صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۷
کد خبر: 10578
گزارشگر: 306
۳۸۸
۰
۰
۱

90درصد پرونده های شعب شورای حل اختلاف زندان های یزد به سازش ختم می شود

90درصد پرونده های شعب شورای حل اختلاف زندان های یزد به سازش ختم می شود
یزد - رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان گفت: در یک سال گذشته 1هزار و ۸۸۰ فقره پرونده به شعب شورای حل اختلاف زندان ارجاع شده است که بالای 90 درصد از این پرونده های ارجاعی با سازش ختم گردیده است
آسیانیوز / یزد ؛ محمدرضا حداد در آیین بزرگداشت هفته قوه قضاییه و تقدیر از کارکنان نمونه شوراهای حل اختلاف استان یزد، افزود: این میزان سازش از طریق شعب شورای حل اختلاف در زندان های یزد و اردکان و بازدداشت گاه های ابرکوه و خاتم حاصل گردیده است.
وی به تلاش مضاعف مجموعه شورهای حل اختلاف استان اشاره کرد و بیان داشت:‌ در استان یزد تنها 24 پرونده مسن بالای یکسال وجود دارد و در اجرای احکام شورا نیز 241 فقره پرونده مسن بالای یکسال وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود.
این مقام قضایی از تایید 88 درصدی آراء صادره در شورای حل اختلاف خبر داد و گفت: سعی بر اتقان حداکثری آراء در مجموعه شورای حل اختلاف بوده است و در یک سال گذشته تنها 12درصد از آراء شورا نقض گردیده است.
وی چابک سازی مجموعه شورای حل اختلاف را یک ضروروت برشمرد و بیان داشت:‌ کیفی سازی فعالیت های شورا و کاهش اطاله دادرسی در افزایش جلب رضایت مردم و افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضاییه تأثیر مستقیم دارد.
رئیس اداره توسعه حل اختلاف بر تعیین تکلیف کادر افتخاری شورا تأکید کرد و ابراز داشت:‌ در آزمون استخدامی اخیر قوه قضاییه  تعدادی از کارکنان شورا پذیرفته شدند و اما پرسنل شوراانتظار دارند  یکبار برای همیشه یک آزمون جذب اختصاصی ویژه  کارکنان شورای حل اختلاف برگزار و تکلیف نیروهایی که سالها بی هیچ چشم داشتی در مجموعه شورای حل اختلاف تلاش کردند روشن گردد. 
شایان ذکر است در این مراسم ضم ن تقدیر از کارکنان برتر شوراهای حل اختلاف، از کتاب 40 رأی 40 تجربه ویژه آراء صادره در مراجع قضایی و شورای حل اختلاف منتهی به  صلح و سازش، رونمایی شد.

سید محمد جواد عرفانفر

90درصد پرونده های شعب شورای حل اختلاف زندان های یزد به سازش ختم می شود  , محمدرضا حداد  رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان

https://www.asianews.ir/u/77h
اخبار مرتبط
یزد - بمناسبت هفته قوه قضاییه سردار بهدانی فر فرمانده نیروی انتظامی و هیأت همراه با بازرس کل استان دیدار نمودند
یزد - رئیس کل دادگستری استان ، پیشگیری از وقوع جرم را وظیفه قوه قضاییه برشمرد و اظهار داشت: ارتباط هدفمند اصناف با دستگاه قضایی و ایجاد زمینه هایی برای ارتقاء دانش حقوقی آنان در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی تأثیر دارد
یزد - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان از واحد ثبتی منطقه 1 بازدید کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید