صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۹
کد خبر: 10631
گزارشگر: 2
۸۳۹
۰
۱
۴
دندانپزشکی مدرن

چه فاکتورهایی قیمت لمینت دندان را تعیین میکنند؟

چه فاکتورهایی قیمت لمینت دندان را تعیین میکنند؟
شاید نام لمینت دندان را شنیده باشید. لمینت دندانی یک شیوه دندانپزشکی مدرن است که از آن برای ترمیم ظاهر دندان های شکسته، کج و زرد استفاده میکنند. اگر شما هم قصد اصلاح دندان های خود را با روش لمینت دارید، حتما درباره هزینه آن کنجکاو هستید. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا درباره تمام عواملی که روی قیمت لمینت دندان تاثیر گذار هستند صحبت کنیم.

لمینت دندان چیست؟

 

لمینت دندان که به آن ونیر نیز میگویند یک نوع روکش مصنوعی نازک، شفاف است که به صورت سفارشی ساخته شده و به طور دائمی روی دندان ها قرار میگیرند تا مسائل ظاهری جزئی دندان ها را اصلاح کنند. لمینت دندانی درست مانند یک ناخن مصنوعی روی ناخن اصلی است. لمینت دندان معمولا از جنس پرسلین که یک نوع ماده چینی باکیفیت است یا رزین ساخته می شود. لمینت دندانی برای ترمیم دندان های شکسته شده، نامرتب، رنگ و رو رفته یا دندان هایی که بیش از اندازه کوچک هستند کاربرد دارد. استفاده از این روکش، باعث یکنواختی، متقارن شدن زیبایی لبخند شما میشود.

 

چرا لمینت دندان بهترین روش ترمیم ظاهر دندان ها است؟

 

برای اصلاح ظاهر دندان ها روش های زیادی از جمله روکش، کامپوزیت دندان، بلیچینگ، ارتودنسی و... وجود دارد اما لمینت دندان از تمام این متدهای دندانپزشکی زیبایی بهتر است زیرا :

. لمینت تمام دندان ها را هم اندازه و هم تراز میکند.
لمینت دندان شکاف های بین دندانی را پر میکند، البته اگر فاصله ی بین دندان ها بسیار زیاد بود احتمالا باید ابتدا با روش ارتودنسی این فاصله را کاهش داده و سپس با لمینت زیبایی دندان های خود را چند برابر کنید.
مواد سازنده این روکش کاملا منطبق با زیست دهان و لثه هستند و هیچ حساسیتی ایجاد نمیکنند.
لمینت به شفافیت دندان های طبیعی است و کمتر کسی متوجه مصنوعی بودن آن ها میشود.
تنوع رنگ لمینت دندان بسیار بالاست و بیمار میتواند از بین این طیف رنگی گسترده، هر رنگی که دلش بخواهد را انتخاب کند.
لمینت دندانی بهترین متد دندانپزشکی برای داشتن دندان های سفید است در حالی که بلیچینگ نتایج محدودی را به دنبال دارد.
لمینت سرامیکی در برابر لکه ها بسیار مقاوم است و رنگ آنها تغییر نمیکند.
لمینت های دندانی طول عمر بالایی دارند. با رعایت نکات ساده ای مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و کمی احتیاط در رژیم غذایی، میتوان به راحتی از این روکش ها تا سال ها استفاده کرد.

 

لمینت دندان از نظر قیمت چگونه است؟

 

یکی از دغدغه های افرادی که قصد لمینت کردن دندان خود را دارند هزینه این روش است. این تکنیک جزء عمل های زیبایی به شمار می رود، بنابراین بیمه های پایه ای مانند تامین اجتماعی هزینه لمینت دندان را تقبل نمیکنند، اما ممکن است برخی از بیمه های تکمیلی، بخشی از قیمت لمینت دندان را پرداخت کنند.
از آنجایی که لمینت مزایای بسیار زیادی دارد و از روش های مشابه مانند کامپوزیت و روکش به مراتب بهتر است، پس گران تر بودن قیمت لمینت دندان نسبت به این تکنیک ها امری طبیعی میباشد. هزینه کامپوزیت دندان از لمینت پایین تر است اما در نظر داشته باشید که ونیر کامپوزیت بسیاری از قابلیت های لمینت دندان را ندارد مثلا در برابر لکه ها و ضربه به اندازه لمینت مقاوم نیست، طول عمر آن پایین تر است و کامپوزیت خیلی سریع تر تغییر رنگ میدهد.
اگر بخواهیم لمینت را با روش های سفید کننده دندان مانند بلیچینگ مقایسه کنیم، باید بگوییم که متد لمینت دندان تاثیر بسیار بیشتری در سفید کردن دندانها دارد، البته در نظر داشته باشید که علت گران بودن قیمت لمینت دندان به دلیل کاربردهای گسترده این روش است در حالی که بلیچینگ فقط باعث سفید تر شدن دندانها میشود.
قیمت لمینت دندان

چه عواملی در تعیین قیمت لمینت دندان نقش دارند؟

 

همه ما این تجربه مشترک را داشته ایم که به مطلب دندانپزشکی رفته ایم و از قیمت بالای خدمتی که دندانپزشک انجام داده متعجب شده ایم. فرقی نمیکند که شما برای چه کاری به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنید، لمینت دندان، ایمپلنت دندان یا غیره. همه این خدمات هزینه بالایی دارند اما شاید اگر بدانیم چه فلسفه ای پشت این قیمت ها است، علت گران قیمت بودن آنها را بهتر درک کنیم. در ادامه این مطلب قصد داریم به عواملی که در قیمت لمینت دندان تاثیرگذار هستند اشاره کنیم:

 

نوع لمینت دندان:

 

اینکه چه نوع لمینت دندانی را نصب کرده اید، بیشترین تاثیر را در هزینه آن دارد. بهترین نوع لمینت دندان، سرامیکی یا پرسلین ونیر است که نسبت به انواع دیگر از قیمت بالاتری هم برخوردار میباشد. دلیل این امر این است که لمینت سرامیکی در طول زمان لک نمی‌شوند، استحکام خود را از دست نمیدهند، تغییر رنگ نمی‌دهند و لبخندی زیبا را برای طولانی مدت تضمین می‌کند. قیمت بالای لمینت دندان سرامیکی میتواند در طول زمان باعث صرفه جویی شود زیرا تعویض لمینت های دندانی با هزینه های زیادی همراه است.

 

سفارشی بودن لمینت:

 

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، لمینت دندان یک روکش سفارشی است، یعنی برای ساخت آن باید از دندان های بیمار قالب گیری شود و سپس این قالب ها در آزمایشگاه با استفاده از آخرین و به روزترین تکنولوژی های روز دنیا این ساخته شوند. تمام این فرآیندها زمان بر بوده و به همین خاطر باعث افزایش هزینه لمینت دندان می شوند.

 

مهارت دندانپزشک:

 

سطح دانش، مهارت و تجربه دندانپزشک نیز یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت لمینت دندان میباشد. روکش های لمینت بسیار نازک و شکننده هستند و همین امر باعث می‌شود که یک دندانپزشک ماهر آن‌ها را روی دندان‌های شما قرار دهد تا به موفقیت منجر شود. بهتر است بدانید که هر دندانپزشکی نمیتواند لمینت دندان را نصب کند، بنابراین اجرای این کار بیش از هر چیزی یک تخصص است. هرچه میزان تخصص و تجربه دندانپزشک در زمینه نصب لمینت دندانی بیشتر باشد، قیمت لمینت دندان نیز افزایش می یابد زیرا تضمین کیفیت و ماندگاری این روکش ها نیز بالا میرود.

 

برند سازنده لمینت دندان:

 

امروزه شرکت های زیادی در آسیا، اروپا و آمریکا اقدام به ساخت و تولید لمینت دندان میکنند. در کشور خودمان نیز برندهای مختلفی از لمینت دندان در دسترس میباشد و توسط متخصصان نصب می شوند اما تمام این برندها از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند. شرکت های آلمانی، سوئیسی و آمریکایی در زمینه تولید روکش های لمینت دندانی بسیار پیشرفته هستند و از مواد باکیفیت و با ماندگاری بالا برای ساخت محصولات خود استفاده میکنند. قیمت لمینت دندانی که توسط برندهای برتر و مشهور تولید می شوند معمولا گران تر از سایر برندها است.

 

ضخامت لمینت:

 

انواع لمینت دندان ضخامت های متفاوتی دارند، برخی از آنها ضخیم تر و برخی ظریف تر از بقیه هستند. لمینت هایی که قطر زیادی دارند ممکن است استحکام بالایی داشته باشند اما ظاهری غیر طبیعی خواهند داشت که باعث میشود که این روکش ها به قدر کافی زیبا به نظر نرسند. برعکس این حالت نیز خوب نیست یعنی لمینت های بسیار نازک که مقاومت بالایی در برابر ضربه ندارند نیز گزینه خوبی نیستند. بهترین نوع لمینت، روکشی است که در عین ظریف بودن، استحکام بالایی داشته باشد. قیمت این مدل ها نیز گران تر از بقیه انواع لمینت دندان است.

 

موقعیت جغرافیایی مطب دندانپزشکی:

 

آخرین عاملی که روی قیمت لمینت دندان تاثیرگذار است، مکان مطب یا کلینیک دندانپزشکی می باشد، مثلا کلینیکی که در بالای شهر تهران واقع است معمولا نسبت کلینیک مرکز یا پایین شهر، هزینه بیشتری دریافت میکند.

 

در کلینیک ایرانمهر نگران هزینه لمینت دندان نباشید

 

دندانپزشکی ایرانمهر به عنوان یکی از بهترین دندانپزشکی های تهران، دو اصل مهم را سرلوحه خدمات خویش قرار داده است: کار با کیفیت و قیمت مناسب. لمینت دندان در کلینیک ایران مهر توسط متخصصان متبحر و مجرب انجام شده و این خدمات با قیمتی ارزان تر از دندانپزشکی های دیگر و به صورت اقساطی نیز انجام می شود.

https://www.asianews.ir/u/78w
اخبار مرتبط
لمینت دندان یا ونیر لایه‌ای از مواد همرنگ دندان یا سرامیک دندانپزشکی سفید رنگ است که برای اصلاح فرم، شکل، رنگ و طول دندان‌ها یا بستن فاصله بین دندان‌ها و درمان دندان‌های شکسته روی دندان نصب می‌شود. هم لمینت سرامیکی و هم لمینت کامپوزیتی لایه ای است همرنگ دندان ها ، که برای اصلاح رنگ و یا همچنین اصلاح طرح لبخند استفاده میشوند. این روزها این درمان یکی از رایج ترین درمان های زیبایی دندانپزشکی به شمار میرود. شما در این درمان زیبایی مطابق میل خود می توانید رنگ و فرم دندان هایتان را انتخاب کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید