صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۵
کد خبر: 10716
گزارشگر: 213
۸۲۵
۰
۰
۲
انگیزه تیراندازی مرد جوان به یکی از رهبران پیشین دنیا

علت ترور شینزو آبه افشا شد+فیلم کامل لحظات شلیک به نخست‌وزیر سابق ژاپن

علت ترور شینزو آبه افشا شد+فیلم کامل لحظات شلیک به نخست‌وزیر سابق ژاپن
فیلم جدید از لحظه ترور شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق ژاپن در حین سخنرانی انتخاباتی در شهر نارا نشان می‌دهد تیر اول خطا رفته و تنها یک تیر به او خورده است.

به گزارش آسیانیوز، فیلم جدید از لحظه ترور شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق ژاپن در حین سخنرانی انتخاباتی در شهر نارا نشان می‌دهد تیر اول خطا رفته و تنها یک تیر به او خورده است.

 

 

این در حالی است که پلیس ژاپن پس از مراحل ابتدایی بازجویی از قاتل شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن، انگیزه‌های او را شخصی و غیر سیاسی عنوان کرد.

رسانه‌های محلی به نقل از منابع پلیس ژاپن، هویت ضارب  آبه را «تتسویا یاماگامی»، حدودا ۴۰ ساله، اعلام کرده‌اند.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، تتسویا یاماگامی که بلافاصله پس از شلیک به نخست وزیر سابق ژاپن در محل وقوع حادثه بازداشت شد، در مراحل ابتدایی بازجویی به پلیس گفته که تصور می‌کند شینزو آبه با یک گروه مذهبی ارتباط داشته که مسئول تخریب مالی مادرش و متلاشی کردن خانواده آن‌ها بوده است.

پلیس ژاپن در حال تلاش برای شناسایی این گروه است و تاکنون جزئیات بیشتری از بازجویی‌های اولیه از ضارب آبه منتشر نکرده است.

شینزو آبه، باسابقه‌ترین رهبر ژاپن، صبح روز جمعه، ۱۷ تیر، هنگام سخنرانی در مبارزات انتخاباتی به دست تتسویا یاماگامی هدف شلیک گلوله قرار گرفت و خبر رسمی مرگ او چند ساعت بعد اعلام شد.

در ویدئویی که شبکه خبری اِن‌اچ‌کِی ژاپن منتشر کرده است، صدای شلیک دو گلوله حین سخنرانی آبه شنیده می‌شود.

عکس‌های محل حادثه نشان می‌دهد که ضارب آبه برای کشتن او از یک اسلحه دست‌ساز استفاده کرده است.

حمله مسلحانه به  آبه در یکی از امن‌ترین کشورهای جهان با قوانین سفت و سخت در زمینه اسلحه، با موجی از واکنش‌های جهانی در محکومیت این اقدام خشونت‌بار روبه‌رو شد.

شینزو آبه، متولد سال ۱۹۵۴، در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ و همین طور از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ رهبری حزب لیبرال دموکرات ژاپن را بر عهده داشت و از طرف همین حزب به مقام نخست وزیری رسید./

https://www.asianews.ir/u/7b8
اخبار مرتبط
ابتدای ساعات ظهر روز جمعه 8 جولای 2022 خبر ترور و در گذشت شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن، جهان سیاست را در شوک فرو برد؛ نخست وزیری که سومین دوران طولانی تصدی این منسب را در کشورش عهده دار بود و به عنوان جوانترین نخست وزیر پس از جنگ جهانی دوم شناخته می شد.
در پی سوءقصد به جان شینزو آبه، نخست‌وزیر پیشین ژاپن، در یکی از شهرهای این کشور ، وی در بیمارستان جان باخت؛ آبه در سال ۱۳۹۸ برای میانجیگری بین ایران و آمریکا به تهران سفر کرده بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید