صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۱ / ۰۰:۳۰
کد خبر: 10707
گزارشگر: 306
۴۱۴
۰
۱
۱
مسئول دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان یزد

کی و چگونه به نوجوانم اجازه بیرون رفتن دهم؟

کی و چگونه به نوجوانم اجازه بیرون رفتن دهم؟
یزد - دکتر مهدی حمیدی در خصوص رفع موانع اجازه ندادن به نوجوان برای بیرون رفتن بیان داشت : بچه‌ها با پشت سرگذاشتن دوره کودکی و ورود به دوره نوجوانی، نیازها و خواسته‌هایشان نیز تغییر می‌کند
 آسیانیوز / یزد ؛ مهدی حمیدی مسئول دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان یزد  تصریح داشت : پدر و مادر باید با درک نیازهای نوجوان خود، سعی کنند بهترین رفتار ممکن را برای برخورد با فرزندشان انتخاب کنند. یکی از موضوعاتی که پس از ورود به سنین نوجوانی برای پدر و مادرها چالش برانگیز می‌شود؛ این است که آن‌ها سعی می‌کنند با محدود کردن به او اجازه تنها بیرون رفتن را ندهند. 
پدر و مادر از روی نگرانی و مشکلاتی که در جامعه می‌تواند باعث آسیب به یک نوجوان شود، اقدام به محدود کردن فرزند خود می‌کنند. در واقع آن‌ها ترجیح می‌دهند که فرزندشان در خانه و در کنار آن‌ها باشد و یا اگر قصد بیرون رفتن دارد، باهم به بیرون بروند.
از طرفی دیگر تعیین محدودیت نوجوان برای ماندن در خانه ، می‌تواند زمینه ایجاد مشکلات بسیاری را برای نوجوان فراهم کند. استقلال داشتن و یا هویت یابی به وسیله بودن در جمع‌های دوستانه، از نیازهای نوجوانان است و ممکن است برای کنار زدن محدودیت‌ها با والدین خود مخالفت کنند. در ادامه به راهکارهایی اشاره کرده‌ایم که می‌توانید با رعایت آن‌ها به فرزندان خود اجازه دهید که زمان‌هایی را بدون نگرانی به تنهایی بیرون از خانه باشند و با دوستان خود وقت بگذرانند.
 
تعیین زمان بیرون ماندن نوجوان از خانه
 
بهتر است زمان‌هایی را با کنترل و نظارت خودتان اجازه دهید فرزندتان به تنهایی بیرون رود و یا ساعاتی را در جمع‌های دوستانه باشد.
برای اینکه به عنوان پدر و مادر، کنترل شرایط از دستتان خارج نشود؛ در مورد زمان بیرون ماندن از خانه با فرزند خود صحبت کنید. بهتر است با آرامش به او توضیح دهید که اگر اجازه می‌دهید به تنهایی بیرون برود و به این معنی نیست که او حق دارد تا هر زمان که خواست بیرون باشد.
متناسب با سن، اعتماد به نفس و توانایی‌های فرزند خود زمان بیرون ماندن از خانه به تنهایی را برای او مشخص کنید.
 
تعیین پیامد های پایبند نبودن به مقررات
 
سعی کنید با زبانی ساده و دوستانه، قوانین و مقررات خانه را برای فرزندتان شرح دهید و از پیامدهای عمل نکردن به آن‌ها با او صحبت کنید.
به عنوان مثال اگر به فرزندتان می‌گویید که باید در ساعت مشخصی به خانه بیاید، حتما به او بگویید در صورتی که به زمان گفته شده پایبند نباشد؛ دیگر اجازه بیرون رفتن به تنهایی و با دوستانش را نخواهد داشت. البته می‌توانید برای عمل کردن به مقررات خانه و خانواده پیامدهای دیگری را نیز تعیین کنید.
حتی اگر فرزندتان به زمان مناسب برای آمدن به خانه پایبند نبود، سعی نکنید با داد زدن و یا مشاجره او را بازخواست کنید. لازم است همیشه با آرامش با فرزند خود صحبت کرده و او را از پیامدهای رفتارش آگاه کنید. البته بهتر است به حرف‌های فرزند خود نیز گوش دهید، شاید او در موارد استثنا دلیلی بر دیر آمدن خود داشته باشد که در این صورت بهتر است چشم پوشی کنید و از او بخواهید که شما را مطمئن کند که همیشه سر ساعت به خانه برگردد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

کی و چگونه به نوجوانم اجازه بیرون رفتن دهم؟  , مهدی حمیدی مسئول دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان یزد

https://www.asianews.ir/u/7ay
اخبار مرتبط
یزد - یک منبع آگاه از رایزنی مرزبانی فراجا با طرف عراقی برای استمرار تردد زایران انفرادی به عراق پس از ایام عرفه خبر داد
یزد - جانشین فرمانده انتظامی استاناز کشف 14 کیلو و 320 گرم حشیش طی بازرسی از یک دستگاه خودرو سواری در ابرکوه خبر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید