صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۷
کد خبر: 10599
گزارشگر: 213
۸۵۵
۰
۰
۲
صبح روز شنبه رخ داد

جزئیات تیراندازی به امام جماعت در اصفهان

جزئیات تیراندازی به امام جماعت در اصفهان
براساس گزارش خبرگزاری حوزه محسن اخوان، امام جماعت مسجد بقیه‌الله در خیابان برازنده اصفهان، صبح روز شنبه هنگام بازگشت از این مسجد هدف تیراندازی یک موتورسوار قرار گرفت.
به گزارش آسیانیوز، براساس رسانه ها روز شنبه،‌ ۱۱ تیرماه، از حمله یک موتورسوار ناشناس با سلاح گرم به یک آخوند در شهر اصفهان خبر دادند.

خبرگزاری حوزه گزارش داد محسن اخوان، امام جماعت مسجد بقیه‌الله در خیابان برازنده اصفهان، صبح روز شنبه هنگام بازگشت از این مسجد هدف تیراندازی یک موتورسوار قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان نیز نوشت که این امام جماعت در این تیراندازی «صدمه جدی ندیده» و اکنون در بیمارستان بستری است. هنوز جزئیاتی از دلایل و عاملان این حمله منتشر نشده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، محسن اخوان مدیر یک مدرسه تبلیغی در حوزه علمیه اصفهان بوده است. کمتر از دو هفته پیش، عبداللطیف مرادی، ضارب سه آخوند در مشهد که رسانه‌ها او را «ازبک‌تبار» معرفی کردند، اعدام شد. او در اواسط فروردین در محوطه حرم مشهد با چاقو به سه آخوند شیعه حمله کرد که دو نفر از آنان کشته شدند.

احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی، این حمله را «تروریستی» خواند.

کمی قبل از این حمله، دو طلبه اهل سنت گنبد کاووس با سلاح گرم کشته شدند اما گزارش شد که قتل آنان «انگیزه شخصی» داشت. فروردین سال گذشته نیز انتشار کلیپی از سیلی زدن یک جوان به فردی که لباس یک آخوند را به تن دارد، حاشیه‌ساز شد.

به گفته محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، بسیاری از طلاب به دلیل «متلک یا فحش» از سوی مردم، کمتر با لباس روحانیت در مجامع عمومی ظاهر می‌شوند.

وب‌سایت خبرآنلاین هم در سال‌ ۹۶ در گزارشی با عنوان «جایگاه روحانیت و دردسرهای آخوند بودن» نوشته بود: «شأن و جایگاه سنتی روحانیت امروز نسبت به دیروز کاهش یافته... بخشی از آن حاصل عملکرد همین نظام است.»/
https://www.asianews.ir/u/782
اخبار مرتبط
وزارت خارجه طالبان مسئولان سفارت ایران در کابل را احضار کرد.
دومین روحانی که در صحن حرم رضوی چاقو خورده بود، امروز درگذشت؛ این در حالی است که سخنگوی طالبان گفت این کار ربطی به افغان‌ها و افغانستان ندارد.
به دنبال حمله به سه طلبه در صحن حرم رضوی، مقام‌های رسمی کشور گروه‌های «تکفیری» را عامل این حمله معرفی کردند و اظهارات محمدباقر قالیباف نیز حاکی از آن است که ضارب ملیت افغان دارد؛ همچنین هویت این ضارب را یک خبرگزاری، فردی ۲۱ ساله به نام «عبداللطیف مرادی» اعلام کرده است.
روابط عمومی آستان «قدس رضوی» خبر داد که به دو روحانی در صحن «پیامبر اعظم» حرم رضوی حمله شده است؛ و براساس آخرین خبرها حال یکی از مضروبین حادثه وخیم گزارش شده است.
دو طلبه در محله چای بوئین گنبدکاووس به قتل رسیده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید