صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۴
کد خبر: 10721
گزارشگر: 213
۱۱۰۵
۰
۰
۱
به جرم تجاوز به ده‌ها زن

محکومیت یک مرد به «افساد فی‌الارض» و تجاوز/کیوان امام‌وردی گفت دخترها خودشان به رابطه جنسی تمایل داشتند

محکومیت یک مرد به «افساد فی‌الارض» و تجاوز/کیوان امام‌وردی گفت دخترها خودشان به رابطه جنسی تمایل داشتند
در حالی که کیوان امام‌وردی با بیان تمایل ده ها دختر برای برقراری رابطه جنسی با او، از خود دفاع کرده است، وکیل شاکیان در پرونده کیوان امام‌وردی، متهم به تجاوز به ده‌ها زن، از محکومیت وی به «افساد فی‌الارض و اعدام در دادگاه بدوی خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، وکیل شاکیان در پرونده کیوان امام‌وردی، متهم به تجاوز به ده‌ها زن جوان، از محکومیت او به اعدام در دادگاه بدوی خبر داد.

شیما قوشه، وکیل شاکیان، روز شنبه، ۱۸ تیرماه، در توییتی این خبر را اعلام کرد و گفت که این رای در دادگاه بدوی صادر شده است.

پیشتر شاکیان این فرد در شبکه‌های اجتماعی نوشته بودند: «آزاد بودن این فرد برای همه ما خطرناک است و حضور او می‌تواند برای همه زنان و جامعه ایجاد ناامنی داشته باشد، خصوصا برای ما حتی فکر کردن به نفس کشیدن در شهری که کیوان امام‌وردی‌ در آن رها باشد وحشت‌آور است.»

با این حال هنوز واکنشی به صدور این حکم منتشر نشده است.

کیوان امام‌وردی اوایل شهریور ۱۳۹۹ در پی افشاگری ده‌ها زن در توئیتر و اینستاگرام بازداشت شد. به‌گفتۀ شاکیان، او به قربانیان خود پس از خوراندن مشروب حاوی مواد بیهوش‌کننده تجاوز می‌کرده است.

آقای امام‌وردی در جریان تحقیقات اتهامات مطرح‌شده را رد کرده و گفته بود که این افراد با رضایت خودشان به خانه او رفته‌اند.

در این پرونده اعلام شده بود که این متهم به «۳۰۰ دختر در طول ده سال تجاوز کرده است»، ولی بر اساس گزارش روزنامه همشهری، کیوان امام‌وردی «در جریان تحقیقات به برقراری رابطه جنسی با حدود ۵۰ دختر» اقرار کرده است.

پرونده کیوان امام‌وردی ابتدا به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد، اما با توجه به اظهارات شاکیان، قضات این دادگاه اتهام او را «افساد فی‌الارض» اعلام کردند و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال شد.

آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات کیوان امام‌وردی روز اول تیرماه برگزار شد و او از خود در برابر «افساد فی‌الارض» دفاع کرد.

ایران در کنار چین از جمله کشورهایی است که سال‌هاست بیشترین تعداد صدور و اجرای حکم اعدام را داشته‌اند./

https://www.asianews.ir/u/7bc
اخبار مرتبط
سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست تا از تمام ابزارهای دیپلماتیک موجود برای توقف احکام صادر شده در خصوص قطع انگشتان هشت زندانی در ایران استفاده کند.
همچنانکه بسیاری از نهادهای حقوق‌بشری خواستار لغو اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی شده بودند، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد حکم وی بررسی خواهد شد.
جلوگیری از حکم اعدام احمدرضا جلالی، شهروند ایرانی_سوئدی و بازداشت شدن در فرودگاه فرانکفورت آلمان، از موضوعات جالب سفر انریکه مورا به ایران بوده است؛ در حالی که گفته شد او برای گفت و گوهای برجامی به تهران آمده بود.
سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه حکم اعدام احمدرضا جلالی قطعی است و اجرا خواهد شد، گفت: بحث مبادله او با حمید نوری مطرح نیست.
همچنانکه گمانه‌زنی‌هایی درباره تلاش ها برای مبادله حمید نوری با احمدرضا جلالی، پژوهشگر دوتابعیتیِ زندانی ایرانی-سوئدی مطرح است، شماری از خانواده‌های زندانیان دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی با حضور در مقابل کاخ سفید خواستار تلاش برای آزادی این زندانیان شدند.
حمیدی نوری(با نام مستعار عباسی) در بخش هایی از اظهاراتش و در پایان آخرین جلسه دادرسی دادگاه سوئد گفت: می خواهم امروز با انرژی مثبت حرف بزنم و حرف خوب من این است: آشتی آشتی آشتی، همگی بریم تو کشتی!
خبرگزاری ایسنا نوشت احمدرضا جلالی، دوتابعیتیِ زندانی، تا آخر اردیبهشت‌ماه اعدام می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید