صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۱
کد خبر: 10664
گزارشگر: 213
۴۷۹
۰
۰
۲
ادعای ایال زمیر در مؤسسه واشینگتن

مقام نظامی اسرائیل خواستار حمله به فرماندهان سپاه شد!

مقام نظامی اسرائیل خواستار حمله به فرماندهان سپاه شد!
یک مقام نظامی اسرائیل و نامزد ستاد کل ارتش اسرائیل، در تحلیلی که برای مؤسسه واشینگتن نوشته است، مدعی شده که خواهان هدف قرار دادن فرماندهان سپاه پاسداران و انجام عملیات مخفیانه برای نابودن کردن پهپادها و موشک‌های سپاه پاسداران است!

به گزارش آسیانیوز، ایال زمیر، یکی از سه نامزد پست ریاست ستاد کل ارتش اسرائیل، در تحلیلی که برای مؤسسه واشینگتن نوشته است، خواهان هدف قرار دادن فرماندهان سپاه پاسداران و انجام عملیات مخفیانه برای نابودن کردن پهپادها و موشک‌های این نهاد نظامی در ایران شد.

زمیر که در یک سال گذشته به عنوان کارشناس نظامی در مؤسسه واشنگتن فعالیت داشته، در این مقاله سپاه پاسداران را ستونی خواند که جمهوری اسلامی بر آن استوار است.

او مدعی شده که جمهوری اسلامی می‌کوشد به وسیله سپاه پاسداران خاورمیانه را تحت تسلط خود درآورد.

این ژنرال ارتش اسرائیل تأکید کرد که مقابله با تهدید ایران رشته‌ای است که اتحاد منطقه‌ای میان اسرائیل و کشورهای سنی مذهب منطقه را تقویت کرده است.

به گفته او، کارزار مقابله با اقدامات منطقه‌ای ایران از سوی اتحادی از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، از جمله اسرائیل، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس (امارات، بحرین، عربستان سعودی، کویت، قطر و عمان) و نیز کشورهایی چون اردن، مصر، مراکش و سودان ادامه دارد.

این ژنرال ارتش اسرائیل تأکید کرد که باید از هر ابزاری برای فشار آوردن به جمهوری اسلامی و تضعیف سپاه پاسداران استفاده کرد. او با اشاره به ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به دست آمریکا، هدف قرار دادن فرماندهان سپاه را یکی از این راه‌ها خواند.

زمیر همچنین با طرح ادعاهایی دیگر، خواهان نابود کردن توانایی‌های دوربرد سپاه همچون پهپادها و موشک‌های این نهاد، با عملیات مخفیانه شد.

در ماه‌های اخیر، کشته شدن سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی، از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران و همچنین مرگ مرموز چند نیروی هوافضای سپاه، به اسرائیل نسبت داده شده است.

حدود یک هفته پس از کشته شدن صیاد خدایی، یکی از همکاران نزدیک او به نام سرهنگ علی اسماعیل‌زاده که او نیز از فرماندهان واحد ۸۴۰ نیروی قدس سپاه بود، در کرج فوت کرد.

پس از آن ایوب انتظاری که دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف بود و یک متخصص زمین‌شناسی به نام کامران آقاملایی، با «مسمومیت غذایی» جان باختند.

روزنامه نیویورک‌تایمز روز دوشنبه ۲۳ خرداد در گزارشی اختصاصی به نقل از یک مقام دولتی و دو منبع نزدیک به دولت نوشت مقام‌های جمهوری اسلامی مسئولیت مرگ این دو نفر را متوجه اسرائیل می‌دانند.

همچنین در برخی منابع خارجی گفته شده که محمد عبدوس و علی کمانی، «افسران مهندس نیروی هوافضای سپاه پاسداران»، در زمینه «ساخت و توسعه تسلیحات برای حزب‌الله لبنان» کار می‌کردند.

زمیر هم در تحلیل خود سپاه پاسداران را مسئول بیشتر اقدامات مخفیانه در منطقه، سرنگون کردن حکومت‌ها، اقدامات تروریستی و ترور افراد در خاورمیانه و جهان خوانده است.

براساس ادعای این ژنرال ارتش اسرائیل، سپاه پاسداران و به ویژه نیروی قدس، نه تنها باعث ایجاد هراس در منطقه شده، بلکه بازیگردان اصلی سیاست در داخل ایران است.

زمیر ادعا کرد که این «احساس امنیت» جمهوری اسلامی باید در هم شکسته شود و تهران باید هزینه اقداماتش را بپردازد و به عبارتی بفهمد که نمی‌تواند «هم خدا را داشته باشد و هم خرما را».

روز سه‌شنبه بنی گنتس، وزیر دفاع اسرائیل، با ارائه تصاویر ماهواره‌ای از سه ناوچه جنگی ایرانی در دریای سرخ در ماه‌های اخیر، این حضور را در یک دهه اخیر بی سابقه خواند.

او تأکید کرد که ایران در حال ایجاد جای پا در دریای سرخ است و ناوهای جمهوری اسلامی در حال گشت‌زنی در جنوب این دریا هستند.

همچنین یائیر لاپید در اولین جلسه کابینه اسرائیل به نخست‌ وزیری او، بر اهمیت حفظ ثبات سیاسی در این کشور با وجود در پیش بودن یک کارزار انتخاباتی تاکید و ادعا کرد جمهوری اسلامی، حماس و حزب‌الله لبنان «منتظر نخواهند ماند و ما باید به طور مداوم در هر عرصه‌ای با آنها مقابله کنیم.»

نخست وزیر جدید اسرائیل روز یکشنبه ۱۲ تیر و یک روز پس از رهگیری سه پهپاد پرتاب شده از سوی حزب‌الله به سمت میدان گازی کاریش، گفت این گروه شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی، مانعی برای توافق بین دولت‌های لبنان و اسرائیل بر سر تعیین حدود مرزهای دریایی دو کشور است.

اختلافات مرز دریایی اسرائیل و لبنان بر سر آب‌هایی است که از نظر وجود ذخایر گازی در آن، دارای اهمیت است.

لاپید که در جلسه کابینه اسرائیل در کنار نفتالی بنت متحد خود و نخست وزیر پیشین اسرائیل نشسته بود، تاکید کرد: «حزب‌الله به مسیر تروریسم ادامه می‌دهد و توانایی لبنان برای دستیابی به توافق در مرزهای دریایی را تضعیف می‌کند.»/

https://www.asianews.ir/u/79s
اخبار مرتبط
در حالی که رابرت مالی گفت با اعلام اینکه در دور جدید مذاکرات در قطر، اتحادیه اروپا در نقش خود به عنوان هماهنگ‌کننده می‌خواست حداقل یک تلاش دیگر را انجام دهد؛ سه قدرت اروپایی عضو برجام شامل بریتانیا، فرانسه و آلمان نیز در بیانیه مشترکی اعلام کردند که «ایران به یک فرصت دیگر پشت پا زد و به جای آن، درخواست‌های جدید غیربرجامی و به دور از واقعیت را پیش کشید.
مایکل کوریلا که اوایل بهار امسال ریاست ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) را برعهده گرفت، مدعی شد که «فعالیت تهاجمی ایران» در منطقه نباید بی‌پاسخ بماند و این مسئله از «دغدغه‌های اصلی» او در ارتباط با منطقه است.
یائیر لاپید در اولین جلسه کابینه اسرائیل به نخست‌ وزیری او، ادعا کرد جمهوری اسلامی منتظر نخواهد ماند و ما باید در همه عرصه‌ ها با آنها مقابله کنیم.
وزیر امورخارجه پیشین آمریکا با انتقاد از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران، آن را ناکافی توصیف کرد و گفت هیچ جایگزینی برای حذف توان هسته‌ای ایران وجود ندارد و بازگشت به آن خطرناک است؛ ضمن آنکه هیچ راهی برای برقراری صلح در خاورمیانه با وجود سلاح هسته‌ای ایران وجود ندارد.
یک خبرگزاری خارجی از قول یک مسئول جمهوری اسلامی ایران درباره موضع تهران در مذاکرات هسته‌ای مدعی شد تهران «با توافق یا بدون توافق»، جمهوری اسلامی زنده خواهد ماند؛ این در حالی است که از سوی دیگر آمریکا و اروپا هشدار داده‌اند که شانس احیای توافق برجام از هر زمانی کمتر شده است؛ ولی مقام‌های جمهوری اسلامی ادامه گفت‌و‌گوها پافشاری دارند.
«منابع آگاه» در رسانه سپاه پاسداران از پایان بی‌نتیجه مذاکرات دو روزه جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در دوحه، پایتخت قطر خبر دادند.
در حالی که به تازگی یک مقام ‌ارشد دولت جو بایدن، بدون ابراز خوش‌بینی درباره این دور از مذاکرات گفت توافق با جمهوری اسلامی در دوحه اصلا نزدیک‌ نیست، امروز تیم‌های مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی و آمریکا برای دور جدید مذاکرات احیای برجام وارد دوحه، پایتخت قطر شدند و رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران با وزیر امور خارجه قطر، دیدار کرد.
در حالی که چشم انداز تلاش های دیپلماتیک اروپا و رفت و آمدهای منطقه ای در قاب توافق هسته ای با ایران نامعلوم است؛ هنوز معلوم نیست در نهایت افق احیای برجام با وجود کوشش اغلب دولتمردان جمهوری اسلامی؛ چگونه در بازی قدرت های جهانی رقم خواهد خورد.
در پی برکناری حسین طائب از ریاست اطلاعات سپاه پاسداران، تغییر مهم دیگری نیز رخ داد؛ سرتیپ ابراهیم جباری که از سال ۱۳۸۹ تا کنون فرمان «سپاه ولی امر» بوده است اکنون کنار می‌رود و جای خود را به سرتیپ دوم حسن مشروعی‌فر می‌دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید