صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۵
کد خبر: 10527
گزارشگر: 213
۹۹۴
۰
۰
۲
اظهارات سرپرست اداره بیماری های منتقله

شیوع قطعی وبا در ایران

شیوع قطعی وبا در ایران
سرپرست اداره بیماری های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت گفت: تعدادی از بیماران مبتلا به وبا در ایران شناسایی شده اند.

به گزارش آسیانیوز، مسعودی فر سرپرست اداره بیماری های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت گفت: پنج بیمار در کشور که قطعا به وبا مبتلا شده اند، شناسایی شدند.

 سرپرست اداره بیماری های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت گفت: پنج بیمار در کشور که قطعا به وبا مبتلا شده اند، شناسایی شدند.

مسعودی فر گفت: برخی از مسافران بازگشته از کشور عراق علائم بالینی وبا را پیدا کرده اند. تا به این لحظه از بین موارد مشکوک پنج نفر مبتلای قطعی به بیماری وبا در کشور شناسایی شده اند.
 
به نقل از انتخاب، بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت طغیان زمانی اتفاق می افتد که به خاطر انتقال محلی موردی از بیماری وبا گزارش شود. به همین دلیل باید مراقب بود تا بیماری به وضعیت انتقال محله ای نرسد.

او گفت: افراد مبتلا به خاطر سفر به کشورهای همجوار به این بیماری مبتلا شده اند. وزارت بهداشت هشدارهای مراقبتی و بهداشتی را به افراد و به ویژه مسافران داده است.

به گفته وی افرادی که قصد سفر به مناطق آلوده به بیماری وبا را دارند؛ باید مراقب سلامتی خود باشند و بهداشت فردی شامل شستن دست با آب و صابون، مصرف آب آشامیدنی سالم و خوردن میوه و سبزی پس از ضدعفونی را رعایت کنند.

او گفت: افراد مبتلا به دلیل اسهال و استفراغ آبکی در معرض خطر کم آبی هستند.

به گفته وی وبا بیماری‌ است که حدود ۸۰ درصد بیماران می‌توانند علائم بالینی نداشته باشند یا اسهال خفیفی داشته باشند. حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد اسهال متوسط دارند؛ اما حدود ۵ درصد بیماران علائم بالینی مانند اسهال خیلی شدید دارند.

 او گفت: در برخی از کشورهای همجوار بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت آمار بیماری وبا افزایش پیدا کرده است./

https://www.asianews.ir/u/765
اخبار مرتبط
در حالی که برخی از اخبار رسمی و غیر رسمی حکایت از آغاز شیوع بیماری آبله میمون در ایران دارند،بسیاری از افراد دچار توهم مبتلا شدن به این بیماری شده‌اند.
در حالی که احتمال شیوع آبله میمون در ایران دور از انتظار نیست مقام ارشد جهانی بهداشت گفت: شیوع آبله میمون ناشی از تماس جنسی است و این بیماری مانند عفونت‌های مقاربتی در حال گسترش است.
«آبله میمون» یک بیماری خود محدود شونده است که علائم آن بین ۲ تا ۴ هفته طول می کشد و اخیرا به خارج از آفریقا شیوع پیدا کرده است؛ این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی در صورت بروز مجدد آن از طریق مکانیسم‌های طبیعی، آزمایشگاهی یا انتشار عمدی، در حالت آماده‌باش قرار دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید