صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۶
کد خبر: 10568
گزارشگر: 213
۵۳۶
۰
۰
۳
عبداللهیان از پایان بی نتیجه نشست احیای برجام در دوحه خبر داد

مذاکرات «ایران و آمریکا» در قطر شکست خورد

مذاکرات «ایران و آمریکا» در قطر شکست خورد
«منابع آگاه» در رسانه سپاه پاسداران از پایان بی‌نتیجه مذاکرات دو روزه جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در دوحه، پایتخت قطر خبر دادند.

به گزارش آسیانیوز، خبرگزاری تسنیم در خبری علت ناکامی مذاکرات را پافشاری آمریکا بر متن پیشنهادی قبلی خود دانست.

-------------------------

بیشتر بخوانید

خوشحالی تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی از احتمال گفت و گو با آمریکا/ایالات متحده امیدی به «احیای برجام» ندارد

-----------------------------------------------------

این رسانه در گزارشی اختصاصی و به نقل از «منابع آگاه» از پایان بی‌نتیجه مذاکرات دو روزه جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در دوحه، پایتخت قطر خبر داد.

این مذاکرات به صورت غیرمستقیم و تحت نظارت انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از روز سه شنبه، هفتم تیرماه آغاز شده بود و امروز چهارشنبه، هشتم تیرماه، به پایان رسید.

خبرگزاری تسنیم در گزارش خود به نقل از منابع آگاه، نوشته است: «آن چیزی که مانع از به نتیجه رسیدن این دور شده، پافشاری آمریکا بر طرح پیشنهادی در وین۷ است که شامل «تضمین برای انتفاع اقتصادی ایران» نمی‌شود، در واقع واشنگتن به‌دنبال احیای برجام به‌منظور محدود کردن ایران بدون دستاورد اقتصادی برای کشورمان است.»

هنوز علی باقری و رابرت مالی، مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی و آمریکا و نیز انریه مورا در مورد پایان مذاکرات و نتایج احتمالی آن صحبت نکرده‌اند.

 
 به گزارش تسنیم، نشست علی باقری با انریکه مورا به پایان رسیده است. در جریان این دور از گفتگوها که به‌صورت غیرمستقیم بین جمهوری اسلامی و آمریکا برگزار شد، اتحادیه اروپا نقش میانجی و انتقال‌دهنده پیام را به‌عهده داشت.

تسنیم به نقل از منبع آگاه خود که نامش را اعلام نکرده نوشته که جمهوری اسلامی در این مذاکرات بار دیگر بر لزوم دستیابی به یک توافق پایدار تأکید کرده است.

این منبع آگاه به تسنیم گفته است پافشاری آمریکا بر متن پیشنهادی قبلی خود «باعث شده است به‌دلیل ضعف دولت بایدن و عدم توانایی در تصمیم‌گیری نهایی، احیای توافق هسته‌ای که صرفاً نیاز به پذیرش خط قرمز ایران در انتفاع اقتصادی از این رویداد از سوی آمریکا دارد، نشست دوحه هم فعلا تأثیری در از بین رفتن بن‌بست مذاکراتی نداشته باشد.»

تسنیم در عین حال افزوده که این رویکرد آمریکا باعث شده که انریکه مورا هم از عدم تلاش واشنگتن برای احیای برجام انتقاد کند.

در این گزارش، به احتمال تداوم این مذاکرات اشاره‌ای نشده است.

این در در حالی که به تازگی یک مقام ‌ارشد دولت جو بایدن، بدون ابراز خوش‌بینی درباره این دور از مذاکرات گفت توافق با جمهوری اسلامی در دوحه اصلا نزدیک‌ نیست، دیروز تیم‌های مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی و آمریکا برای دور جدید مذاکرات احیای برجام وارد دوحه، پایتخت قطر شدند./

https://www.asianews.ir/u/778
اخبار مرتبط
به اعتقاد تحلیلگران بیانیه «گروه ۷» سبب افزایش قیمت دلار خواهد شد.
در حالی که به تازگی یک مقام ‌ارشد دولت جو بایدن، بدون ابراز خوش‌بینی درباره این دور از مذاکرات گفت توافق با جمهوری اسلامی در دوحه اصلا نزدیک‌ نیست، امروز تیم‌های مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی و آمریکا برای دور جدید مذاکرات احیای برجام وارد دوحه، پایتخت قطر شدند و رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران با وزیر امور خارجه قطر، دیدار کرد.
در حالی که چشم انداز تلاش های دیپلماتیک اروپا و رفت و آمدهای منطقه ای در قاب توافق هسته ای با ایران نامعلوم است؛ هنوز معلوم نیست در نهایت افق احیای برجام با وجود کوشش اغلب دولتمردان جمهوری اسلامی؛ چگونه در بازی قدرت های جهانی رقم خواهد خورد.
در آستانه سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، به منطقه و تنها چند روز بعد از انجام سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به اردن هم مانند شماری از مقام های منطقه خواهان شکل‌گیری یک ائتلاف نظامی مشابه «ناتو» در خاورمیانه شد.
در حالی که جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تا ساعاتی دیگر به تهران می رسد، نشریه آمریکایی نشنال اینترست, نوشت ایالات متحده باید یک راهبرد جامع «گزینه ب» را در مقابل ایران به کار گیرد.
با وجود اینکه مشکلات ناشی از خرابی پله‌ برقی‌ها و آسانسورها برای تعداد زیادی از شهروندان دردسر جدی ایجاد می‌کند، شهردار تهران در شورای شهر حامیان سفت و سختی دارد که مقابل هرگونه انتقاد علیه او می‌ایستند!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید