صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۳
کد خبر: 10763
گزارشگر: 306
۳۷۷
۰
۰
۱
مدیر کل امور مالیاتی یزد خبر داد

ارائه 71 هزار اظهارنامه مالیاتی از سوی اصناف استان / کشف و وصول 70 میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان در سال گذشته

ارائه 71 هزار اظهارنامه مالیاتی از سوی اصناف استان / کشف و وصول  70 میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان در سال گذشته
یزد - مدیر کل امور مالیاتی استان از ارائه تاکنون ۷۱ هزار اظهارنامه مالیاتی از سوی اصناف استان به این اداره کل، ۸۴ درصد این اظهار نامه‌ها را توافقی و میزان مالیات 59 درصد آنها را صفر اعلام کرد
آسیانیوز / یزد ؛ « علی خورشیدی» به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی(۱۶ تا ۲۲ تیرماه) در نشست خبری بیان داشت : روز شانزدهم تیرماه در روزشمار تقویم کشور به نام «روز مالیات» نامگذاری و با توجه به نقش رسانه ها در این حوزه، همان روز نیز به عنوان « مالیات و رسانه» نام نهاده شده است. 
وی در پاسخ به سوال راجع به مشمول مالیات، یا معافیت تراکنش های بانکی پوزهای فعال و میزان مالیات متعلقه نیز اظهار کرد: میزان مالیات در این بخش بر مبنای اطلاعات واصله از بانکهای اطلاعاتی و سوابق مؤدیان و ... برای اصناف متناسب با شغل و نوع فعالیت اقتصادی متفاوت تعیین میگردد. 

این مسئول متذکر شد: تراکنش‌های بانکی در دستگاه‌های پوز، فی‌نفسه مشمول مالیات نمی‌شود بلکه تراکنشهای با ماهیت درآمدی در محاسبه مالیات لحاظ می‌شود.

وی در رابطه با مالیات بر خانه‌های خالی در استان نیز اعلام کرد:‌ قیمتهای ارزش اجاره‌ای استان تا پایان وقت اداری امروز برای تعیین میزان مالیات به تهران ارسال می‌شود و با اعلام تعداد واحدهای خالی به اداره کل امور مالیاتی، تا پایان تیرماه به صاحبان خانه‌های خالی از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌شود. 
خورشیدی از تحقق بالغ بر ۱۰۰ درصدی عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: این منابع جهت تقویت ساختار شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مناطق فاقد دهیاری‌ها و نیز مناطق حاشیه‌نشین جذب و توزیع شده است.
وی در این خصوص اعلام کرد: میزان اعتبار جذب شده در سال ۹۸ معادل ۳۳۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ معادل ۶۱۹ میلیارد تومان بوده که این میزان برای سال گذشته ۱۴۵۰ میلیارد تومان از ناحیه عوارض کالا و خدمات و ۵۰ میلیارد تومان نیز از ناحیه عوارض آلایندگی بوده است.
مدیر کل امور مالیاتی استان اضافه کرد: طی سه ماهه ابتدای امسال نیز ۵۷۵ میلیارد تومان از قبال عوارض کالا و خدمات و ۴۸ میلیارد تومان نیز از محل عوارض آلایندگی در استان جذب شده و در سه ماهه ابتدای امسال نیز هفت درصد رشد عوارض ارزش افزوده در استان اتفاق افتاده است.
وی تاکید کرد: عوارض حاصل از کالا و خدمات اخذ شده از سوی اداره کل مالیاتی استان بین تمام مناطق استان توزیع می‌شود ولی عوارض آلایندگی تنها بین شهرهای متاثر از آلایندگی توزیع می‌شود
به گفته‌ی خورشیدی، تاکنون در سال جاری بالغ بر ۷۱ هزار اظهارنامه مالیاتی از سوی اصناف استان ارائه شده است که نسبت به ۵۶ هزار اظهارنامه مالیاتی سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و این در حالیست همچنان انتظار افزوده شده سه هزار اظهارنامه مالیاتی در این بخش را برای امسال داریم.
وی در مورد افزایش مالیاتها که گاها مورد گلایه مردم است نیز اظهار کرد: از مجموع ۷۱ هزار اظهارنامه دریافتی، 59 درصد یعنی ۴۱ هزار اظهارنامه دارای مالیات صفر بوده‌اند و ۲۹ درصد نیز زیر ۵ میلیون تومان مالیات داشته‌اند.
وی از بهبود دیدگاه‌های مردم یزد درخصوص مالیات نسبت به سالهای گذشته خبر داد و گفت: امسال از ۷۱ هزار اظهارنامه ارائه شده، ۸۴ درصد براساس توافق با اصناف بوده که بیانگر رضایت‌مندی مودیان از این اداره کل است.
خورشیدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته از قبال فعالیت‌های اداره کل امور مالیاتی استان مبالغی به حوزه‌های ورزش، نوسازی مدارس و همچنین سازمان مدیریت برای طرحهای حاشیه شهر کمک شده است.
مدیر کل امور مالیاتی استان با بیان اینکه در سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان کشف و وصول نیز شده است گفت : در سال‌جاری نیز چندین پرونده فرار مالیاتی شناسایی شده که فقط یک مورد آن بالغ بر هشت میلیارد تومان می باشد!
وی به معافیتهای مالیاتی در امور خیریه در بخشهای مختلف استان نیز اشاره کرد و گفت: خیرین یزدیها در کشور سرآمد هستند و در این باره معافیتهای مالیاتی خوبی اختصاص یافته است.
خورشیدی با بیان این که خوشبختانه استان یزد در جذب اعتبارات درون استانی جزو ادارت برتر کشوری است، از تلاش این اداره کل برای تقویت ساختارهای بودجه‌ای استان از طریق مالیات استانی خبر داد و گفت: خوشبختانه در توزیع درآمدهای عمرانی استان در این رابطه اتفاقات خوبی روی داده است.

سید محمد جواد عرفانفر

 

ارائه 71 هزار اظهارنامه مالیاتی از سوی اصناف استان / کشف و وصول  70 میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان در سال گذشته  , « علی خورشیدی»  مدیر کل امور مالیاتی استان

https://www.asianews.ir/u/7cg
اخبار مرتبط
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، در سفرش به واشینگن که با سفر مقام سعودی همراه شد، بر ایجاد یک «ائتلاف در خاورمیانه» تحت رهبری آمریکا تاکید کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید