صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۲
کد خبر: 10594
گزارشگر: 213
۴۹۶
۰
۰
۳
توضیحات شرکت ملی نفت ایران درباره گرانی سوخت

پشت پرده خبر بازار سیاه بنزین و احتمال تعطیلی پمپ بنزین ها

پشت پرده خبر بازار سیاه بنزین و احتمال تعطیلی پمپ بنزین ها
هرچند روز یکبار دوباره موضوع بنزین در شبکه‌های اجتماعی مطرح می شود و خبر تعطیلی پمپ‌های بنزین در تهران در شب گذشته و ایجاد بازار سیاه بنزین دست به دست شد.

به گزارش آسیانیوز، پس از انتشار خبر تعطیلی پمپ‌های بنزین در تهران در شب گذشته و ایجاد بازار سیاه بنزین، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اقدامات را تکذیب کرد.

------------

بیشتر بخوانید

افزایش قیمت بنزین؟

-----------------------------------------

به نقل از ایرنا، بعد از آنکه دولت جراحی اقتصادی و عادلانه‌کردن نظام پرداخت یارانه در کشور را آغاز کرد، برخی اخبار در خصوص آزادسازی قیمت بنزین در فضای مجازی نیز مطرح شد؛ موضوعی که به سرعت توسط دولت تکذیب شد و رئیسی نیز اعلام کرد که بنزنی شامل افزایش قیمت نمی‌شود.


با این حال از آن زمان تا کنون هرچند روز یکبار دوباره موضوع بنزین در شبکه‌های اجتماعی مطرح می شود. یک روز کمبود بنزین در صدر اخبار قرار می‌گیرد و روز دیگر افزایش قیمت تا ۱۸ هزار تومان در هر لیتر عنوان می‌شود. اخباری که هر بار با تکذیب همراه است و راه به جایی نمی‌برد.

این بار نیز خبری مبنی بر وضعیت نابسامان توزیع سوخت در جایگاه‌های سوخت‌رسانی در اکثر نقاط کشور در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. بر اساس آن، جمعه شب دهم تیر ماه، برخی از پمپ بنزین‌های شهر تهران تعطیل بوده و از ارائه بنزین به مردم خودداری کرده‌اند.

 بررسی‌های ایرنا البته نشان می‌دهد که هیچ جایگاه سوختی در تهران تعطیل نشده و نیست و همگی در حال عرضه سوخت به مردم هستند.

پس از انتشار این خبر در فضای مجازی، همچنین ایجاد بازار سیاه بنزین را طرح کردند. موضوعی که توسط شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تکذیب شده است.

بر اساس اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، پمپ‌بنزین‌های تهران تعطیل نیستند و بازار سیاهی نیز در این زمینه وجود ندارد.

با این حال اگر هموطنان با مراجعه به پمپ بنزینی با مشکل دریافت سوخت مواجه شدند می‌توانند با شماره ۰۹۶۲۷ تماس گرفته و شکایت خود را اعلام کنند. 

این در حالی است که چندی پیش اطلاعیه‌هایی در برخی جایگاه‌های سوخت نصب شد در این خصوص که کارت سوخت جایگاه‌داران را جمع‌آوری کرده‌اند؛ اما مدیران دولتی توضیحات متناقضی درباره این اتفاق دادند و حالا این شائبه را برای مردم ایجاد کرده که دولت احتمالا در حال برنامه‌ریزی برای یک طرح مخفیانه بنزینی است!/

https://www.asianews.ir/u/77x
اخبار مرتبط
شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اطلاعیه‌ای درخصوص موضوعات مطرح شده در برخی در رسانه‌ها مبنی بر حذف کارت سوخت آزاد جایگاه‌ داران منتشر کرد.
این روزها اطلاعیه‌هایی که در برخی جایگاه‌های سوخت نصب شده و می‌گوید که کارت سوخت جایگاه‌داران را جمع‌آوری کرده‌اند؛ اما مدیران دولتی توضیحات متناقضی درباره این اتفاق داده‌اند و حالا این شائبه را برای مردم ایجاد کرده‌اند که دولت احتمالا در حال برنامه‌ریزی برای یک طرح مخفیانه بنزینی است!
آثار جنگ روسیه و اوکراین بر بازار نفت همچنان ادامه دارد؛ به تازگی رهبران اتحادیه اروپا به جمع‌بندی رسیدند که واردات نفت از روسیه را تا پایان سال‌جاری 90 درصد کاهش دهند
در حالی که واشینگتن دسترسی به توافق هسته‌ای با ایران را همچنان دور از قطعیت می‌داند، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در وین گفت کشورش به دلایلی دیگر نمی تواند برای نهایی کردن توافقی درباره برجام کمک‌هایی در اختیار دو طرف قرار دهد.
فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره تغییر قیمت بنزین توضیحاتی داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید