صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۷ تیر ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۵
کد خبر: 10694
گزارشگر: 213
۷۲۷
۰
۰
۱
درگیری مسلحانه با احزاب کرد

مرگ چهار نیروی سپاه پاسداران در درگیری کردستان

مرگ چهار نیروی سپاه پاسداران در درگیری کردستان
براساس گزارش ها در یک سایت حقوق بشری، در درگیری مسلحانه بین سپاه پاسداران با یکی از احزاب کرد در کردستان، چهار نیروی سپاه پاسداران جان باختند.

به گزارش آسیانیوز، بنا بر گزارش سایت حقوق بشری هه‌نگاو، در درگیری مسلحانه بین سپاه پاسداران با یکی از احزاب کرد در کردستان، چهار نیروی سپاه پاسداران جان باختند.

بر اساس این گزارش که هنوز از طرف مقام‌های رسمی تایید نشده، این درگیری غروب پنج‌شنبه، ۱۶ تیر، در ارتفاعات مرزی شهرستان سلماس بین نیروهای سپاه پاسداران و حزب کارگران کردستان رخ داده است.

بنا بر اعلام منابع آگاه در این درگیری همچنین دست‌کم چهار عضو دیگر سپاه زخمی و بیمارستان منتقل شدند.

درباره دلایل این درگیری و شمار تلفات حزب کارگران کردستان تاکنون اطلاعاتی منتشر نشده است و رسانه‌های نزدیک به دو طرف درباره جزئیات این درگیری گزارشی منتشر نکرده‌اند.

از سال ۱۳۹۵ پس از آن که احزاب کُرد مسلح مخالف جمهوری اسلامی ایران فعالیت خود را در استان‌های غربی ایران افزایش دادند، درگیری میان نیروهای این احزاب و نیروهای سپاه پاسداران تشدید شده است.

جمهوری اسلامی ایران از گروه‌های مسلح مخالف خود در استان‌های غربی ایران از جمله احزاب مسلح کُرد، با عنوان «گروه‌های تروریستی» یا «ضد انقلاب» نام می‌برد. این گروه‌ها در مقابل نیز هدف از درگیری مسلحانه با جمهوری اسلامی را «دفاع از حقوق کردها» اعلام می‌کنند.

این در حالی است که سپاه پاسداران می‌گوید در درگیری مسلحانه روز پنج‌شنبه در سلماس هیچ کدام از نیروهایش کشته نشده‌اند.

پیشتر، سایت حقوق بشری هه‌نگاو گزارش داده بود که دست‌کم چهار عضو سپاه پاسداران در درگیری مسلحانه با یکی از احزاب کرد کشته شده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/7am
اخبار مرتبط
یک مقام نظامی اسرائیل و نامزد ستاد کل ارتش اسرائیل، در تحلیلی که برای مؤسسه واشینگتن نوشته است، مدعی شده که خواهان هدف قرار دادن فرماندهان سپاه پاسداران و انجام عملیات مخفیانه برای نابودن کردن پهپادها و موشک‌های سپاه پاسداران است!
حسین طیبی‌فر گفت باید نیروهایی تربیت پیدا کنند تا بدون ترس و واهمه دست روی ماشه ببرند.
وزیر امورخارجه پیشین آمریکا با انتقاد از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران، آن را ناکافی توصیف کرد و گفت هیچ جایگزینی برای حذف توان هسته‌ای ایران وجود ندارد و بازگشت به آن خطرناک است؛ ضمن آنکه هیچ راهی برای برقراری صلح در خاورمیانه با وجود سلاح هسته‌ای ایران وجود ندارد.
یک خبرگزاری خارجی از قول یک مسئول جمهوری اسلامی ایران درباره موضع تهران در مذاکرات هسته‌ای مدعی شد تهران «با توافق یا بدون توافق»، جمهوری اسلامی زنده خواهد ماند؛ این در حالی است که از سوی دیگر آمریکا و اروپا هشدار داده‌اند که شانس احیای توافق برجام از هر زمانی کمتر شده است؛ ولی مقام‌های جمهوری اسلامی ادامه گفت‌و‌گوها پافشاری دارند.
«منابع آگاه» در رسانه سپاه پاسداران از پایان بی‌نتیجه مذاکرات دو روزه جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در دوحه، پایتخت قطر خبر دادند.
در حالی که به تازگی یک مقام ‌ارشد دولت جو بایدن، بدون ابراز خوش‌بینی درباره این دور از مذاکرات گفت توافق با جمهوری اسلامی در دوحه اصلا نزدیک‌ نیست، امروز تیم‌های مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی و آمریکا برای دور جدید مذاکرات احیای برجام وارد دوحه، پایتخت قطر شدند و رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران با وزیر امور خارجه قطر، دیدار کرد.
شرکت فولاد خوزستان صبح امروز، از حمله سایبری علیه این شرکت خبر داد و اعلام کرد به‌دلایل فنی قادر به ادامه فعالیت نیست و تا شرکت اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود؛ این در حالی است که یک گروه هکری موسوم به «گنجشک درنده» با ارسال پیام و ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، مسئولیت این حمله سایبری را برعهده گرفت.
در حالی که چشم انداز تلاش های دیپلماتیک اروپا و رفت و آمدهای منطقه ای در قاب توافق هسته ای با ایران نامعلوم است؛ هنوز معلوم نیست در نهایت افق احیای برجام با وجود کوشش اغلب دولتمردان جمهوری اسلامی؛ چگونه در بازی قدرت های جهانی رقم خواهد خورد.
در پی برکناری حسین طائب از ریاست اطلاعات سپاه پاسداران، تغییر مهم دیگری نیز رخ داد؛ سرتیپ ابراهیم جباری که از سال ۱۳۸۹ تا کنون فرمان «سپاه ولی امر» بوده است اکنون کنار می‌رود و جای خود را به سرتیپ دوم حسن مشروعی‌فر می‌دهد.
وال استریت ژورنال امروز نوشت اقدامات جدید اسرائیل، تازه‌ترین تحول استراتژی این کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران است که نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل آن را «دکترین اختاپوس» نامیده است.
وزارت خارجه عراق حمله توپخانه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منطقه اربیل در اقلیم کردستان را محکوم کرد.
«مقر گروهک‌های تروریستی» در کردستان عراق مورد حمله زمینی سپاه پاسداران قرار گرفت.
در پی توییت یکی از افراد همسو با حزب دموکرات کردستان معترضان در بغداد دفتر این حزب در بغداد را به آتش کشیدند.
مقامات عالی دولت عراق و مقتدی صدر از حمله به اربیل عراق شدیدا انتقاد کردند.
در حالی که پنتاگون در حال بررسی حمله گزارش شده در نزدیکی اربیل است، سپاه پاسداران اعلام کرد که دلیل حمله به اربیل عراق کشته شدن دو سپاهی در سوریه بوده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید