صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۸
کد خبر: 10720
گزارشگر: 2
۷۶۴
۰
۰
۵
تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

آشنایی با قوانین و شرایط تحصیل آنلاین در کانادا

آشنایی با قوانین و شرایط تحصیل آنلاین در کانادا
این روزها در راستای تسهیل شیوه‌های آموزش، در عرصه‌ی سیستم‌های آموزشی جهان آموزش الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دانشگاه‌های کانادا هم علاوه بر آموزش حضوری از آموزش مجازی استفاده می‌شود. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب تمام نکات با اهمیت و شرایط تحصیل آنلاین در کانادا را بررسی کنیم.

شرایط تحصیل آنلاین در کانادا چیست؟

 

پذیرش حضوری دانشجویان در دانشگاه‌های کانادا شرایط و قوانین خاصی دارد که متقاضیان بین المللی یا افراد مقیم در کانادا ملزم به رعایت آن هستند، به همان ترتیب برای پذیرش آنلاین دانشجویان هم شرایط خاصی تعیین شده است که شامل موارد زیر است:

 

مدرک زبان

 

یکی از شرایط تحصیل آنلاین در کانادا داشتن تسلط به زبان انگلیسی یا زبان فرانسه است. بدین منظور لازم است مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسه به دانشگاه ارائه شود، اما تمامی دانشگاه‌ها الزاماً مدرک آیلتس درخواست نمی‌کنند.
در برخی از دانشگاه‌های دیگر کانادا، شرایط پذیرش آنلاین دانشجویان این است که متقاضیان آزمون زبان دولینگو را بگذرانند. آزمون دولینگو نسبت به آیلتس ساده‌تر است و هزینه‌های آزمون آن کمتر است. برای گذراندن آزمون دولینگو نیازی به مراجعه‌ی حضوری وجود ندارد و نتیجه آزمون ظرف ۴۸ ساعت به متقاضیان اعلام می‌شود.

 

مدارک هویتی متقاضیان

 

یکی دیگر از موارد الزامی و شرایط تحصیل آنلاین در کانادا ارسال مدارک هویتی است که دانشگاه درخواست کرده است. این مدارک در اغلب دانشگاه‌ها شامل کارت شناسایی و دو قطعه عکس است.

 

تکمیل فرم پذیرش دانشگاه

 

با توجه به اینکه شرایط تحصیل آنلاین در کانادا برای دانشگاه‌های مختلف ممکن است کمی با هم تفاوت داشته باشد، دانشگاه‌هایی که برای پذیرش دانشجویان غیر حضوری اعلام آمادگی می‌کنند، فرم پذیرش مخصوص دارند.
آسان مهاجر به شما کمک می‌کند مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی یا کاری به کشورهای اروپایی را آماده کنید و در کوتاه‌ترین زمان ویزا دریافت کنید.

 

مدارک تحصیلی متقاضی

 

برای پذیرش آنلاین در دانشگاه‌های کانادا لازم است آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات آن برای دانشگاه ارسال شود تا فرایند پذیرش دانشجو انجام شود.
در نهایت دسترسی دانشجو به اینترنت پرسرعت و فضایی ساکت و آرام برای شرکت در کلاس‌ها ضرورت دارد. باید توجه داشته باشید درصورتی‌که حضور در کلاس همراه با کار کردن با نرم افزارهای ویژه‌ای باشد، لازم است دانشجو قبل از شروع دوره آنلاین با موارد فوق آشنایی کافی داشته باشد تا برای یادگیری با مشکل مواجه نشود.
دانشجویان دوره آنلاین باید دقت داشته باشند تکالیف دانشگاهی با نرم افزارهای پیشرفته بررسی می‌شود و درصورتی‌که استادان متوجه شوند در امتحانات یا حل تمرین‌ها تقلب صورت گرفته، می‌توانند دانشجو را تعلیق یا اخراج کنند.

 

شرایط سنی تحصیل آنلاین در کانادا

 

شرایط تحصیل آنلاین در کانادا در مورد سن و سال متقاضیان قوانین خاصی دارد. متقاضیان برای تحصیل مجازی باید حداقل ۱۶ سال سن داشته باشند.

آسان مهاجر

شرط معدل تحصیل آنلاین

 

 شرط معدل جزو قوانین پذیرش مجازی در کانادا نیست.
یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تحصیل در کانادا این است که در هنگام تحصیل امکان اشتغال برای دانشجو وجود دارد که باعث می‌شود تامین هزینه‌های تحصیل و کار موجب ایجاد فشار مضاعف به دانشجو نشود.

 

شرایط گذراندن واحدهای عملی رشته‌های آنلاین چگونه است؟

 

با توجه به اینکه تمام واحدهای درسی را نمی‌توان به صورت مجازی پشت سر گذاشت، برای واحدهای عملی شرایط تحصیل آنلاین متفاوت است. به این ترتیب متقاضیانی که در رشته‌های غیر حضوری دانشگاه ‌های کانادا تحصیل می‌کنند، درصورت لزوم، باید واحدهای مورد نظر را در دانشگاه‌ها یا موسسات آموزشی مورد تایید کانادا بگذارند و مدارک لازم را برای انتقال واحد به دانشگاه ارسال کنند.

 

هزینه تحصیل آنلاین در کانادا چقدر است؟

 

در بررسی شرایط تحصیل آنلاین در کانادا لازم است برآوردی هم از میزان هزینه‌های تحصیل در اختیار داشته باشیم. متقاضیان تحصیل آنلاین بهتر است بدانند تحصیل مجازی هم مانند تحصیل حضوری هزینه‌هایی را به همراه دارد که برای دوره‌های تحصیلی مختلف متفاوت است و از طرف دیگر به تعداد واحدها و منابع درسی ارتباط دارد.
یکی دیگر از عواملی که بر هزینه تحصیل مجازی تاثیر دارد، هزینه‌ی دانشگاه مقصد است که برای هر دانشگاه متفاوت است. البته میزان شهریه‌ای که از دانشجویان بین المللی دریافت می‌شود با شهریه‌ای که از اتباع کشور کانادا دریافت می‌شود تفاوت قابل توجهی دارد. با این حال شرایط تحصیل آنلاین در کانادا برای افرادی که می‌خواهند از راه دور از آموزش‌ها بهره ببرند یا کسانی‌که شاغل هستند بسیار مفید است.

 

مزایای تحصیل آنلاین در کانادا چیست؟

 

با توجه به اینکه امکان تحصیل حضوری در کانادا برای تمام افراد میسر نیست، با انتخاب شیوه‌ی تحصیل آنلاین می‌توان از مزایای زیر بهره‌مند شد:

. با آموزش غیر حضوری، هزینه‌های زندگی کاهش پیدا می‌کند.
دانشجویان غیر حضوری می‌توانند به خوبی زمان را مدیریت کنند و از فرصت‌های خود برای حضور در کلاس‌ها استفاده کنند.
دانشجویان غیر حضوری بابت صدور ویزا نگرانی ندارند.
امکان ادامه‌ی فعالیت‌ها در کشور مبدا برای متقاضیان تحصیل آنلاین فراهم است.
با وجود اختلاف زمانی ایران و کانادا مشکلی برای هماهنگی کلاس‌ها یا انجام کار تمام وقت ایجاد نمی‌شود.

هزینه تحصیل در کانادا به شهریه دانشگاه و هزینه‌های خورد و خوراک و رفت و آمد محل تحصیل بستگی دارد. با این حال مقادیر هزینه‌های جاری برای تحصیل در کانادا نسبت به کشورهای دیگر مقرون به صرفه است.

 

امکان اقامت در کانادا با تحصیل آنلاین

 

یکی از دغدغه‌های متقاضیان برای آشنایی با شرایط تحصیل آنلاین در کانادا امکان دریافت اقامت بعد از پایان تحصیل است. بهتر است بدانید برای دریافت اقامت، تحصیل در کانادا کافی نیست و لازم است دانشجویان در پروسه اسکیل ورکر امتیاز کافی به دست آورده باشند. البته دانشجویانی که بتوانند شغل مناسب در کانادا پیدا کنند هم می‌توانند اقامت کاری را به اقامت دائم تبدیل کنند. بعد از دریافت اقامت دائم بین ۳ تا ۵ سال زمان لازم است تا فرد بتواند درخواست شهروندی بدهد و پاسپورت کانادا بگیرد.

 

جمع‌بندی

 

یکی از امکانات ویژه‌ای که در اختیار دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های کانادا قرار می‌گیرد این است که می‌توانند از آموزش‌های مجازی استفاده کنند، اما برای بهره‌مندی از این امکان لازم است قوانین را رعایت کنند. در این مطلب شرایط تحصیل آنلاین در کانادا را بررسی کردیم.

https://www.asianews.ir/u/7bb
اخبار مرتبط
دریافت ویزای کانادا، به روش های مختلف و گوناگونی امکان پذیر است. کانادا در سال های اخیر در صدر لیست پرطرفدار ترین مقصدها برای مهاجرت ایرانیان تبدیل شده است. شما می توانید با دریافت بعضی از ویزاهای کانادا و داشتن شرایط مخصوص به این کشور مهاجرت کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید