صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۷
کد خبر: 10769
گزارشگر: 213
۸۲۷
۱
۰
۵
ادامه حواشی خلع ید منطقه وسیع گردشگری شمال ایران

مزایده غیرقانونی چالدره متوقف شد!/پشت پرده سرپیچی یک سازمان دولتی از قانون

مزایده غیرقانونی چالدره متوقف شد!/پشت پرده سرپیچی یک سازمان دولتی از قانون
به دنبال پیشینه نامه نگاری های سازمان هایی از قبیل محیط زیست و اجرای احکام قوه قضائیه و درج گزارش «آسیانیوز» در خصوص غیر قانونی بودن خلع ید محوطه گردشگری چالدره، هفته گذشته برگزاری مزایده چالدره موقتا متوقف شد، ولی جای تعجب است که چرا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندارن-نوشهر برمزایده گذاشتن این پارک جنگلی در شمال ایران پای می کوبد؟

به گزارش آسیانیوز، چالدره تنکابن، یکی از محوطه های وسیع جنگلی و توریستی شمال ایران، محصور در میان دو رودخانه و مأمن مطبوع هزاران خانواده ایرانی است که کشف و ساخت و‌ ساز بناهای ویلایی آن توسط مهندس بهروز شهابی و با ملاحظات بسیار غیر تجاری و تنها استفاده توریستی و طبیعت گردی یافته، است.

سرو صدای پیرامون این مجموعه گردشگری از ماه گذشته(خرداد1401) به پا شد و ضرب العجل تصمیم عجیب یک سازمان دولتی به خلع ید چالدره و مزایده قرار دادن آن اصرار ورزید  که در این صورت و بنا بر برخی اظهارنظرها این مجموعه احتمالا از بخش خصوصی خارج و مورد تمتع دولتی و احیانا تخریب قرار گیرد.

 

در همین حال به دنبال پی گیری نامه نگاری سازمان هایی از قبیل محیط زیست و احکام قضایی و درج گزارش «آسیانیوز» با موضوع غیر قانونی بودن خلع ید و مزایده محوطه گردشگری چالدره، هفته گذشته برگزاری مزایده این مکان موقتا متوقف شد، ولی جای تعجب است که چرا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندارن-نوشهربرمزایده گذاشتن این پارک جنگلی در شمال ایران پای می کوبد؟

مزایده غیرقانونی چالدره متوقف شد

 

در همین حال خبر رسید که هفته گذشته، برپایی مزایده به دلیل پاره ای ملاحظات اداری و سازمانی و تعدد نامه نگاری های اداری درخصوص فعالیت سرمایه گذار و مرور وضعیت قانونی محل، برگزار نشده و زمان آن به تعویق افتاده است.

در واقع می توان گفت که موضوع خلع ید و ایجاد فضای ناامن در محوطه توریستی و برگزاری مزایده ناقص در هفته گذشته(که موجبات اتلاف زمان در فعالیت فرهنگی و تضرر اقنصادی سرمایه گذار را فراهم کرد)در حالی صورت گرفت که به دستور اجرای احکام دادگاه خرم آباد از آن جلوگیری به عمل آمد.

مزایده غیرقانونی چالدره متوقف شد!/چرا یک سازمان دولتی از قانون سرپیچی کرد؟

 

این در حالی است که با تورق اسناد متعددی که در اختیار این رسانه قرار گرفته است ، موضوع این نامه نگاری ها مبنی بر به پایان نرسیدن زمان قرارداد با سرمایه گذار فعلی چالدره(بهروز شهابی) که تا سال 1403 مهلت دارد، عنوان شده است.

مزایده غیرقانونی چالدره متوقف شد!

 
در تومار مخالفان دولتی و قضایی مخالفت با خلع ید چالدره، درسال گذشته(1400) به «مصوبه وزارت صنعت و معدن استان مازندران» برخوردیم که به دبیری مدیر صنایع در سربرگ وزارت صنایع اتخاذ تصمیم قطعی درباره چالدره آمده است:  «با توجه به حجم سرمایه گذاری انجام شده از سوی سرمایه گذار و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه و شرایط نامطلوب اقتصاد کشور همراه با شیوه بیماری کرونا و رکود گردشگری، با توجه به کارگروه تخصصی گردشگری استان و ابلاغی از سوی عالی ترین مقام اجرایی استان قرارداد حاضر تا سال 1403 تمدید گردیده است و همچنین حکم خلع ید از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری متوقف گردد...»

مزایده غیرقانونی چالدره متوقف شد!

 

 موضوع عجیب دیگر آن که «سازمان محیط زیست» همواره دستی بالاتر را در نقش مدیریتی بر چالدره اعلام کرده و در آذر ماه سال 99 در نامه نگاری های دیگر رسمی میان این سازمان با حوزه قضایی دادگاه عمومی بخش خرم آباد نوشته است: «به دلیل قرار گرفتن منطقه چالدره مابین دو روزخانه دو هزار و سه هزار در منطقه حفاظت شده بلس کوه به استناد شورای عالی حفاطت محیط زیست در مناطق حفاطت شده و عدم بروز تلفات ناشی جابجایی احتمالی در این خصوص دستورات قانونی لازم را امر به ابلاغ فرمایید»..

مزایده غیرقانونی چالدره متوقف شد!/

 

و جالب تر که محیط زیست در سال گذشته در نامه ای در خصوص اجرای حکم خلع ید چادره، با بیان اینکه این منطقه از مناطق حفاظت شده محیط زیست است، تاکید کرده است که سازمان در صورت بروز هر گونه تخلف اعم از جابجایی گونه «مرال» ناگزیر به پی گیری قضایی است و تاکید این سازمان تا بدانجاست که بنا بر مصوبه ستاد تسهیل در سال 99 نسبت به تمدید مجوز، مزایده یا اقداماتی از این قبیل می بایست با نظر «محیط زیست»صورت پذیرد و باز هم ناگزیر که در غیر این صورت اقدامات قضایی اجتناب ناپذیر خواهد بود..

مزایده غیرقانونی چالدره متوقف شد!/

 

این در حالی است که هدف از تشکیل کارگروه تسهیل در استان ها که متشکل از  اعضای کابینه و نمایندگان وزارتخانه ها است به دلیل جلوگیری از برخورد سلیقه ای با کارآفرینان و خلع یداست و تا حد امکان از تحرک بانک ها نیز در ازای تعطیل کردن بخش های تولیدی در ازای طلب شان ممانعت به عمل می آورد.

مزایده غیرقانونی چالدره متوقف شد!

قصه را اگر کوتاه کنیم باید به صراحت گفت که خلع ید و مزایده چالدره «طبق مخالفت قانونی سه دستور اکید مراجع و نهادی های مهم» مانند مصوبه کارگروه استان و رد خلع ید چالدره ، دوم: دستور موکد اجرای احکام خرم آباد مبنی بر عدم برگزاری مزایده و سوم: مصوبه قانونی واگذاری مناطق بلس کوه(جاده دو هزار و سه هزار)استرداد از منابع طبیعی و واگذاری به سازمان محیط زیست «خلاف قوانین کشور» عنوان شده است.

مزایده غیرقانونی چالدره متوقف شد!

همچنین تازه ترین نامه نگار ی ها در خصوص مخالفت با خلع ید این مکان توریستی در شمال ایران از سوی «وزارت گردشگری» صادر شده است. در نامه این وزارتخانه به معاون رئیس سازمان منابع طبیعی و گردشگری و آبخیزداری کشور نوشته است که منطقه نمونه گردشگری چالدره دارای مصوبه هیئت محترم وزیران بوده و پروانه بره برداری برای شرکت گردشگری چالدره به عنوان سرمایه گذار مجری صادر شده که خدمات مطلوبی برای گردشگریان ارایه می نماید ...لذا خواهشمند است دستور فرمایید برگزاری مزایده به تعویق افتد..

مزایده غیرقانونی چالدره متوقف شد!

 

خال باید دید با وجود احتمال برخوردهای قانونی با اجرای تصمیمات جدید اداره منابع طبیعی نوشهر در خصوص خلع ید و به مزایده گذاشتن چالدره ، چگونه این سازمان برای این محوطه گردشگری شمشیر را از رو بسته است؟ و پشت پرده این اقدام بی محابا از سوی این سازمان چیست؟

 

مزایده غیرقانونی چالدره متوقف شد!

 

 

توصیف کوتاهی از  چالدره

درباره توصیف مجموعه رویایی جنگلی چالدره که به همت یک عاشق گردشگری(مهندس بهروز شهابی) و بدون انتفاع تجاری، آبادانی یافته و طبیعت جان و روح همه خستگان را تازه می کند، می توان گفت: چالدره  یک دو کیلومتر بر جاده دو هزار و سه چهار کیلومتر بر جاده سه هزار که تمام این کلبه ها کنار رودخانه های دو هزار و سه هزار هستند؛ مردم و میهمانان هتل های چالدره با صدای آب می خوابند و با زمزمه بی قرار آب بیدار می شوند ..همگان در این جنگل زیبا و روح نواز، در خلوت خودشان می روند؛ نه آتشی هست و نه دود و آشپزی.. و با صبحانه و نهار و شام هم در داخل هتل ها از طبیعت گردان پذیرایی می شود../

پروانه توکلی

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/7cq
اخبار مرتبط
چالدره تنکابن، یکی از محوطه های وسیع جنگلی و توریستی شمال ایران، محصور در میان دو رودخانه و مأمن مطبوع هزاران خانواده ایرانی است که کشف و ساخت و‌ ساز بناهای ویلایی آن توسط مهندس بهروز شهابی و با ملاحظات بسیار غیر تجاری و تنها استفاده توریستی و طبیعت گردی یافته، قرار است با ضرب العجل تصمیم عجیب یک سازمان دولتی تا چند روز دیگر به مزایده ای غیرقانونی گذاشته شود و از بخش خصوصی خارج و مورد تمتع دولتی و احیانا تخریب قرار گیرد!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
کاوه فیضی
۱۴۰۱/۰۴/۲۲
5
0
1

با درود ، متاسفانه خلع ید چالدره آن هم از طریق دادگاه خرم آباد با حضور 65 نفر از دادگستری ، منابع طبیعی و محیط زیست و نیروی انتظامی و رعایت نکردن تشریفات قانونی و نادیده گرفتن مصوبه کارگروه تسهیل استان و نامه های ریاست جمهوری ، میراث فرهنگی و... و عدم پاسخ منابع طبیعی واقعا نشان دهنده چیست ؟؟؟؟ 1- تکریم از سرمایه گزار 2- بی اهمیت دانستن نامه های واصله از ریاست جمهوری و سازمان های فوق الذکر 3-قدرت نمایی مافیای پشت پرده این همه بی عدالتی که قطعا یا مستقیم و یا غیر مستقیم در مزایده غیر قانونی شرکت کرده اند !!!!! امیدوارم که قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور با دخالت و بررسی دست مفاسد اداری و مافیای جنگل خواری را کوتاه کند و مجددا این امانت گرانبها به دست اهلش جناب آقای مهندس بهروز شهابی که اثبات کرده به درستی و با تمام حساسیت و اجرای صحیح طرح به تمام مسایل معتقد و پایبند بوده اند برگردد.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید