صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۱ / ۲۳:۵۲
کد خبر: 10613
گزارشگر: 306
۳۵۵
۰
۰
۱
بازرس کل استان یزد در جلسه شورای اداری

برخی از مدیران کم کاری و فشلی و کم حوصلگی خود در انجام وظایف را به عهده دستگاه نظارتی نگذارند

برخی از مدیران کم کاری و فشلی و کم حوصلگی خود در انجام وظایف را به عهده دستگاه نظارتی نگذارند
یزد - جلسه شورای اداری بمناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه با حضور مقامات قضایی و مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزار گردید
آسیانیوز / یزد ؛ حجت الاسلام دکتر طالبی بازرس کل استان در این جلسه با اشاره به گرامیداشت هفته قوه قضاییه و ضرورت نظارت و بازرسی بیان نمود:   هر تشکیلاتی برای اداره شدن کارگزاران آن باید از اختیار و قدرت لازم  برای خدمت به مردم برخوردار باشند و  از طرفی غرایز نفسانی که انسان دارد  کششی برای او ایجاد می نماید. 
بازرس کل گفت: امضای طلایی و اختیارات قانونی داده شده به افرادی که نتوانند بر تمایلات نفسانی خود غلبه نمایند موجب ایجاد انحراف و فساد می شود که  در این حالت نقش نظارت و بازرسی دستگاههای نظارتی در نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین روشن و  پررنگتر می شود.  
ایشان با اشاره به نامه حضرت علی ع به مالک اشتر در خصوص برخورد با مفسدان اشاره و بیان نمود: اکثر پرونده های تشکیل شده  در استان به لحاظ عدم اشراف کامل مدیر و کارکنان مجموعه به قوانین و مقررات و سهل انگاری و اطمینان بیش از حد مدیر دستگاه به زیر مجموعه صورت گرفته است. 
حجت الاسلام طالبی اولویت اول سازمان بازرسی را پیشگیری از فساد بیان و گفت: با تنظیم و ابلاغ  سند تحول قضایی در این چند سال اخیر تحول چشمگیری در ارایه خدمات قضایی صورت گرفته است. همچنین در این سند چشم انداز قوه مشخص و هفت  ماموریت نیز در این سند تبیین شده است. 
ایشان بیان داشت: در این سند دو فصل به صورت مستقیم به سازمان بازرسی مربوط می شود و در 90 درصد این سند نیز سازمان بازرسی نقش آفرینی می نماید و در راستای این سند بازرسی کل استان اقداماتی را انجام داده که پیشگیری از وقوع جرم و سوء جریان یکی از این موارد است. 
ایشان در بخش بعدی سخنان خود به تبیین اضلاع سه گانه تحقق فساد پرداخت و گفت: یکی از موارد شکل گیری یک فساد نبود قوانین دقیق و جامع است که اگر این قانون که جهت بهتر شدن اوضاع تصویب شده مترقی نباشد و دارای منفد فساد باشد به ضد خود تبدیل می شود. 
ایشان بیان داشت: البته هرچه قوانین و بخشنامه و آیین نامه ی ابلاغ شده کار کارشناسی کمتری بر روی آن صورت گرفته باشد بستر مناسب تری را برای فساد ایجاد می نماید.همچنین کارگزاران و مردم( فرهنگ عامه) را اضلاع دیگر تحقق فساد برشمردند.
بازرس کل استان در بخش بعدی گفت: یکی از اقدامات پیشگیرانه موثر بازرسی کل استان برگزاری کلاسهای آموزشی متفاوت در راستای ارتقا سلامت اداری و افزایش آگاهی حقوقی مدیران و کارکنان و واحد‌های حقوقی دستگاههای اجرایی و نامه هشداری و تذکرات کتبی و تلفنی ارائه شده بوده است. 
حجت الاسلام طالبی با اشاره به این نکته که به لحاظ عدم اشراف به قوانین و مقررات توسط برخی از کارگزاران انحرافی صوت گرفته و مصداق ماده 598 قانون مجازات اسلامی می گردد بیان نمود: توصیه اکید ما به مدیران دستگاههای اجرایی استان مطالعه دقیق ماده 598 قانون مجازات اسلامی می باشد.
وی در بخش بعدی برخی از پرونده‌های سازمان بازرسی استان را تاثیرگذار در کشور خواند و از آن جمله به موضوع «اخذ کارمزد هزینه نگهداری و وصول و ریسک عدم وصول اسناد در تسهیلات خرید دین» اشاره و عنوان کرد: براساس این اقدام یک درصد از تسهیلات بانک‌های کشور از وام گیرنده به صورت غیرقانونی اخذ می‌شد به طوری که طی بررسی‌ها سه ساله بازرسی، در این مدت ۲۵۸۳ میلیارد ریال دریافت غیرقانونی از مردم(۲۲۰ میلیارد ریال تنها در حوزه استان یزد)، اتفاق افتاده بود لذا با ابلاغ بانک مرکزی به سراسر کشور، این دریافتی‌ها در دستور برگشت به حساب افراد قرار گرفت.
بازرس کل استان در پایان خاطر نشان نمود: برخی از مدیران کم کاری و سهل انگاری و بی حوصلگی خود در انجام به وظایف قانونی خود و اجرای سریع امور را به عهده دستگاه نظارتی انداخته در صورتی که مصوبات چند سال اخیر عملکرد بازرسی کل استان و شورای هماهنگی دستگاههای نظارتی در تسریع امور دستگاههای اجرایی جهت ارایه خدمات به مردم بوده است.

سید محمد جواد عرفانفر

 

برخی از مدیران کم کاری و فشلی و کم حوصلگی خود در انجام وظایف را به عهده دستگاه نظارتی نگذارند  , حجت الاسلام دکتر طالبی بازرس کل استان

https://www.asianews.ir/u/78g
اخبار مرتبط
یزد - محمد نوروزی رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اردکان با دکتر محمدرضا دشتی نماینده مردم شریف شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی دیدار کردند
یزد - بانوی یزدی مبلغ 200 میلیون ریال هزینه فروش النگوهای خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا نمود
یزد - رئیس کل دادگستری استان گفت: اکنون شوراهای حل اختلاف، بار سنگینی را از دوش دادگستری‌ها برمی‌دارند و بیش از ۴۰ درصد از کل ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می‌شود
نیکوکار یزدی مبلغ 20 میلیون ریال هزینه خیرات پدر و مادر خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داد
یزد - رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان گفت: در یک سال گذشته 1هزار و ۸۸۰ فقره پرونده به شعب شورای حل اختلاف زندان ارجاع شده است که بالای 90 درصد از این پرونده های ارجاعی با سازش ختم گردیده است
یزد - بمناسبت هفته قوه قضاییه سردار بهدانی فر فرمانده نیروی انتظامی و هیأت همراه با بازرس کل استان دیدار نمودند
یزد - رئیس کل دادگستری استان ، پیشگیری از وقوع جرم را وظیفه قوه قضاییه برشمرد و اظهار داشت: ارتباط هدفمند اصناف با دستگاه قضایی و ایجاد زمینه هایی برای ارتقاء دانش حقوقی آنان در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی تأثیر دارد
یزد - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان از واحد ثبتی منطقه 1 بازدید کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید