صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۵
کد خبر: 10770
گزارشگر: 213
۹۲۵
۰
۰
۲
با حضور رئیس جمهور ایالات متحده

رونمایی از «تصاویر آغاز جهان» با تلسکوپ جیمز وب در کاخ سفید

رونمایی از «تصاویر آغاز جهان» با تلسکوپ جیمز وب در کاخ سفید
نخستین تصویر تلسکوپ فضایی جیمز وب در حالی با حضور جو بایدن منتشر شد که اولین عکس آن با عنوان «نخستین میدان عمیق وب» نام برده می‌شود و عمیق‌ترین و با کیفیت‌ترین تصویری است که تاکنون از کیهان اولیه ثبت شده است.
به گزارش آسیانیوز، نخستین تصویر تلسکوپ فضایی جیمز وب با حضور جو بایدن منتشر شد.

در مراسمی با حضور رییس جمهور آمریکا، ناسا اولین تصویر رنگی از کیهان اولیه را که تلسکوپ فضایی جیمز وب آن را ثبت کرده و واضح‌ترین و عمیق‌ترین تصویر از اولین کهکشان‌های تشکیل‌شده پس از مهبانگ (بیگ‌بنگ) است منتشر کرد.

این مراسم شامگاه دوشنبه ۲۰ تیر ابتدا با سخنان جو بایدن رییس جمهور آمریکا و معاون او کامالا هریس در کاخ سفید آغاز شد.

اولین عکس تلسکوپ فضایی جیمز وب که از آن با عنوان «نخستین میدان عمیق وب» نام برده می‌شود، عمیق‌ترین و با کیفیت‌ترین تصویری است که تاکنون از کیهان اولیه ثبت شده است.

در این تصویر انبوهی از کهکشان‌ها که از ۱۳.۸ میلیارد سال پیش بدین سو، یعنی دوره بسط مهبانگ (بیگ‌بنگ)، تشکیل شده‌اند دیده می‌شود.

در این تصویر خوشه کهکشانی SMACS 0723 دیده می‌شود که نقش هم‌گرایی گرانشی را برعهده دارد و با خمیده کردن نوری که از کهکشان‌های دورتر و پشت آن آمده، آن را به رصدگر رسانده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب این عکس ترکیبی را با ثبت داده‌های نوری طی ۱۲.۵ ساعت به دست آورد؛ کاری شبیه به این برای تلسکوپ فضایی هابل هفته‌ها به طول می‌انجامید.

قرار است تصاویر و اطلاعات بیشتری روز سه‌شنبه در مرکز پروازهای فضایی گادرد، در حومه واشینگتن، منتشر شود.

یک کمیته بین‌المللی تصمیم گرفته است تصاویری که روز سه‌شنبه منتشر می‌شود به چند خوشه کهکشانی، دو سحابی، و یک سیاره گازی بزرگ اختصاص یابد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب که قدرتمندترین تلسکوپ فضایی تاریخ شمرده می‌شود، دسامبر ۲۰۲۱ پرتاب شد و از دو ماه پیش در حال آزمایش و تراز کردن است.

وضوح و حساسیت فروسرخ بسیار بهبود یافته این تلسکوپ آن را به وسیله‌ای مناسب برای مطالعه اولین ستاره‌ها و تشکیل اولین کهکشان‌ها تبدیل کرده است./
https://www.asianews.ir/u/7cl
اخبار مرتبط
ناسا از طرحی برای رها کردن انبوهی از ربات‌هایی در ابعاد گوشی تلفن همراه برای جست‌و‌جوی حیات بیگانه و فرازمینی ها در سیاره‌های دیگر رونمایی کرده است.
علاقه ایالات متحده آمریکا به پدیده‌ اشیاء پرنده ناشناس اخیرا افزایش چشمگیری داشته است‌؛ هرچند منشا نورهای مرموز آسمان را هنوز مشخص نکرده است.
رییس آژانس اطلاعات نظامی نیروی دریایی آمریکا گفت تعداد حوادث گزارش شده درباره اشیاء پرنده در سال گذشته به حدود ۴۰۰ مورد افزایش یافته است.
میلیون‌ها غول سرخ در سراسر کهکشان راه شیری پراکنده شده‌اند و تصویری از آینده منظومه شمسی‌ را در اختیار ما می‌گذارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید