صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۹:۴۱
کد خبر: 1062
گزارشگر: 49
۶۳۰
۰
۰
۰

کاهش احتمال مرگ در سنین جوانی با مصرف غلات کامل

طبیعت گنجینه بی بدیل ترکیبات بی نظیری است که اعجاز آورترین داروهای گیاهی برای سلامت بشر در آن نهفته است. گنجینه ای که شاید هنوز بسیاری از رمز و رازهای آن برای بشر ناشناخته مانده است.
طبیعت گنجینه بی بدیل ترکیبات بی نظیری است که اعجاز آورترین داروهای گیاهی برای سلامت بشر در آن نهفته است. گنجینه ای که شاید هنوز بسیاری از رمز و رازهای آن برای بشر ناشناخته مانده است.
 
اعجازی که در غلات و حبوبات نهفته است شاید یکی از ارزشمندترین موهبت های خداوند برای سلامتی بشر است.
 
غلات به عنوان یکی از شش گروه اصلی مواد غذایی است که در طبقه اول هرم غذایی قرار دارد، از این رو این گروه بیشترین سهم تأمین انرژی روزانه را بر عهده دارد. مصرف غلات کامل، احتمال مرگ شما را در سنین جوانی کاهش می‌دهد. انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می‌کند حداقل نیمی از غلاتی که استفاده می‌کنیم غلات کامل باشد. احتمال مرگ در اثر بیماری‌های قلبی- عروقی و سرطان در افرادی که از غلات کامل بسیار استفاده می‌کنند، کمتر از دیگران است.
 
غلات کامل دارای فیبر زیادی هستند که چربی بد خون را کاهش می‌دهد و حساسیت بدن را نسبت به انسولین بالا می‌برد. همین موضوع به کنترل بهتر سوخت و ساز قندها در بدن کمک می‌کند.
 
مطالعات نشان داده اند میزان بالای فیبر و خصوصیات حفاظتی آنتی اکسیدان موجود در غلات کامل می تواند باعث کاهش خطر سرطان لوزالمعده، معده و راست روده به میزان 20 تا 40 درصد شود و همچنین خطر سرطان های سینه، زهدان و تخمدان را کاهش دهد.
مصرف مرتب غلات کامل می تواند خطر ایجاد دیابت نوع 2 را کاهش دهد. همچنین غلات کامل نقش مهمی در درمان بیماری های دیابتی دارد. 
 
فیبر موجود در غلات کامل ممکن است باعث بهبود یا کمک در حفظ حساسیت انسولین و در نتیجه کاهش خطر ایجاد عدم تحمل گلوکز یا "مرحله پیش از دیابت" شود. فیبر موجود در غلات کامل برای کسانی که از مشکلات معده ای- روده ای رنج می برند، مفید است. خوردن غلات کامل، غنی از فیبر می تواند ناراحتی های مرتبط با یبوست و بواسیر (هموروئید) را کاهش دهد.
 
سبوس، پوسته سفت و هضم‌نشدنی روی دانه‌های غلات است که علاوه بر بسیاری از خواص متنوع به دلیل غیرمحلول بودن به تسهیل فرآیند گوارش غذا کمک می‌کند و در پیشگیری از یبوست موثر است.
 
دکتر مهدی کریمی تفرشی
https://www.asianews.ir/u/1f6
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید