صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۰
کد خبر: 10600
گزارشگر: 2
۲۰۵۳
۰
۰
۳
یک مرجع موبایل

چرا گوشی سامسونگ نخریم؟

چرا گوشی سامسونگ نخریم؟
چرا سامسونگ نخریم سوالی که ممکن است هر فردی که بخواهد از این برند کره‌ای گوشی بخرد ازخود بپرسد در ادامه ۱۹کالا به عنوان یک مرجع موبایل در کنار نقاط قوت به چند دلیل برای نخریدن گوشی سامسونگ هم اشاره خواهد کرد...

ابتدا به نقاط قوت گوشی‌های سامسونگ اشاره خواهیم کرد سپس به این سوال شما مبنی بر اینکه چرا سامسونگ نخریم پاسخ خواهیم داد...
هر برند و یا شرکت سازنده نقاط قوت و ضعف خود را داشته که سامسونگ هم از این قاعده مستثنی نیست. در بحث گوشی‌های پرچمدار سامسونگ همیشه عالی عمل کرده و از چندین نظر گوشی‌های این شرکت عملکردی عالی را از خود نشان داده‌اند؛ برای مثال اگر دوربین را در نظر بگیرید یک گوشی مثل اس ۲۲ اولترا در بین پرچمداران مدعی بازار امتیاز ۱۳۱ را در دگزومارک کسب کرده است که شاید گوشی‌های قوی‌تر از آن هم وجود داشته باشد؛ اما در عملکردهایی مثل فیلم‌برداری یکی از گوشی‌هاییست که می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.
در بحث میان‌رده‌ها هم این شرکت گزینه‌هایی زیادی را پیش روی کاربران خود قرار داده تا بر اساس بودجه و سلیقه مدل مد نظر خود را خریداری کنند. برخی از میان‌رده‌های این شرکت مثل گوشی a53 و یا گلکسی a73 هم می‌توانند در اکثر موارد عملکرد خوبی را از خود نشان دهند.
به طور کلی چه در گوشی‌های میان‌رده و چه در گوشی‌های پرچمدار، نمایشگر و نرم افزار و پشتیبانی نرم افزاری را می‌توان نقطه قوت کلی گوشی‌های سامسونگ دانست؛ اما همانطور که گفته شد هر برند نقاط قوت و ضعف خود را دارد و شاید همین نقاط ضعف است که در رابطه با این برند این سوال را در ذهن ما به وجود آورد که چرا سامسونگ نخریم ؟ در ادامه به چند دلیل برای نخریدن گوشی سامسونگ اشاره خواهیم کرد...

 

عدم تناسب قیمت و ارزش خرید در برخی از مدل‌ها

 

قیمت محصول یکی ازمهترین مواردیست که هر خریدار مد نظر قرار می‌دهد و قیمت گوشی سامسونگ به نسبت برندهای رقیب بالاست، برای مثال اگر میان‌رده‌های این برند را در نظر بگیرید گاهی با هزینه بسیار کمتر از هزینه خرید یک گوشی سامسونگ می‌توان مدلی را از برندی دیگر و با امکاناتی بهتر خریداری کرد. پس اولین دلیل و پاسخ برای اینکه چرا سامسونگ نخریم قیمت تمام شده‌ایست که این شرکت برای محصولات خود در نظر می‌گیرد. دلیل آن هم مشخص است: این شرکت هزینه زیادی را صرف تبلیغات می‌کند و همین نیز در کنار عوامل متعدد دیگر قیمت تمام شده محصولات را بالا می‌برد.

 

کیفیت ساخت پایین

 

گرچه سامسونگ در طی سال‌های اخیر تلاش کرده تا سطح کیفیت گوشی‌های خود را بالا برد؛ چرا که اگر غیر از این باشد نمی‌تواند در این بازار به شدت رقابتی دوام بیاورد و این برند هم مانند بسیاری از برندهای قدیمی کم کم از دور خارج خواهد شد؛ اما باز هم نمی‌توان گفت که به نسبت رقبای سرسختش چندان موفق بوده است، خصوصاً در طراحی و ساخت گوشی‌های میان‌رده.
گوشی‌های میان‌رده این برند مقاومت چندانی ندارند و طراحی به روز را هم به ندرت می‌توان در توالی ساخت گوشی‌های این برند مشاهد کرد. اغلب گوشی‌های میان‌رده این برند از پلاستیک ساخته شده و کمتر حس به روز بودن را به کاربر منتقل می‌کنند. در کنار تمام حسن‌هایی که محصولات این برند دارند نمی‌توان گفت که از نظر کیفیت ساخت سامسونگ حرفی برای گفتن داشته باشند.

اس ۲۲ اولترا

قطعات گران قیمت

 

قیمت بالای قطعات را هم می‌توان پاسخی برای این سوال بدانیم که چرا سامسونگ نخریم. همه ما می‌دانیم که نمایشگرهای گوشی‌های سامسونگ بسیار جذاب بوده و از نظر کیفیت هم بی‌رغیب هستند، اما حقیقتا بسیار حساسند و ممکنست مشکل‌ساز شوند حال فرض کنید که نمایشگر گوشی شما خراب شود و مجبور به تعویض آن شوید، در این صورت هزینه خرید یک تاچ اسکرین جدید بسیار بالاست.

 

تراشه‌های اگزینوس

 

در قسمت سخت‌افزار تراشه‌های اگزینوس و مشکلاتی که در برخی از مدل‌ها به همراه دارند هم می‌تواند برای برخی از افراد پاسخی باشد بر این سوال که چرا سامسونگ نخریم 19کالا به عنوان یک مرجع موبایل در ادامه به دلایل آن اشاره خواهد کرد.
همان طور که می‌دانیم گوشی‌های سامسونگ خصوصا پرچمداران هر سال در دو نسخه با دو تراشه متفاوت راهی بازار می‌شوند. در برخی ازآن‌ها مشاهده شده که مدل‌هایی که تراشه‌های اگزینوس دارند به مقدار زیادی داغ می‌شوند. البته این موضوع بیشتر برای پرچمداران این برند صادق است تا گوشی‌های میان‌رده سامسونگ.
جالب است بدانید که فرقی نمی کند تراشه اسنپدراگون باشد یا اگزینوس در هر دو صورت برخی از تراشه‌ها مشکلات یکسانی را تجربه می‌کنند و این مشکلات هم در تراشه‌های تولید سامسونگ و هم TSMC اتفاق افتاده است. استدلال برخی این است که طراحی تراشه ARM مسئله اصلیست.
چیپست‌های اندرویدی مانند چیپست‌های ارائه شده توسط سامسونگ و کوالکام برای مدیریت مصرف انرژی و دما، کار سخت‌تری دارند. آنها داغ‌تر می‌شوند و همین امر منجر به کاهش سرعت عملکرد و مصرف انرژی بیشتر می‌شود.
هم تراشه‌های اگزینوس و هم کوالکام از رابط بین سخت‌افزار و نرم افزار ARM ISA استفاده می‌کنند. در واقع این رابط تعیین می‌کند که که پردازنده چه کاری می‌تواند انجام دهد و چگونه وظایف خود را انجام دهد. این موضوع برای تراشه اپل هم صادق است؛ اما اپل با همکاری ARM توانسته با برطرف کردن چالش‌های موجود سازگاری بهتری را بین تراشه و نرم‌افزار ایجاد کند. دقیقا این همان کاریست که اکوسیستم اندروید انجام نداده است. بنابراین این شرکت‌ها سازگاری را بر بهینه سازی مقدم می‌دانند.
با تمام توضیحاتی که گفته شد می‌توان گفت که ممکن است در برخی از مدل‌های تولید شده توسط این برند مشکل داغ شدن را تجربه کنید.

گوشی a53

کدام گوشی‌های سامسونگ را نخریم

 

نمی‌توان گفت که کدام گوشی سامسونگ را نخریم به این دلیل که تمام محصولات این شرکت با هدف بازار خاصی تولید و روانه بازار شده است. برای مثال اگر گیمر هستید نباید گوشی‌های پایین رده این برند را خریداری کنید و دلیل آن هم این است که بعد از مدتی گوشی عملکرد اولیه خود را نخواهد داشت و یا اگر فردی هستید که مشغله زیادی دارد و ممکن است گوشی از دستش به زمین بخورد بهترست به سراغ گوشی‌هایی از این برند نروید که بدنه ضعیفی دارند یا حداقل یک کلاس بالاتر را خریداری کنید.

 

نتیجه گیری

 

19کالا به عنوان یک فروشگاه اینترنتی و مرجع موبایل در این مطلب سعی کرده است تا به این سوال که چرا سامسونگ نخریم پاسخ دهد. شما هم می‌توانید دلایل خود را کامنت کنید.

https://www.asianews.ir/u/783
اخبار مرتبط
بازار موبایل در پیچ و خم وضعیت نامشخص قیمت ارز طی ماه‌های اخیر با اصلاح مکرر قیمت‌ها روبه‌رو بوده است و اصلاح قیمت‌ها درحالی رخ داد که اواخر سال گذشته انتظار تورم قیمتی در این بخش با توجه به افزایش عوارض گمرکی تلفن‌های همراه بالای 600 دلار پیش‌بینی می‌شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید