صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۵
کد خبر: 10793
گزارشگر: 213
۶۰۷
۰
۰
۱
در ۲۰ سال اخیر

چرا ارزش یورو و دلار برابر شد؟

چرا ارزش یورو و دلار برابر شد؟
با ادامه روند کاهشی یورو، برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته، ارزش یورو و دلار آمریکا ، برابر شد.
به گزارش آسیانیوز، با ادامه روند کاهشی یورو، برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته، ارزش یورو و دلار آمریکا در روز سه‌شنبه، ۲۱ تیر، برابر شد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، نگرانی در خصوص ادامه رکود اقتصادی در کشورهای اتحادیه اروپا، در نتیجه تورم فزاینده و عدم اطمینان از تأمین انرژی مورد نیاز به حد کافی، از عوامل اصلی کاهش ارزش یورو است.

حمله روسیه به اوکراین در پنج ماه پیش سرآغاز این سلسله‌بحران‌های اقتصادی و انرژی بود. از آغاز سال جاری میلادی، یورو ۱۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.

اتحادیه اروپا که تا پیش از یورش روسیه به اوکراین حدود ۴۰ درصد از گاز مورد نیاز را از خط لوله روسیه تأمین می‌کرد، کماکان می‌کوشد تا از وابستگی خود به نفت و گاز روسیه کم کند، اما هنوز موفقیت چندانی در این هدف نداشته است. تعمیرات ضروری بر روی بخشی از خط لوله‌ای که زیرساخت واردات گاز از روسیه به اروپا محسوب می‌شود، نگرانی نسبت به کاهش تأمین انرژی را بیشتر کرده است.

این تعمیرات برای ده روز برنامه‌ریزی شده و مقامات آلمانی نگران هستند که نظر به ادامه جنگ روسیه در اوکراین، تعمیرات طولانی‌تر شود.

غیر از بحران انرژی، رکود اقتصادی در اروپا نیز دلیل عمده دیگر در کاهش ارزش یورو است.

به گزارش سی‌ان‌ان، معلوم نیست که بانک مرکزی اروپا بتواند سیاست‌های سخت‌گیرانه و کآرایی در راستای کاهش تورم اعمال کند.

بانک مرکزی اروپا درنظر دارد برای اولین بار در ۱۱ سال گذشته نرخ بهره را افزایش دهد زیرا رشد تورم در کشورهایی که یورو پول آن است، به‌طور میانگین ۸.۶ درصد بوده است.

تراز تجاری آلمان هفته گذشته برای نخستین بار در ۳۲ سال گذشته کاهش داشت و این روند این کشور را که اقتصاد آن قوی‌ترین در حوزه یورو است، با خطر کندتر شدن رشد و شکوفایی روبه‌رو کرده است./
https://www.asianews.ir/u/7d9
اخبار مرتبط
تصویری از یک روزنامه اصولگرا با تیترهای اصلی اش، در حال انتشار است که مورد توجه کاربران قرار گرفته است.
به اعتقاد تحلیلگران بیانیه «گروه ۷» سبب افزایش قیمت دلار خواهد شد.
هولدرهای بیت ‌کوین همزمان با سقوط قیمت این ارز دیجیتال به ۱۷،۵۰۰ دلار، بیش از ۷٫۳ میلیارد دلار ضرر کردند که «بزرگترین ضرر دلاری تحقق‌یافته در تاریخ بیت ‌کوین» است.
امروز بیت کوین مقاومتی ۱۹ هزار دلاری را هم از دست داد و با ۱۱ درصد افت، به قیمت ۱۸ هزار و ۸۹۱ دلار رسید.
قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد فروش ارز در تهران روز شنبه با ثبت رقم ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان، به بالاترین قیمت تاریخی خود رسید و افزایش قیمت آن ادامه دارد؛ در حالی که امروز تا مرز ۳۳ هزار تومان نوسان داشت؛ همچنین جانشین پلیس امنیت اقتصادی، گفت که « ۳۱ نفر از عناصر فعال در این بازار نیز با همکاری بانک مرکزی و مراجع قضایی شناسایی شدند.»
در ادامه روند افزایش پول های خارجی در بازار آزاد ایران، نرخ فروش دلار در روز پنج‌شنبه، ۱۲ خرداد، به ۳۱ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.
در حالی که بامداد امروز همزمان با برگزاری نشست اتحادیه اروپا به‌ منظور بررسی تحریم‌ها علیه روسیه، بهای هر بشکه نفت برنت به ۱۲۰ دلار رسید؛ هفته گذشته و به دنبال تلاش کشورهای اروپایی برای جایگزین کردن نفت خام روسیه، امارات متحده عربی ارسال نفت به اروپا را آغاز کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید