صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۵
کد خبر: 10653
گزارشگر: 306
۴۳۱
۰
۰
۱

340 هزار سند دفترچه ای در دست مردم باید به سند تک برگ تبدیل شود

340 هزار سند دفترچه ای در دست مردم باید به سند تک برگ تبدیل شود
یزد - مدیرکل ثبت اسناد و املاک به اهمیت و ضرورت تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگ اشاره کرد و یادآور شد: هنوز ۳۴۰ هزار سند دفترچه‌ای در دست مردم است که باید نسبت به تعویض سند مالکیت به تک‌برگ اقدام کنند تا از خدمات به صورت شفاف استفاده شود

آسیانیوز /  یزد ؛ شهرام تقدم در نشستی با خبرنگاران   اجرای کامل طرح راهبردی حدنگار ( کاداستر ) را جزو برنامه‌های مهم در استان با همکاری سایر دستگاه‌ها و مردم در شهر و مناطق روستایی ذکر کرد که وضعیت اراضی ملی را مشخص و نسبت به صدور سند طبق مقررات اقدام لازم به عمل می‌آید.

این مسئول یکی از برنامه‌های مهم و محوری را بهره‌گیری از دانش‌روز و تقویت استفاده از فضای مجازی و الکترونیکی برای ارائه خدمات بهتر و زودتر و همچنین شفافیت در طرح‌ها و برنامه‌های ثبت اسناد و املاک ذکر کرد که تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و ادامه دارد.

تقدم از دیگر برنامه‌های مهم این اداره‌کل را در سال گذشته و امسال تکریم ارباب رجوع و همچنین پاسخگویی به سوالات مردم با حضور میدانی در برنامه‌های مختلف ذکر کرد و گفت: باید با ارائه آموزش مردم را نسبت به وظایف ادارات ثبت اسناد آشنا کرد که نقش مهمی در پیشگیری از برخی مسائل دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان هفت میلیون و ۶۵۰ هزار هکتار اراضی وجود دارد افزود: ۲.۵ درصد اراضی باقی‌مانده مربوط به حوزه شهری، روستایی و کشاورزی است که تا پایان سال نسبت به صدور اسناد مالکیت آنها طبق مقررات اقدام می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد گفت: تاکنون ۹۷.۵ درصد اراضی ملی استان، حدنگاری، جانمایی، تثبیت و نسبت به صدور اسناد مالکیت آنها اقدام شده است

وی بیان داشت : حدنگار مجموعه اطلاعات هندسی حقوق مالکیتی املاک، مستقلات، مستحدثات و قطعات ملکی در محدوده جغرافیایی به صورت نظام بهم پیوسته است که مالکیت مردم و دولت را تعیین کرده و با اجرای آن حقوق هر ۲ حفظ می‌شود.

وی به وضعیت امور اسناد یزد و اینکه در این خصوص دفاتر مختلفی در سطح استان فعال است اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۷۹ درصد دفاتر اسناد رسمی استان اسکن و آرشیو الکترونیک شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد بیان کرد: این امر و اقدام مهم در راستای مکانیزه شدن زیرساخت‌ها و تحقق دولت الکترونیک بود که نقش مهمی در سرعت بخشیدن به ارائه خدمات مختلف به شهروندان داشته و ادامه دارد.

وی به برخی اقدامات مهم این اداره‌کل پرداخت و گفت: در سال گذشته ۱۲ هزار پرونده در این  مجموعه وجود داشت که در سال‌جاری نسبت به بررسی و مختومه شدن پرونده‌ها اقدام لازم صورت گرفت.

به گفته این مسئول، تعداد پرونده‌های مختومه شده امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹۲.۵ درصد رشد دارد که این گویای فعالیت، پیگیری و اقدام تمامی اعضای این مجموعه و همکاری مسئولان و همراهی مردم بوده است .

به گفته تقدم، تعداد پرونده‌های مختومه مهریه در استان در سال‌جاری ۷۴.۶ درصد رشد داشته و همچنین در همین مدت صدور اسناد مالکیتی مبتنی بر سامانه شمیم ۲.۵ درصد، صدور اسناد مالکیت اراضی دولتی ۳۳ درصد و موقوفات۳۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی به اهمیت کار نظارت و بازرسی از دفاتر ثبت اسناد و املاک در استان اشاره کرد و افزود: در مدت تعداد بازرسی و نظارت بر دفاتر ثبتی ۴۵.۵ درصد، بازرسی از دفاتر اسناد رسمی ۸۴.۵ درصد، دفاتر ازدواج ۴۱.۵ درصد و تعداد بازرسی از دفاتر طلاق ۱۲۱.۵ درصد رشد داشت.

بر اساس قانون حدنگار ( کاداستر ) به منظور تعیین تکلیف اشخاص حقیقی و حقوقی، صاحبان اسناد باید حداکثر ظرف پنج سال برای صدور و تعویض سند خود به صورت حدنگار اقدام کنند .

ماهیت فیزیکی مطلوب، ضریب امنیتی بالا، جلوگیری از تجاوز دیگران به زمین‌ های شخصی و دولتی، قابلیت احیا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه به دلیل نگهداری اسناد در چند نقطه از جمله مزایای اسناد حدنگار است.

افرادی که برای دریافت سند اقدام می‌کنند باید بعد از دیوارچینی، سقف خانه خود را بزنند تا بتوانند سند منزل را از اداره ثبت دریافت کنند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

340 هزار سند دفترچه ای در دست مردم باید به سند تک برگ تبدیل شود ,  شهرام تقدم  مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد

https://www.asianews.ir/u/79i
اخبار مرتبط
یزد - رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان با بیان اینکه یکی از چالش های مهم پیش روی دستگاه قضایی حجم بالای ورودی و اطاله دادرسی است گفت: باید با بهره گیری از نهاد های سازشی بر چالش اطاله دادرسی غلبه کرد
یزد - استاندار خط پدافندی آب یزد را پاسخگوی تنها بخشی از مشکل آبی استان در زمان اوج مصرف عنوان کرد و گفت:حمایت از محصولات دانش بنیان که در کاهش مصرف آب موثر هستند در دستور کار استان قرار دارد
یزد - سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان در این خصوص گفت : 3 واحد صنفی به علت تخلفات متعدد از جمله گرانفروشی و تقلب علاوه بر پرداخت جریمه نقدی به نصب پارچه و پلمپ واحد صنفی محکوم شده بودند که حکم صادره توسط مأمورین اجرای احکام تعزیرات حکومتی شهرستان ابرکوه اجرایی شد
یزد - رئیس کل دادگستری استان با تأکید بر لزوم در دسترس بودن خدمات قضائی، گفت: ارائه خدمت آسان و در دسترس به مردم، رسالت قوه قضاییه و از الزامات سند تحول است، اما پایین بودن پایه بودجه کار را مشکل کرده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید