صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۱ / ۰۰:۲۷
کد خبر: 10646
گزارشگر: 306
۴۹۲
۰
۰
۱

تقویت نهاد های سازشی از عوامل موثر در کاهش اطاله دادرسی است

تقویت نهاد های سازشی  از عوامل موثر در کاهش اطاله دادرسی است
یزد - رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان با بیان اینکه یکی از چالش های مهم پیش روی دستگاه قضایی حجم بالای ورودی و اطاله دادرسی است گفت: باید با بهره گیری از نهاد های سازشی بر چالش اطاله دادرسی غلبه کرد
 
آسیانیوز / یزد ؛ محمدرضا حداد در اولین‌ جشنواره "گذشت" و تقدیر از صلح یار برتر استان یزد گفت: تقویت شوراهای حل اختلاف و همچنین نهادهای میانجی گری و داوری از جمله راهکاری تعیین شده در سند تحول و تعالی در جهت کاهش اطاله دادرسی است.
وی افزود: ترغیب مردم به صلح و سازش از طریق مراجعه به شوراهای حل اختلاف و نهادهای میانجی گری و سازشی از جمله راهکارهایی است که در سند تحول به آن اشاره شده است.
حداد، مردمی بودن را از مهمترین شاخصه های شوراهای حل اختلاف دانست و اظهار داشت: قطعا حل مشکل مردم به دست خود مردم کمترین آسیب را برای جامعه و جلب رضایت شهروندان را  به همراه خواهد داشت.
رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد با اشاره به موفقیت های خوب استان در حوزه صلح و سازش تصریح کرد: کسب رتبه دوم استان در کشور در حوزه صلح و سازش نشأت گرفته از فرهنگ غنی حاکم بر استان است.
وی اظهارداشت: امروز در همه زندان ها و بازداشتگاه های استان یک شعبه و در مجموع ۶ شعبه شورا حل اختلاف در حال فعالیت است.
حداد با بیان اینکه 90 درصد ورودی به شعبه های شوراهای حل اختلاف در زندان ها منجر به سازش می شود افزود: در یک سال گذشته با ورود شوراهای صلحی ۱۷ فقره پرونده قتل نفس با رضایت اولیا دم منجر به گذشت شده است.
رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: در یکسال گذشته بالغ بر ۶۰۰ نفر زندانی به همت شوراهای حل اختلاف  مستقر در زندان ها و بازداشت گاه های استان‌ موجبات آزادی آنها فراهم شده است .
وی افزود: در سال گذشته بالغ بر  ۷۲ هزار پرونده وارد شورای حل اختلاف شده و با عملکرد مثبت بالغ بر این عدد مورد رسیدگی و مختومه شده  است.

سید محمد جواد عرفانفر

 

تقویت نهاد های سازشی  از عوامل موثر در کاهش اطاله دادرسی است , محمدرضا حداد رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان

https://www.asianews.ir/u/79b
اخبار مرتبط
یزد - استاندار خط پدافندی آب یزد را پاسخگوی تنها بخشی از مشکل آبی استان در زمان اوج مصرف عنوان کرد و گفت:حمایت از محصولات دانش بنیان که در کاهش مصرف آب موثر هستند در دستور کار استان قرار دارد
یزد - سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان در این خصوص گفت : 3 واحد صنفی به علت تخلفات متعدد از جمله گرانفروشی و تقلب علاوه بر پرداخت جریمه نقدی به نصب پارچه و پلمپ واحد صنفی محکوم شده بودند که حکم صادره توسط مأمورین اجرای احکام تعزیرات حکومتی شهرستان ابرکوه اجرایی شد
یزد - رئیس کل دادگستری استان با تأکید بر لزوم در دسترس بودن خدمات قضائی، گفت: ارائه خدمت آسان و در دسترس به مردم، رسالت قوه قضاییه و از الزامات سند تحول است، اما پایین بودن پایه بودجه کار را مشکل کرده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید