صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۴
کد خبر: 10846
گزارشگر: 213
۴۶۰
۰
۰
۳
در پی دیدار رئیس جمهور ایالات متحده با مصطفی الکاظمی مطرح شد

سفر بایدن به عربستان و تاکید بر «دموکراسی کامل» در عراق

سفر بایدن به عربستان و تاکید بر «دموکراسی کامل» در عراق
جو بایدن روز شنبه ۲۵ تیر ماه در جریان دومین روز سفرش به عربستان سعودی در دیدار با مصطفی الکاظمی گفت‌: من می‌خواهم رسانه‌ها و شما بدانید ما می‌خواهیم تا جای ممکن از دموکراسی در عراق حمایت ‌کنیم.
به گزارش آسیانیوز، جو بایدن،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا، در ادامه سفرش به خاورمیانه و در آخرین روز حضورش در عربستان سعودی، با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق دیدار و اعلام کرد هدفش حمایت از دموکراسی در این کشور است.

بایدن روز شنبه ۲۵ تیر ماه در جریان دومین روز سفرش به عربستان سعودی در دیدار با الکاظمی گفت‌: «من می‌خواهم رسانه‌ها و شما بدانید ما می‌خواهیم تا جای ممکن از دموکراسی در عراق حمایت ‌کنیم.»

الکاظمی نیز به روابط استراتژیک و دوستانه کشورش با آمریکا اشاره و از بایدن برای ارائه کمک در زمینه مقابله با تروریسم قدردانی کرد. واشینگتن‌پست در همین زمینه نوشت که حدود دو هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکا در عراق باقی مانده‌اند تا به مبارزه علیه داعش کمک کنند.

بایدن در جریان سفر خاورمیانه خود که از اسرائیل آغاز شد،‌ اکنون در عربستان به سر می‌برد.

او برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری اقتصادی خلیج فارس(+۳) که شامل بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی می‌شود، به جده رفته است. سران مصر، عراق و اردن نیز در این نشست حضور دارند.

پیش از این بایدن با پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در جده با مقام‌های ریاض درباره چگونگی دفاع از این کشور در خصوص جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کرد.

علاوه بر این دو کشور در زمینه تقویت روابط در سایر حوزه‌ها مذاکره کردند. در همین چارچوب، ایالات متحده اعلام کرد مدت اعتبار ویزای تجاری و گردشگری برای اتباع سعودی را از پنج سال به ۱۰ سال افزایش می‌دهد.

در جریان همین سفر عربستان سعودی اعلام کرد حریم هوایی خود را به روی همه پروازهای تجاری به مبداء و مقصد اسرائیل باز می‌کند. بایدن درباره عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان سعودی ابراز امیدواری کرده است.

پس از دیدار رهبران دو کشور اما واشینگتن و ریاض بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند. در ادعاهای این بیانیه بر ضرورت جلوگیری از دخالت‌های ایران در امور داخلی سایر کشورها، حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم و شبه‌نظامیان نیابتی منطقه تأکید شده است.

اولین سفر بایدن در مقام ریاست جمهوری آمریکا به خاورمیانه در شرایطی انجام شد که واشینگتن خواهان افزایش تولید نفت عربستان سعودی است تا بتواند طیف وسیعی از تحریم‌ها را علیه نفت روسیه در بحبوحه جنگ جاری در اوکراین اعمال کند.

پیش از این بایدن به اسرائیل نیز سفر کرده و با رهبران آن کشور دیدار کرده بود.

ادعاها پیرامون مقابله با تهدید ایران از جمله موضوعات محوری این دیدارها بود. جو بایدن و یائیر لاپید، نخست‌‌وزیر اسرائیل، بیانیه‌ای مشترک موسوم به «اعلامیه اورشلیم» را برای جلوگیری از دست‌یابی جمهوری اسلامی ایران به سلاح اتمی امضا کردند.

همزمان بایدن ادعا کرد آمریکا تا ابد منتظر پاسخ جمهوری اسلامی در مورد مذاکرات هسته‌ای نخواهد ماند./

https://www.asianews.ir/u/7ep
اخبار مرتبط
جو بایدن عصر شامگاه ۲۴ تیر با یک پرواز مستقیم نمادین از فرودگاه بن‌گوریون در تل‌آویو اسرائیل راهی شهر جده در عربستان سعودی شد؛. این در حالی است که محمد بن سلمان شاهزاده سعودی از بایدن در فرودگاه جده استقبال نکرد.
ایال خولاطا، مشاور امنیت ملی اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل بدون توجه به دیدگاه واشینگتن به طور مستقل علیه جمهوری اسلامی اقدام خواهد کرد
در پی سفر جو بایدن به خاورمیانه «بیانیه اورشلیم» در چهار صفحه‌ بر تعهد رهبران دو کشور آمریکا و اسرائیل در خصوص ایران امضا شد.
در پی سفر روز گذشته بایدن به خاورمیانه، اتفاقی تاریخی در ارتباطات عربستان سعودی با اسرائیل رخ داده است.
پس از به فرود هواپیمای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، مقام‌های اسرائیلی همراه با نطق‌های خوشامدگویی به او، به خطر تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند.
به نوشته خبرگزاری های خارجی، لحظاتی پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وارد تل‌آویو شود، ارتش اسرائیل قصد دارد سخت‌افزار جدیدی را به او نشان می‌دهد که می‌گوید برای مقابله با ایران ضروری است!
نخستین تصویر تلسکوپ فضایی جیمز وب در حالی با حضور جو بایدن منتشر شد که اولین عکس آن با عنوان «نخستین میدان عمیق وب» نام برده می‌شود و عمیق‌ترین و با کیفیت‌ترین تصویری است که تاکنون از کیهان اولیه ثبت شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید