صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۲
کد خبر: 10621
گزارشگر: 213
۵۹۴
۰
۰
۴
حسین طیبی‌فر دستور داد

نیروها بدون ترس شلیک کنند!

نیروها بدون ترس شلیک کنند!
حسین طیبی‌فر گفت باید نیروهایی تربیت پیدا کنند تا بدون ترس و واهمه دست روی ماشه ببرند.

به گزارش آسیانیوز، حسین طیبی‌فر، جانشین نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران، روز شنبه ۱۱ تیر گفت در این نهاد نظامی «باید نیروهایی تربیت پیدا کنند تا بدون ترس و واهمه دست روی ماشه داشته باشند.»

طیبی‌فر این اظهارات را در مراسم معرفی مسئول جدید نمایندگی رهبر انقلاب در سپاه استان اردبیل مطرح کرد.

رهبر انقلاب در خرداد ۱۳۹۶ در جمع «دانشجویان انقلابی» با استفاده از اصطلاح نظامی «آتش‌ به‌ اختیار» گفت: «آنجایی که احساس می‌کنید دستگاه مرکزی اختلالی دارد و نمی‌تواند درست مدیریت کند، آنجا آتش‌ به ‌اختیارید؛ یعنی باید خودتان تصمیم بگیرید، فکر کنید، پیدا کنید، حرکت کنید، اقدام کنید.»

همچنین در هفته‌های اخیر مطرح شدن لایحه اصلاح «قانون حمل سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری» که قرار است در صحن علنی مجلس تصویب شود و به نیروهای امنیتی اختیار بیشتری برای بکارگیری از سلاح خود را بدهد، واکنش‌هایی در پی داشته است.

 از جمله تغییرات جدید قانون حمل سلاح توسط مأموران اضافه شدن ‌عبارتِ «و امنیتی» پس از عبارت «نیروهای انتظامی» در ماده ۴ قانون است که بر اساس آن به مأموران «انتظامی» برای «کنترل راهپیمائی‌های غیرقانونی، فرو نشاندن شورش و بلوا و ناآرامی‌هایی که بدون به‌کارگیری سلاح مهار آن‌ها امکان‌پذیر نباشد» حق به‌کارگیری سلاح داده شده است.
طیبی همچنین در سخنرانی روز شنبه خود در اردبیل، به موضوع نفوذ در سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: «اجازه نخواهیم داد تا ویروس و موریانه‌ای وارد مجموعه ارزشی سپاه شده و شاکله این نیرو را مورد هجمه قرار دهد.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که در روزهای اخیر و پس از بالا گرفتن مسئله «نفود» اسرائیل در دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی، شماری از مسئولان اصلی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ایران از سمت‌های خود برکنار شدند.

روزنامه نیویورک‌تایمز نیز در روزهای اخیر گزارش داد که یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران به نام علی نصیری به ظن جاسوسی برای اسرائیل «بازداشت شده است.»

هرچند که علی نصیری در مصاحبه‌ای خبر بازداشت خود به اتهام جاسوسی برای اسرائیل را «شایعه» خواند./

https://www.asianews.ir/u/78n
اخبار مرتبط
حمیدرضا رستگار، مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران گفت: به نظر می‌رسد اختلاف روزهای گذشته اصناف و سازمان امورمالیاتی در مراحل پایانی قرار دارد، انتظار می‌رود از طریق راه‌حل موقتی که برای اصلاح ضرایب مالیاتی صنوف پیدا شده است، مشکل مالیات‌ستانی امسال برطرف شود.
در حالی که تجمع دوباره بازنشستگان در چند شهر ادامه دارد، معترضان کرمانشاه «سفره خالی» را به طور نمادین تشییع کردند.
اعتصابات سراسری بازاریان و فعالان برخی صنف‌ها در شهرهای مختلف و تهران ادامه دارد؛ این در حالی است که تجمع و راهپیمایی سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در برخی از استان های کشور هر روز برگزار می شود.
علاوه بر اعتراضات بازنشستگان، بازاریان در تهران، ایلام و فسا نیز در اعتراض به افزایش نرخ مالیات‌ بخش خصوصی، با بستن مغازه‌های خود و تجمع، دست به اعتراض زدند.
در روزهای گذشته موضوع افزایش حق مسکن کارگری سال ۱۴۰۱ به دلخواه هیات دولت و متفاوت با مصوبه شورای عالی کار ابلاغ شد؛ که به نظر می رسد این اقدام کارگران ناراضی را مقابل خود قرار بدهد.
گزارش‌های منتشر شده در برخی شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد گروهی از بازاریان در کازرون در استان فارس با بستن مغازه‌های خود دست به اعتصاب زدند.
غیر از تجمع ادامه دار بازنشستگان در تهران و شهرستان ها، همزمان جمعی از کسبه منطقه سه‌راه امین حضور و چهارراه جمهوری در تهران و اراک در اعتراض به افزایش بی‌ضابطه مالیات بخش خصوصی، دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.
حقوق معوقه بازنشستگان تا چند روز دیگر واریز می شود؛ این در حالی است که 24 میلیون بازنشسته، بازمانده و از کار افتاده تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی و اعضای خانواده آنها منتظر عملی شدن وعده‌ای بودند که سررسید آن اردیبهشت ماه بود و در نهایت فریاد اعتراض سراسری آنان در همه شهرهای کشور طنین انداز شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید