صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۲
کد خبر: 10784
گزارشگر: 213
۵۷۲
۰
۰
۲
در سفر جو بایدن به خاورمیانه

رونمایی از «لیزر ضد پهباد اسرائیل» پیش پای رئیس جمهور آمریکا!

رونمایی از «لیزر ضد پهباد اسرائیل» پیش پای رئیس جمهور آمریکا!
به نوشته خبرگزاری های خارجی، لحظاتی پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وارد تل‌آویو شود، ارتش اسرائیل قصد دارد سخت‌افزار جدیدی را به او نشان می‌دهد که می‌گوید برای مقابله با ایران ضروری است!

به گزارش آسیانیوز، همزمان با سفر جو بایدن به اسرائیل، این کشور تلاش می‌کند با ارائه سامانه دفاعی جدید خود به رئیس‌جمهوری آمریکا، نظر واشینگتن را برای کمک مالی بیشتر به بخش تدافعی اسرائیل جلب کند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، لحظاتی پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه، ۲۲ تیر، وارد تل‌آویو شود، ارتش اسرائیل قصد دارد سخت‌افزار جدیدی را به او نشان می‌دهد که ادعا کرده برای مقابله با ایران ضروری است: «لیزرهای ضد پهپاد.»

بنابر این گزارش، با افزایش نگرانی‌ها در مورد امکان بروز جنگ با هواپیماهای بدون سرنشین در منطقه، اسرائیل امیدوار است سامانه جدید لیزری، موسوم به «پرتو آهنین»، آسمان این کشور را ایمن کند.

با آن‌که این نوع لیزرهای ضد پهپاد هنوز در اسرائیل عملیاتی نشده اما نفتالی بنت، نخست‌وزیر وقت اسرائیل در ماه آوریل گفته که این نوع ابزار در درگیری‌هایی منطقه‌ای «معادلات را تغییر خواهد داد.»

این سامانه دفاعی جدید لیزری که «بی صدا» است، قادر است «پهپادها، خمپاره‌ها، راکت‌ها و موشک‌های ضد تانک را رهگیری کند» و قدرت دفاعی آن بیشتر از موشک و راکت است.

اسرائیل به دنبال دریافت کمک مالی از آمریکا برای تقویت سامانه‌های جدید دفاعی خود است.

اسرائیل که مدت‌ها است تلاش می‌کند فعالیت‌های هسته‌ای مخفیانه ایران را آشکار کند، در عین حال زنگ خطر را در مورد ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) ایران به صدا در آورده‌ است.

در ماه جاری میلادی، ارتش اسرائیل اعلام کرد در مجموع چهار هواپیمای بدون سرنشین غیرمسلح را که به سمت یک سکوی گازی دریایی این کشور در حرکت بودند، رهگیری کرده است.

به گفته مقام‌های اسرائیلی، این پهپادها ساخت ایران بوده و توسط گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که توسط تهران حمایت می‌شود، پرتاب شده‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یکی از برنامه‌های اصلی جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، طی سفر به اسرائیل که از چهارشنبه تا جمعه به درازا می‌انجامد، اعلام «شراکت راهبردی» دو کشور است.

نشریه جروزالم پست می‌نویسد که این توافق شامل اعلام موضع مشترک در برابر برنامه هسته‌ای ایران و «تهاجم منطقه‌ای» آن است در حالی که ایالات متحده و اسرائیل مدعی شدند آنها «از همه توان ملی» خود استفاده خواهند کرد تا اطمینان یابند ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.

همچنین جو بایدن بر تعهد خود درباره حفاظت از امنیت اسرائیل و توانایی دفاع این کشور از خود تاکید خواهد کرد.

به نوشته جروزالم ‌پست، بیانیه مشترک رهبران ایالات متحده و اسرائیل می‌گوید که واشینگتن به یادداشت تفاهم ۳۸ میلیارد دلاری ده ساله برای کمک نظامی به اسرائیل پایبند خواهد ماند و آن را اجرا می‌کند.

این گزارش به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی می‌گوید که ایران یکی از اصلی‌ترین موضوعات گفت‌وگو میان مقامات آمریکا و اسرائیل در تمام سطوح خواهد بود، از جمله دیدار و گفت‌وگوی یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل، با بایدن.

این مقام اسرائیلی ادعا کرد: «ایران همچنان تعهدات خود را نقض می‌کند و جامعه بین‌المللی را فریب می‌دهد... همکاری قدرتمندی میان اسرائیل با دولت بایدن در رابطه با ایران وجود دارد و اسرائیل قدردان این امر است.»

جو بایدن پس از اسرائیل راهی عربستان سعودی می‌شود، رقیب منطقه‌ای ایران و متحد واشینگتن، و از این رو گفته می‌شود که یکی از موضوعات اصلی گفت‌وگوی آقای بایدن با رهبران سعودی نیز ایران و برنامه هسته‌ای آن خواهد بود.

وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد در جریان این سفر با «شرکای» اسرائیلی، فلسطینی، کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه در مورد طیف وسیعی از اولویت‌ها از جمله تعمیق روابط ایالات متحده در سراسر منطقه، موضوع تشکیل دو کشور و مقابله با تهدیدات مشترک، از جمله تهدیدات ایران مذاکره و رایزنی خواهد شد.

این در حالی است که بایدن در یادداشتی که شامگاه شنبه ۱۸ تیر تحت عنوان «چرا به عربستان سعودی می‌روم؟» در روزنامه واشینگتن‌پست منتشر شد، با اشاره به رویکرد دولتش در قبال ایران ادعا کرد که «برای مهار جاه‌طلبی‌های تهران»، ایالات متحده «با متحدان و شرکای خود در اروپا و سراسر جهان متحد شد.»

رئیس‌جمهوری ایالات متحده افزود: «اکنون این ایران است که منزوی شده است و تا زمانی که به توافق هسته‌ای … بازنگردد منزوی خواهد ماند.»

 بایدن همچنین گفت که «به افزایش فشار دیپلماتیک و اقتصادی ادامه خواهیم داد تا زمانی که ایران آماده بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ باشد، همان‌طور که من آماده انجام آن هستم.»

گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که اختلاف‌های باقی‌مانده بین تهران و واشینگتن هنوز همچنان حل‌وفصل نشده؛ جمهوری اسلامی دو شرط به گفته مقام‌های آمریکایی «فرابرجامی» را مطرح کرده است که یکی حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا است و دیگری دریافت تضمین از واشینگتن مبنی‌بر عدم خروج دولت‌های بعدی ایالات متحده از توافق فعلی./

https://www.asianews.ir/u/7d1
اخبار مرتبط
نخستین تصویر تلسکوپ فضایی جیمز وب در حالی با حضور جو بایدن منتشر شد که اولین عکس آن با عنوان «نخستین میدان عمیق وب» نام برده می‌شود و عمیق‌ترین و با کیفیت‌ترین تصویری است که تاکنون از کیهان اولیه ثبت شده است.
بایدن در یادداشتی که شامگاه شنبه ۱۸ تیر تحت عنوان «چرا به عربستان سعودی می‌روم؟» در روزنامه واشینگتن‌پست منتشر شد، بیان کرد که برای مهار جاه‌طلبی‌های تهران، ایالات متحده با متحدان و شرکای خود در اروپا و سراسر جهان متحد شد.
در حالی که رابرت مالی گفت با اعلام اینکه در دور جدید مذاکرات در قطر، اتحادیه اروپا در نقش خود به عنوان هماهنگ‌کننده می‌خواست حداقل یک تلاش دیگر را انجام دهد؛ سه قدرت اروپایی عضو برجام شامل بریتانیا، فرانسه و آلمان نیز در بیانیه مشترکی اعلام کردند که «ایران به یک فرصت دیگر پشت پا زد و به جای آن، درخواست‌های جدید غیربرجامی و به دور از واقعیت را پیش کشید.
مایکل کوریلا که اوایل بهار امسال ریاست ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) را برعهده گرفت، مدعی شد که «فعالیت تهاجمی ایران» در منطقه نباید بی‌پاسخ بماند و این مسئله از «دغدغه‌های اصلی» او در ارتباط با منطقه است.
در حالی که چشم انداز تلاش های دیپلماتیک اروپا و رفت و آمدهای منطقه ای در قاب توافق هسته ای با ایران نامعلوم است؛ هنوز معلوم نیست در نهایت افق احیای برجام با وجود کوشش اغلب دولتمردان جمهوری اسلامی؛ چگونه در بازی قدرت های جهانی رقم خواهد خورد.
در آستانه سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، به منطقه و تنها چند روز بعد از انجام سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به اردن هم مانند شماری از مقام های منطقه خواهان شکل‌گیری یک ائتلاف نظامی مشابه «ناتو» در خاورمیانه شد.
در حالی که جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تا ساعاتی دیگر به تهران می رسد، نشریه آمریکایی نشنال اینترست, نوشت ایالات متحده باید یک راهبرد جامع «گزینه ب» را در مقابل ایران به کار گیرد.
یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل گفت: سفر بایدن حاوی پیامدهایی برای وضعیت منطقه و مقابله با ایران است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید