صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۸
کد خبر: 10772
گزارشگر: 2
۹۴۳
۰
۰
۳
خرید ساعت

ساعت بند چرمی یا بند فلزی انتخاب کنیم؟

ساعت بند چرمی یا بند فلزی انتخاب کنیم؟
ساعت بند چرمی یا بند فلزی هر کدام مزایا و معایبی دارند، در این مقاله قصد داریم تا آنها را بررسی کنیم. اگر می‌خواهید بدانید کدام بند ساعت برای شما مناسب است، تا آخر نوشته همراه ما باشید.

چگونه یک ساعت بند چرمی یا بند فلزی بخریم؟

 

این سؤالی است که برای همه در زمان خرید ساعت مردانه در مشهد ایجاد می‌شود. هر کدام از انواع بندها، مزایا و معایبی دارند. در این مقاله قصد داریم تا به این سؤال پاسخ بدهیم و ساعت بند چرمی و فلزی را بررسی کنیم. اگر می‌خواهید بدانید کدام بند ساعت برای شما مناسب است، تا آخر نوشته همراه ما باشید.

 

بندهای چرمی

 

همه ما چرم را می‌شناسیم و آن را دوست داریم. حس طبیعی و منعطف چرم، تقریباً برای تمام افراد خوشایند است و پوشیدن آن بسیار راحت‌تر از فلز است. چرم در سبک‌های بسیار متفاوت‌تری به بازار عرضه می‌شود و باگذشت زمان کمی کش می‌آید تا کاملاً اندازه دست شما شود.

ساعت بند چرمی

اگر قصد دارید تا از ساعت برای موقعیت‌های رسمی‌تر استفاده کنید، اغلب، انتخاب چرم بهترین گزینه است. چرم بسیار شیک‌تر به نظر می‌رسد و در بیشتر اوقات با کمربند چرمی شلوار شما مطابقت دارد.
البته این بدان معنا نیست که بندهای فلزی برای لباس رسمی کارایی ندارند، امّا چرم بیشتر با لباس‌های دیگر، هماهنگ‌ است.
بندهای چرمی معمولاً به دلیل سگکی بودن، کمتر مستعد باز شدن هستند. سنجاق آن‌ها تقریباً هرگز باز نمی‌شود، مگر درصورتی‌که سوراخ روی چرم کشیده شود.
همین مسئله یکی از بزرگ‌ترین معایب بندهای چرمی نیز محسوب می‌شود، آنها به‌مرورزمان فرسوده می‌شوند.
مطمئناً با مراقب بیشتر، عمر آن‌ها طولانی‌تر می‌شود. اگر با ساعت‌های بند چرمی، ورزش‌های سنگین (به علت عرق کردن) انجام ندهید و از خیس شدن آن‌ها جلوگیری کنید، این بندها تا سال‌ها دوام می‌آورد و تَرَک نمی‌خورد. امّا در نهایت امکان فرسوده شدن آن‌ها وجود دارد. این مورد درباره‌ی ساعت بند فلزی زیاد اتفاق نمی‌افتد.
افراد در طول زندگی، تعداد زیادی از ساعت‌های بند چرمی خود را عوض کرده‌اند، امّا هرگز یک ساعت بند فلزی را تعویض نکرده‌اند.

 

بندهای چرم چقدر دوام دارند؟

 

این مسئله، بستگی به عوامل مختلفی دارد. مواد یا جنس به‌کاررفته و شرایطی که بند در آن قرار دارد، طول عمر بند ساعت را مشخص می‌کند.
حتی یک بند چرمی ارزان‌قیمت نیز می‌تواند تا سال‌ها دوام بیاورد، البته باید به‌خوبی از آن مراقبت شود. مثلاً چرم در آب‌وهوای خنک، خشک و کم رطوبت عمر زیادی می‌کند و در برابر عرق یا رطوبت زیاد به‌سرعت از بین می‌رود.
از سوی دیگر نحوه پوشیدن آن بسیار مهم است. اگر ساعت بند چرمی را در زمان انجام کارهای سخت یا ورزش استفاده کنید، سریع خراب می‌شود. در صورتی‌که باز هم علاقه به بند چرمی دارید، باید آن را بعد از انجام فعالیت، تمیز و خشک کنید و هرچند روز به آن کمی روغن بزنید.
به‌طور کل، ساعت‌های بند چرمی برای شرایط سخت ساخته نشده‌اند و بهتر است برای شرایط سخت، از بندهای فلزی ضدزنگ یا بندهای نایلونی نانو استفاده کنید.
کیفیت ساخت و مواد تشکیل‌دهنده آن هم در دوام بندهای چرمی تأثیر زیادی دارد. از نظر افراد حرفه‌ای، چرم‌های نرم‌تر، مانند شترمرغ، بهتر از انواع دیگر چرم است.

 

ساعت بند فلزی

 

بهترین جایگزین برای بندهای چرمی، بندهای فلزی هستند. البته قیمت آن‌ها کمی بالا است. به‌خصوص زمانی که آن‌ها را در برندهای گران‌قیمتی مانند رولکس و امگا می‌بینید.
مشخص است که بندهای فلزی تقریباً بدون خرابی هستند و امکان شکسته شدن آن‌ها بسیار کم است. افراد می‌توانند بدون هیچ مشکلی (خیس شدن و عرق کردن) از این ساعت‌ها استفاده کنند و در ضمن کشیده هم نمی‌شوند.

ساعت بند فلزی

بااین‌حال، نصب ساعت‌های بند فلزی کمی سخت‌تر است، زیرا در بیشتر اوقات باید تعدادی از بندهای آن‌ها را کم کنید تا کاملاً اندازه دست شما شود. در صورت خرید آنلاین نیز تنظیم بند ساعت بر عهده خود شماست.
گیره‌های بندهای فلزی به علت نداشتن خاصیت ارتجاعی، در برخورد ناگهانی، بیشتر مستعد باز شدن هستند. برندهای ساعت‌سازی گران‌تر تلاش کرده‌اند تا با ساخت گیره‌های دقیق‌تر و طراحی بهتر، این مشکل را بر طرف کنند.
از نظر تمیز نگه‌داشتن بند ساعت، بندهای فلزی، انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. مثلاً اگر با آن‌ها ورزش کنید یا در هوای گرم، بیرون بروید، مانند چرم کثیف و لک نمی‌شوند و با عرق کردن مچ دست خاصیت خودش را از دست نمی‌دهد.
ولی باید دقت کنید که این مدل بندها، کثیفی را در گوشه گیره‌های خود جمع می‌کند و بعد از مدتی فلز آن، درخشش خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین باید آن‌ها را به‌صورت سالیانه تمیز کنید.
یک نقطه‌ضعف دیگر ساعت‌های بند فلزی، همین فلزی بودن آن است!
یعنی اگر آن‌ها را در جایی با درجه حرارت زیاد یا کم قرار دهید، بسیار سرد یا گرم می‌شوند. مثلاً زمانی که صبح از خواب بیدار می‌شوید، مجبور به بستن یک ساعت با بند سرد هستید! اینجاست که ساعت بند چرمی برای افراد دلپذیرتر می‌شود.

 

ساعت بند فلزی چقدر دوام دارد؟

 

در شرایط عادی توصیه می‌شود بندهای چرمی را هر ۱۲ ماه و بندهای فلزی را هر ۱۰ سال یک‌بار تعویض کنید.
برای این که ساعت بند فلزی خود را در بهترین حالت ممکن نگه دارید، توصیه می‌کنیم هر شش ماه یک‌بار آن را به روش زیر تمیز کنید:

. دستبند را با یک برس نرم آغشته به آب صابون بمالید
در مرحله بعد آن را بادقت در آب بشویید
بند ساعت را با استفاده از یک‌پارچه نرم، خشک کنید

تمام موارد بالا را بعد شنا در آب دریا و یا استخر هم انجام دهید. علاوه بر این، برای کاهش اثرات سایش، ساعت را در نزدیکی مچ دست قرار دهید.

 

لباس روزمره

 

نوع لباس روزمره شما در انتخاب بند ساعت تأثیرگذار است. به‌خصوص وقتی که سعی می‌کنید هر روز برای هر کاری، یک ساعت را در نظر بگیرید.
این موضوع بیشتر به سلیقه و انتخاب شخصی شما بستگی دارد و نمی‌توان برای آن یک قانون کلی گذاشت. اگر در مکانی با حداقل تغییرات دمایی زندگی می‌کنید، می‌توانید ساعت بند چرمی بخرید. چرم به علت دوام زیاد و شیک بودن، گزینه بسیار خوبی است و در طول روز به‌راحتی روی مچ دست شما قرار می‌گیرد.
ممکن است برخی از افراد علاقه‌مند به ساعت بند فلزی باشند. تسمه‌های مشبک و صاف آن، انعطاف‌پذیری خوبی دارد و به‌راحتی دور مچ دست شما قرار می‌گیرد؛ بنابراین از نظر راحتی انتخاب خوبی است.

 

کلام آخر

 

همان‌طور که خواندید، هر دو مدلِ ساعت بند چرمی یا فلزی، نقاط قوت و ضعف‌هایی دارند. اگر یک سبک کلاسیک و جاودانه برای شما مهم است، بند چرمی، انتخاب مناسبی نیست.
هرکدام از بندها برای پوشیدن روزمره مناسب هستند و این مسئله بیشتر به تصمیم شما و سبک شخصی زندگی بستگی دارد. بهترین کار این است که ساعت‌های بند چرمی و بند فلزی را با هم تجربه کنید تا متوجه شوید کدام یک جذاب‌تر است.
خرید ساعت مردانه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تهیه ساعت بند چرمی و فلزی است. در پایان اگر سوالی در مورد خرید ساعت دارید، آن را در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید.

 

منبع: https://farashadglasses.com

فروشگاه عینک فراشاد
https://www.asianews.ir/u/7cn
اخبار مرتبط
لباسی که به تن میکنید تا حد زیادی نشان دهنده شخصیت و طرز فکر شما است.اکثر افراد به پوشش خود اهمیت میدهند و تنها بعضی از افراد هستند که میدانند چه چیزهایی برای زیباتر شدن استایلشان لازم است.بیشتر افراد یک جامعه درکی از روشهای انتخاب لباس متناسب با استانداردهای فیزیکی خود ندارند و تنها با الگو برداری از لباسهای پشت ویترین استایل رویایی خود را خلق میکنند.اگر کمی تخصصی تر نگاه کنیم یک استایل خاص وابسته به موارد زیادی خواهد بود.اگر به دنبال یک استایل زیباتر هستید ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید