صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۵
کد خبر: 10526
گزارشگر: 213
۴۶۳
۰
۰
۳
بنا بر ادعای یک گروه سایبری

حمله هکری «گنجشک درنده» به شرکت فولاد خوزستان!

حمله هکری «گنجشک درنده» به شرکت فولاد خوزستان!
شرکت فولاد خوزستان صبح امروز، از حمله سایبری علیه این شرکت خبر داد و اعلام کرد به‌دلایل فنی قادر به ادامه فعالیت نیست و تا شرکت اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود؛ این در حالی است که یک گروه هکری موسوم به «گنجشک درنده» با ارسال پیام و ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، مسئولیت این حمله سایبری را برعهده گرفت.

به گزارش آسیانیوز، شرکت فولاد خوزستان صبح روز دوشنبه، ۶ تیر، از حمله سایبری علیه این شرکت خبر داد و اعلام کرد «به‌دلایل معضلات فنی قادر به ادامه فعالیت نیست و تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود».

وب‌سایت این شرکت در حال حاضر از دسترس خارج است، اما این شرکت در کانال تلگرامی خود با اعلام این خبر افزود که این حمله سایبری «به‌دلیل قطع برق و متوقف بودن خط تولید» منجر به آسیب نشده است.

این شرکت با این حال از تعطیلی آن تا اطلاع ثانوی «به‌دلایل معضلات فنی» خبر داده، اما در ابتدا از جزئیات این معضلات چیزی نگفت.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، نیز حمله هکری به این کارخانه را تأیید کرد و در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت که «با دفع سریع آن، ضمن بازگشت مجدد خطوط آسیب‌دیده به مدار تولید از توقف تولید ممانعت شده است.»

گروه هکری موسوم به «گنجشک درنده» با ارسال پیام و ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، مسئولیت این حمله سایبری را برعهده گرفت و ادعا کرد: «امروز صنعت فولاد ایران وابسته به سپاه و بسیج، شرکت فولاد خوزستان و شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت فولاد هرمزگان را تحت حمله سایبری خود، "گنجشک درنده"، قرار دادیم. این شرکت‌ها همچنان علی‌رغم تحریم‌های بین المللی علیه آنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.»

همچنین روابط عمومی فولاد خوزستان در اطلاعیه‌ای با تایید تهاجمات سایبری، اعلام کرد تا اطلاع ثانوی خطوط تولید تعطیل می‌شود.

اطلاعیه فولاد خوزستان در کانال تلگرامی این شرکت در ادامه آمده است:

بدنبال تهاجمات سایبری علیه شرکت فولاد خوزستان و بنابر ارزیابی کارشناسان ذیربط، شرکت فولاد خوزستان بدلایل معضلات فنی قادر به ادامه فعالیت نبوده و تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.
به حول و قوه الهی شرکت فولاد خوزستان همچنان پیش قدم خدمت به ملت و کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

شرکت فولاد خوزستان دومین تولیدکننده فولاد خام در ایران پس از شرکت فولاد مبارکه اصفهان است.


حملات سایبری به زیرساخت‌های مهم و حساس در ایران در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است که از آن جمله می‌توان به حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت در آبان ۱۴۰۰ و حمله به سامانه شهرداری تهران در ۱۲ خرداد اشاره کرد.


در این حمله در آستانه دومین سالگرد اعتراضات آبان ۹۸، تمام ۴۳۰۰ جایگاه سوخت در کشور از کار افتاد و ارائه بنزین ۱۵۰۰ تومانی برای بیش از یک هفته دچار اختلال شد و در آن زمان نیز گروهی با نام «گنجشک درنده» مسئولیت حمله به سامانه سوخت را پذیرفت.

در تازه‌ترین مورد نیز ۱۲ خرداد یک حمله سایبری به سامانه شهرداری تهران انجام شد و همان روز سازمان مجاهدین خلق اعلام کرد که افراد وابسته به آن، «۵۱۳۸ دوربین کنترلی» در شهرداری تهران را هک و از دسترس خارج کرده‌اند.

در پی افزایش حمله‌های سایبری به مراکز دولتی در ایران، روز یکشنبه ۵ تیر کلیات طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

سازمان پدافند غیرعامل نهادی است که در دهه اخیر زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح بوده و با تصویب نهایی این قانون به سازمانی دولتی با ساختار و تشکیلات مستقل تبدیل می‌شود./

https://www.asianews.ir/u/764
اخبار مرتبط
در ادامه تخفیف‌های روسیه به مشتریان، تولید فولاد ایران باری دیگر سقوط کرد.
امروز انجمن فولاد نامه‌ای را منتشر و نسبت به تعطیلی تمام کارخانه‌ها و توقف تولید فولاد ایران ابراز نگرانی کرد؛ همچنانکه بررسی کارشناسی نشان می‌دهد که به مدت سه ماه کارخانجات تعطیل و تولید فولاد ایران متوقف می‌شود.
گفته شده در پی جنگ اوکراین و تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، این کشور خسارات ناشی از پیامدهای این جنگ‌ را بر بازار نیمه‌جان اقتصاد ایران آوار کرده است. ‌
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید