صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۱
کد خبر: 10786
گزارشگر: 213
۳۹۴
۰
۰
۲
بنا بر اظهارات سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو

اجرای لغو روادید بین ایران و قزاقستان/افزایش سفر گردشگرهای قزاق به کشور

اجرای لغو روادید بین ایران و قزاقستان/افزایش سفر گردشگرهای قزاق به کشور
براساس گزارش رسانه های قزاقستان کمیته خدمات مهاجرت وزارت امور داخلی جمهوری قزاقستان و اظهارات سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو، این کشور طبق توافق های قبلی، به طور زمینه یکجانبه سفر بدون روادید( ۱۴ روزه) را برای شهروندان ایران، هند و چین فراهم کرده است.

به گزارش آسیانیوز، کمیته خدمات مهاجرت وزارت امور داخلی قزاقستان اعلام کرد که طبق توافق انجام شده، شهروندان جمهور ی اسلامی ایران، هند و چین می توانند، بدون نیاز با اخذ روادید، به قزاقستان سفر کنند و حداکثر تا ۱۴ روز اقامت داشته باشند.

رسانه های قزاقستان نوشتند کمیته خدمات مهاجرت وزارت امور داخلی جمهوری قزاقستان اعلام کرد این کشور طبق توافق های قبلی، به طور زمینه یکجانبه سفر بدون روادید (سفر ۱۴ روزه) را برای شهروندان ایران، هند و چین فراهم کرده است.

طبق مقررات جدید  بدون روادید خدمات مهاجرت وزارت امور داخلی جمهوری قزاقستان، شهروندان ایران، هند و چین می توانند از لحظه عبور از مرز تا ۱۴ روز تقویمی بدون ویزا وارد قزاقستان شده و در این کشور اقامت کنند.

در عین حال، کل دوره اقامت در قزاقستان بدون روادید نباید از ۴۲ روز تقویمی در هر دوره شش ماهه(۱۸۰ روز) بیشتر شود.

 این وزارتخانه توضیح داد:این مدت سفر بدون روادید برای مقاصد تجاری، شخصی و گردشگری مجاز است و شهروندان کشورهای یادشده برای انجام هرگونه فعالیت های دیگر، باید از قبل مجوز کار و ویزای مناسب در قزاقستان دریافت کند.

در همین رابطه  حبیب الله ملکوتی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان درین باره گفت: این تصمیم در سفر رییس جمهور محترم قزاقستان به کشورمان در ماه گذشته اعلام شد و الان به اجرا در آمده است.

ملکوتی فر تصریح کرد: لغو روادید دو کشور فرصت بسیار خوبی است برای تبادل هیئت های بازرگانی و کسانی که مایل اند در قزاقستان اطلاعات بازرگانی و اقتصادی خود را به صورت میدانی کسب کنند؛ همچنین فرصت خوبی است برای تبادل سفرهای گردشگری.

وی افزود: ما در سرکنسولگری کشورمان در آکتائو از مدت ها پیش منتظر اجرایی شدن این فرمان بودیم و انشاالله در تدارک افزایش پروازها به استان های شمالی کشورمان هستیم و برنامه خوبی را برای فرستادن توریست از استان های جنوبی و جنوب غربی قزاقستان به این استان ها بررسی و با آژانس های مسافرتی به مذاکره گذاشتیم و به امید خدا به زودی شاهد افزایش سفرهای گردشگر های قزاق به این استان ها و دیگر استان ها خواهیم بود.

سرکنسول کشورمان در آکتائو اضافه کرد: از همین فرصت برنامه ریزی بزرگ و گسترده ای را با همکاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و قزاقستان به پیش می بریم برای برگزاری نمایشگاه بزرگ تولیدات صنعتی و مواد غذایی کشورمان که انشاالله در ماه اکتبر در آکتائو برگزار کنیم و در مجموع این کار به گسترش روابط دو کشور کمک زیادی خواهد کرد./

گزارشگر: سیدرحمان موسوی

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/7d3
اخبار مرتبط
حبیب الله ملکوتی فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان، در پیامی انتخاب شهر ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۲ استاندار استان مازندران تبریک گفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید