صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۵
کد خبر: 10682
گزارشگر: 213
۱۱۸۴
۰
۰
۲
با ربات‌هایی در ابعاد گوشی همراه

ربات های ناسا به «جست و جوی فرازمینی ها» شتافتند

ربات های ناسا به «جست و جوی فرازمینی ها» شتافتند
ناسا از طرحی برای رها کردن انبوهی از ربات‌هایی در ابعاد گوشی تلفن همراه برای جست‌و‌جوی حیات بیگانه و فرازمینی ها در سیاره‌های دیگر رونمایی کرده است.

به گزارش آسیانیوز، ناسا از ربات‌ کاوشگر موجودات فضایی رونمایی کرد و هر یک از این ربات‌ها به سیستم محرکه و رایانه داخلی مجهز می‌شوند.

--------------

بیشتر بخوانید:

دولت آمریکا گفت بشقاب‌پرنده‌ها «غیرزمینی» هستند
--------------------------------------------------------------- 

ناسا از طرحی برای رها کردن انبوهی از ربات‌هایی در ابعاد گوشی تلفن همراه برای جست‌و‌جوی حیات بیگانه در سیاره‌های دیگر رونمایی کرده است.


سازمان فضایی ایالات متحده آمریکا طرح مفهومی «حس کردن با ریزشناگرهای مستقل (SWIM)» را برای کاوش سیاره‌ها و اجرام آسمانی نامساعد [برای زیست بشر]، مانند اروپا، قمر مشتری، یا انسلادوس، قمر زحل، را ایجاد کرده است.

ربات‌ها داخل یک کاوشگر ذوب‌کننده یخ جاسازی می‌شوند که درون پوسته یخی سیارات که چندین کیلومتری ضخامت دارند فرو می‌رود، سپس دستگاهی آن‌ها را زیر آب رها می‌کند تا اندازه‌گیری‌هایی را که پیش‌تر برای رسیدن به اقیانوس‌ها غیرممکن بود، انجام بدهد.

برنامه «مفاهیم پیشرفته نوآورانه» ناسا به ایتان شالر، مهندس مکانیک رباتیک آزمایشگاه پیشرانه جت این سازمان، بودجه‌ای ۶۰۰ هزار دلاری برای مطالعه امکان‌سنجی و گزینه‌های طراحی اعطا کرد، به این امید که ظرف دو سال آینده با چاپ سه‌بعدی نمونه اولیه را بسازد.

شالر گفت:«ربات‌های کوچک‌سازی‌شده را کجا می‌توانیم ببریم و از آن‌ها در روش‌های جالب جدیدی برای کاوش در منظومه شمسی‌مان استفاده کنیم؟»

 «با انبوهی از ربات‌های شناگر کوچک، می‌توانیم حجم بسیار بیشتری از آب اقیانوس را کاوش کنیم و با داشتن چندین ربات که داده‌های همان منطقه را جمع‌آوری می‌کنند، اندازه‌گیری‌هایمان را بهینه کنیم.»

بنا بر اعلام ناسا، این طرح نوآورانه احتمال کشف شواهدی از حیات را افزایش می‌دهد و درعین‌ حال، احتمال سکونت‌پذیری سیارات دور را نیز بررسی می‌کند.

هر ربات به سیستم محرکه، رایانه داخلی و سیستم ارتباطی فراصوت مجهز خواهد بود. حسگرهای میزبان به آن‌ها امکان اندازه‌گیری دما، شوری، اسیدیته، فشار و نشانگرهای زیستی را می‌دهند.

مفهوم سوییم هنوز بخشی از ماموریت‌های ناسا نیست، اما این ربات‌ها احتمالا بخشی از محموله ماموریت «اروپا کلیپر» در سال ۲۰۲۴ خواهند بود. این ماموریت در سال ۲۰۳۰ به قمر جویان (Jovian) می‌رسد و آن‌جا جمع‌آوری اطلاعات علمی دقیق را آغاز خواهد کرد.

ساموئل هاول، دانشمند گروه سوییم در ناسا، گفت: «اگر بعد از آن همه سال که ورود به اقیانوس وقت برد، در جای اشتباهی از پوسته یخی عبور کنید چه؟»

«اگر نشانه‌هایی از حیات آن‌جا باشد، اما جایی که شما وارد اقیانوس شدید نباشد چه؟ با همراه بردن این گروه ربات‌ها می‌توانیم به آن‌جا هم نگاه کنیم تا محیط خود را بسیار بیشتر از آنچه یک کرایوبات [ربات کاوشگر یخ] امکان می‌دهد، کاوش کنیم.»

همچنین مجلس نمایندگان آمریکا برای نخستین‌بار طی دهه‌های اخیر، یک جلسه استماع عمومی درباره اشیاء پرنده ناشناس، با حضور مقام‌های پنتاگون برگزار کرد.

این در حالی است که رییس آژانس اطلاعات نظامی نیروی دریایی آمریکا گفت تعداد حوادث گزارش شده درباره اشیاء پرنده در سال گذشته به حدود ۴۰۰ مورد افزایش یافته است.

این در حالی است که سال گذشته دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی علنی که درباره ۱۴۴ مورد مشاهده اشیاءناشناس پرنده به کنگره ارائه کرد، گفت که شواهد کافی در اختیار ندارد تا تشخیص دهد این اشیاء، فناوری‌های پیشرفته ساخت بشر هستند یا منشاء غیر زمینی دارند.

در این گزارش آمده است که اشیاءناشناس پرنده از آنجا که ممکن است امنیت پروازها را به خطر بیاندازند، می‌توانند به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار بیایند.

گزارش دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا، در عین حال خاطرنشان کرد احتمالا یک توضیح واحد برای منشاه این اشیاء وجود نداشته باشد.

بیشتر این اشیاءناشناس پرنده را خلبان‌ها و پرسنل نیروی دریایی آمریکا مشاهده کرده‌اند./
https://www.asianews.ir/u/7aa
اخبار مرتبط
علاقه ایالات متحده آمریکا به پدیده‌ اشیاء پرنده ناشناس اخیرا افزایش چشمگیری داشته است‌؛ هرچند منشا نورهای مرموز آسمان را هنوز مشخص نکرده است.
رییس آژانس اطلاعات نظامی نیروی دریایی آمریکا گفت تعداد حوادث گزارش شده درباره اشیاء پرنده در سال گذشته به حدود ۴۰۰ مورد افزایش یافته است.
میلیون‌ها غول سرخ در سراسر کهکشان راه شیری پراکنده شده‌اند و تصویری از آینده منظومه شمسی‌ را در اختیار ما می‌گذارند.
به گفته یک پروفسور علوم دانشگاه هاروارد، جست‌وجوگران موجودات فرازمینی ممکن است دو سال تا ثبت تصاویری با وضوح بالا از پدیده‌های مصنوع غیرانسانی فاصله داشته باشند.
براساس تحقیقات شاید بتوان نشان داد که چه ماده‌ای در مراحل ابتدایی زمین وجود داشته است؛ طبق پژوهش‌های جدید احتمالی می‌تواند به جست‌وجوی ما برای یافتن حیات بیگانه در جاهای دیگر کیهان کمک کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید