صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۰
کد خبر: 10577
گزارشگر: 306
۴۲۸
۰
۰
۱
بازرس کل استان یزد

بومی سازی رسیدگی به امور اتباع غیر مجاز در یزد ضروری است

بومی سازی رسیدگی به امور اتباع غیر مجاز در یزد ضروری است
یزد - بمناسبت هفته قوه قضاییه سردار بهدانی فر فرمانده نیروی انتظامی و هیأت همراه با بازرس کل استان دیدار نمودند
آسیانیوز / یزد ؛ حجت الاسلام دکتر طالبی در این دیدار بیان نمود؛ قوه قضائیه در دو سه سال اخیر پیشرفت های خوبی در ارارئه خدمات به مردم داشته است که این امر هم ایجاد توقعاتی در بین مردم گردیده است . در واقع  از زمان تنظیم و ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضاییه تلاش قضات و کارکنان قوه و سازمان وابسته نیز دو چندان شده است و شاهد تحول چشم گیر در  ارائه خدمات قضایی قوه قضاییه به خصوص در حوزه زیر ساخت های الکترونیک و کاهش اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع بوده ایم. 
بازرس کل استان با اشاره به ابلاغ سند تحول قضایی گفت: با ابلاغ این سند ما شاهد پیشرفت چشم گیر در ارائه خدمات قضایی بوده ایم و جایگاه سازمان بازرسی در این سند با توجه به اینکه در دو سه فصل حقوق عامه و ارتقای سلامت نظام اداری به صورت تخصصی دخیل می باشد لیکن سازمان بازرسی در ۹۰ درصد از سند تحول قوه قضائیه نقش آفرینی می‌کند..
بازرس کل استان با اشاره به صحبت های که نیز توسط برخی مدیران جدید الورود به دستگاههای اجرایی ارائه شده مبنی بر اینکه با ورود دستگاههای نظارتی از جمله سازمان بازرسی و دیوان محاسبات جرات انجام کار از مدیر دستگاه اجرایی گرفته می شود بیان نمود: اتفاقا سعی و تلاش مجموعه دستگاههای نظارتی بر این است تا جرات به مدیر داده شود و کمک نماییم تا مدیر جرات انجام کار پیدا کند که نمونه آن راهکارهای ارائه شده به مدیران برخی از دستگاههای اجرایی در شورای هماهنگی دستگاههای نظارتی استان می باشد که گره گشای ادامه مسیر آن دستگاه اجرایی بوده است.همچنین با گذر زمان به این نکته پی می برد که واقعاً نظارت سازمان بازرسی جرأت به دستگاه داده و خلل در روند کار ایجاد نمی کند. 
 وی گفت: البته طبیعی است برخی از جاهایی که فساد و سوء جریان در حال شکل گرفتن است با ورود بازرسی کندی در دستگاه صورت می گیرد.
وی گفت: رویکرد اصلی ریاست سازمان  و بالطبع بازرسی کل استان بر پیشگیری از فساد است و نهایت تلاش ما هم گویای این حرف می باشد که نمونه آن دوره های آموزشی برگزار شده برای مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی  و نامه های هشداری و تذکر تلفنی  در این چند سال بوده که در سال جاری هم این امر تاکنون ادامه داشته است. 
بازرس کل استان یزد با توجه به تعامل خوب موجود بین دستگاههای اجرایی استان با مجموعه دستگاههای نظارتی استان بیان نمودند: این تعامل و همکاری نیز از قبل وجود داشته است لیکن با حضور استاندار جوان و جدیت ایشان و خستگی ناپذیر در پیگیری امور تعامل بیشتر نیز شده است. 
ایشان به تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی در برخورد با مفسدان و مجرمان اشاره و بیان نمودند:  متناسب سازی و بروز نمودن میزان محکومیت در نظر گرفته شده با جرم و جنایت صورت گرفته و برخورد قاطع با مفسدان و مجرمان در محاکم قضایی سبب افزایش انگیزه بین کارکنان خدوم نیروی انتظامی می شود. 
بازرس کل استان در بخش دیگری از سخنان به برحورد قاطع نیروی انتظامی با اتباع غیرمجاز اشاره و بیان نمودند: وضعیت در یزد با کل کشور متفاوت است و این امر باید در تشکیلات اطلاعاتی امنیتی بومی سازی شود و این موضوع توسط دستگاه های امنیتی باید  جدی تر بررسی و برخورد شود که در این موضوع نگرانی شدیدی وجود دارد. همچنین این امر  باید در تشکیلات اداری نیز پیگیری شود تا گام موثری برداشته شود.
ایشان در پایان تعامل دستگاههای نظارتی با نیروی انتظامی را مناسب دانسته و بیان نمود: ضمن رعایت حرمت و اقتدار نیروی انتظامی  نظارت و بازرسی بر این مجموعه  نیز جهت حفظ ارزشها ضرورت دارد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

بومی سازی رسیدگی به امور اتباع غیر مجاز در یزد ضروری است  , حجت الاسلام طالبی بازرس کل استان یزد

https://www.asianews.ir/u/77g
اخبار مرتبط
یزد - رئیس کل دادگستری استان ، پیشگیری از وقوع جرم را وظیفه قوه قضاییه برشمرد و اظهار داشت: ارتباط هدفمند اصناف با دستگاه قضایی و ایجاد زمینه هایی برای ارتقاء دانش حقوقی آنان در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی تأثیر دارد
یزد - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان از واحد ثبتی منطقه 1 بازدید کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید