صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۷ تیر ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۹
کد خبر: 10693
گزارشگر: 213
۳۵۳
۱
۰
۴
اظهارات معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه درباره خرید خانه دولتی

ثبت‌نام مجدد متقاضیان طرح نهضت مسکن ملی در سامانه حمایتی

ثبت‌نام مجدد متقاضیان طرح نهضت مسکن ملی در سامانه حمایتی
معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی در اطلاعیه‌ای جزئیات ثبت‌نام مجدد متقاضیان طرح نهضت مسکن ملی را در سامانه طرح‌های حمایتی تشریح کرد.
به گزارش آسیانیوز، گرچه وزارت راه‌ و شهرسازی از آغاز ثبت‌نام نهضت مسکن ملی از روز چهارشنبه خبر داد، اما ظاهرا بسیاری از مخاطبان از اختلال در سامانه ثبت‌نام خبر می‌دهند. برخی مشمولان این طرح نیز می‌گویند به‌رغم پرداخت وجه هنوز خبری از زمین‌های طرح نیست.

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی در اطلاعیه‌ای جزئیات ثبت‌نام مجدد متقاضیان طرح نهضت مسکن ملی را در سامانه طرح‌های حمایتی تشریح کرد.

تجارت نیوز نوشت گروهی از مخاطبان از اشکال در سامانه ثبت‌نام و خطای سامانه خبر دادند. برخی نیز به شرایط سخت ثبت‌نام نقد داشتند. گروهی هم اعلام کردند به‌رغم پرداخت وجه هنوز حتی نمی‌دانند زمین‌های مسکن ملی کجاست. عده‌ای هم به‌طور کلی به این طرح دولت بدبین هستند و آن را ضربه‌گیری برای تورم می‌دانند. چه‌ بسا اکثر مخاطبان و کارشناسان برای نهضت مسکن ملی هم سرنوشتی بهتر از مسکن مهر متصور نیستند. 

 
«بابا شما نمی‌خواهید گره از مشکل ملت باز کنید. چک برگشتی و قسط عقب‌افتاده چه ربطی داره به ثبت‌نام نهضت مسکن ملی؟ کی هست که این روزا قسط معوق نداره و چه کسی چک برگشتی نداره؟ ملت رو اذیت نکنید راحت خونه‌دار بشند.».

«همه‌مون سر کاریم. فقط می‌خوان موقع تورم پول دست مردم نباشه. همه سر کارن.».

«والله من که امیدی به خانه‌دارشدن ندارم. اگه بذارن همین مستاجر باشیم خیلی خوبه. خیلی‌ها نمی‌تونند اجاره هم بدن».

«در دورترین مناطق حاشیه شهر دارند مسکن ملی می‌سازند. نه امکانات دارند نه به خاطر بعد مسافت با این اخبار بنزین آیا به صرفه هست؟».
 
«من از سال قبل برج ۱۲ پول واریز کردم. ۴۰ میلیون تومن. اونم با بدبختی و قرض کردن از بقیه. الانم چهار ماه می‌گذره هنوز کلنگشم نردن. تکلیف ما چیه اخه؟».

«این سایت خطا می‌ده در همان ساعت اولیه اعلام می‌دارد مهلت ثبت‌نام تمام شده است.».

«سلام بنده مسکن ملی هشتگرد ثبت‌نام کردم اسمم درآمده. بعد روز اول ما را فرستادند محضر و از ما تعهد گرفتن جهت بازپرداخت. بعد از چهار ماه برام حساب باز کردن در بانک مسکن. الان می‌گن بدون هیچ هیچ مدرکی ۴۰ میلیون بریزید. کسی جواب‌گو نیست و فقط میگن پول بریزید. نه از متراژ، نه از وام، نه از محل واحد از هیچ‌کس هیچ خبری نیست.».

«این زمین‌ها کجای تهران هستند؟».

«من قبلاً برای مسکن ملی ثبت‌نام کردم. امروز تماس گرفتند مدارک‌تون رو جهت تحویل بدید. پیگیر شدیم دیدیم نه زمینی هست، نه خانه‌ای هست تو اهواز. همان اول دو میلیون باید خرج کنی بعدشم چهل میلیون باید بریزم بانک مسکن. گفتند ۵۰۰ میلیون تومن وام میدن با بهره. قسط وام ماهی ۱۰ میلیون. از کجا بیارم بدم؟ اگر خانه‌ای بود وسط بیابان بدون امکانات متری ۱۵ تا ۲۰ ملیون در میاد برام. این کجاش طرح مسکن‌دار شدن مردم فقیر و مستضعفه؟ والا بنده منصرف شدم.».

«من الان کارا رو انجام دادم نوشت که مهلت ثبت‌نام تموم شده!».

«می‌ریم ثبت‌نام آخر سر می‌گه مهلت ثبت‌نام به‌ پایان رسیده است. این‌ چه وضعشه؟».

«سلام من هم متقاضی از شیراز هستم. تا مرحله آخر رفتم می‌گه زمان ثبت‌نام تمام شده. لطفا رسیدگی کنید.».

«دقیقاً از صبح تا حالا دارم ثبت‌نام می‌کنم همین رو می‌گه. من بندرعباس»./
https://www.asianews.ir/u/7al
اخبار مرتبط
یکشنبه بیست و یک خردادماه، هیات دولت با ابلاغ مصوبه افزایش حق مسکن سال ۱۴۰۱ کارگران، آخرین تکه از پازل افزایش حقوق و دستمزدها را تکمیل کرد؛ در حالی که این اقدام دولت رضایت کارگران را تامین نکرد که دلیل این نارضایتی نحوه افزایش این قسمت از دستمزد‌های سال جدید بود.
یک سازنده پروژه نهضت ملی مسکن در استان تهران از انصراف برخی پیمانکاران طرح جهش تولید مسکن از پروژه‌ها و توقف احتمالی این طرح خبر داد.
بر اساس اعلام بانک مرکزی، با شیوه نامه‌ای که امروز وزارت راه و شهرسازی ارائه کرد و قرار شد تا امروز نهایی و به شبکه بانکی ابلاغ شود، پرداخت وام کمک ودیعه مسکن نیز به‌زودی عملیاتی می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: بعد از ۱۵ تیرماه سامانه طرح‌های حمایتی مسکن برای متقاضیان جدید به مدت ۱۵ روز باز می‌شود تا همزمان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان پالایش شده، امکان ثبت‌نام از افراد جدید نیز فراهم باشد.
بانک مرکزی اعلام کرد که بخشنامه اعطای وام ودیعه مسکن ابلاغ شده و بانک‌ها منتظر دریافت آیین‌نامه وزارت راه‌ و شهرسازی برای پرداخت وام هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
0
0

این دور از ثبت نام فقط مخصوص شهرهای دارای ظرفیت مازاد است. مثلا در تهران فقط شهر جدید ایوانکی. اگر سایر شهرها انتخاب شود پیغام اتمام مهلت ثبت نام می دهد.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید