیست که چنین اتفاقاتی را شاهد باشیم.»

برخی از کاربران ساکن شیراز در روایت‌های خود درباره برخی محدودیت های جدید سخن گفت. یکی از مشتریان در این باره و در خصوص کافه محبوبش نوشته «دیگه جایی برای تفریح هم نداریم رسما افسردگی رو در آغوش کشیدیم.»

این در حالی است که  هم‌زمان بسیاری از جوانان در تهران هم از تشدید فشار‌ها در کافه‌ها برای رعایت حجاب خبر داده و می‌گویند کافه‌دارها برای در امان ماندن از پلمب محل کسب‌شان به آنها تذکر حجاب می‌دهند. روایت‌های مشابهی هم از افزایش تذکر حجاب به زنان از سوی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی منتشر شده است.

هم‌زمان گفته شده برخوردها با برخی تورهای گردشگری مختلط هم تشدید شده داست.

محمدصادق اکبری رییس کل دادگستری استان مازندران روز ۲۹ خرداد از بازداشت دسته‌جمعی ۱۲۰ گردشگر در جنگل‌های شمال ایران خبر داد و اعضای آن را به ارتکاب «اعمال مجرمانه» از جمله رقص و نوشیدن الکل متهم کرد.

کمتر از یک هفته از این بازداشت‌ها، حسین حسن‌پور، جانشین فرمانده انتظامی گیلان روز یکشنبه چهارم تیر از بازداشت ۲۲ نفر در ارتفاعات ییلاقی املش به اتهام «تبلیغ فرقه‌های نوظهور و غربی» خبر داد و گفت ۱۴ دستگاه خودرو و «تعدادی آلات و ادوات تبلیغ فرقه‌ها» آنها ضبط شده است.

فشارهای همیشگی درباره خوانندگی زنان حتی به محافل خصوصی هم کشیده و در تازه‌ترین نمونه ابراهیم طاهری، دادستان میناب هرمزگان روز یکشنبه پنجم تیر از بازداشت «چهار خواننده زن دی‌جی به جرم خواندن در عروسی‌ها خبر داد و گفت: «اگر چنین مواردی تکرار شود، هم خواننده و هم صاحب عروسی بازداشت خواهند شد.»

به موازات این بازداشت‌ها، امام جمعه بندرخمیر در استان هرمزگان با حمایت از برخورد‌ها گفت: «موتورسواری و خوانندگی زنان در عروسی‌ها مایه تاسف است.»

این در حالی است که علی خان‌محمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر روز ۱۳ خرداد ماه با اعلام خبر ابلاغ قانون «عفاف و حجاب» برای مردان و زنان گفت: «باید این قانون در مرحله اول از دستگاه‌های دولتی آغاز شود و در مراحل بعد همه جامعه را در بر بگیرد.»

هم‌زمان گزارش‌های متعددی از سخت‌گیری بیشتر درباره حجاب کارکنان و حتی مراجعان زن به اداره‌های دولتی در شهرهای مختلف ایران منتشر شده است./

https://www.asianews.ir/u/763
اخبار مرتبط
مدیرعامل هلال احمر استان تهران درباره دلیل اصلی وقوع انفجار در کافه رستوران شهرک مریم شهریار توضیحاتی داد.
اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما با قیمت ارزان هستید این راهکارها را دنبال کنید.
شهرهای مازندران در میان کوه‌ها، جلگه‌ها و جنگل‌های سرسبز و دل انگیز به همدیگر نزدیک هستند؛ در حالی که کرانه زیبا، خانه‌های ییلاقی، خوراک های دریایی، فرهنگ و سنن دیرپا، مازندران را میزبان میلیون‌ها گردشگر درونی و جهانگرد برون مرزی کرد؛ چرا که گُل سرسبد بود.
برای سفر به کیش، بهترین قیمت بلیط را از فلای تودی بخواهید.
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در حالی از 9 تا 12 بهمن در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود که به گفته علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، بعد از شیوع کرونا این نمایشگاه آغازی دوباره برای صنعت گردشگری در ایران است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید