صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۴
کد خبر: 10862
گزارشگر: 2
۷۰۴
۰
۰
۴
نحوه خرید تتر و بیت کوین

تتر و بیت کوین را از کجا بخریم ؟

تتر و بیت کوین را از کجا بخریم ؟
اگر می‌خواهید با نحوه خرید تتر و بیت کوین آشنا شوید، به جای درستی آمده‌اید. برخلاف قیمت بیت‌کوین و یا اتریوم که تغییرات روزانه‌ی قیمت در آن‌ها بسیار بالا است، قیمت تتر یک استیبل کوین به شمار می‌رود که هدف آن حفظ ارزش ثابت در بازار کریپتو است. ما در ادامه به بررسی ایکه چگونه می‌توانیم بیت کوین و تتر بخریم می‌پردازیم.

مقدمه‌ ای بر قیمت تتر و استیبل کوین

 

ارزهای دیجیتال همیشه و به طور پیوسته حرکات و نوسانات شدید قیمتی را تجربه می‌کنند. اما این امر در مورد قیمت تتر صدق نمی‌کند، زیرا به لطف دلار آمریکا، ارزش ثابتی برای آن در بازار کریپتو طراحی شده است.

استیبل کوین‌ هایی مانند تتر همیشه ارزش ثابت خود را حفظ می‌کنند، زیرا توسط صندوقی از دارایی‌های وثیقه پشتیبانی می‌شوند. در دنیای ارزهای دیجیتال، USDT به عنوان یک استیبل کوین وثیقه‌ شده به شمار می‌رود. ریموند هسو، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Cabital، می‌گوید که ارزش پایدار تتر مزایای خاصی را به کاربران ارائه می‌دهد.
او می‌گوید: «استیبل کوین‌ها راهی عالی برای سرمایه ‌گذاران با ریسک‌ پذیری پایین می‌باشد تا بتوانند سبد سرمایه‌گذاری خود را پر از سودهای کوچک بکنند.
اما قیمت بیت کوین، از روز اولب تولد خود تا به الان، رشد و سقوط های قیمتی زیادی را تجربه کرده است. با این حال ارز دیجیتال تتر کاملاً عاری از خطر نیست. در 12 مه، تتر در بحبوحه سقوط استیبل کوین TerraUSD (UST) ارزش 1 دلاری خود را از دست داد و تا 0.9485 دلار کاهش یافت و قبل از اینكه به پیوند یک به یک مورد نظر خود با دلار آمریکا بازگردد، تجربه‌ی یک سقوط وحشتناک را به خود دید.

 

خطرات خرید ارز دیجیتال تتر و نوسانات قیمت تتر

 

در حالی که ممکن است چند سنت زیاد به نظر نرسد، این نوسان قیمت لحظه‌ای نشان داد که حتی استیبل کوین‌ها نیز در دنیای رمزارز گزینه‌ی مطمئنی برای سرمایه گذاری نیستند.
برایان گالاگر، یکی از بنیانگذاران بلاک چین Partisia می‌گوید، هنوز هم تتر به دلیل فقدان و نبود قوانین و مقررات خطراتی را به همراه دارد. گالاگر اشاره می‌کند که هیچ حسابرسی عمومی برای بررسی اینکه آیا ذخایر و قیمت تتر می‌تواند به طور کامل از ۷۵.۶ میلیارد دلار USDT در گردش حمایت کند یا خیر، وجود ندارد.
او می‌گوید: اگر آشکار شود که خزانه‌ داری تتر فقط 5 میلیارد دلار ذخایر دارد، به این معنی است که بین آنچه در بلاک چین به‌عنوان USDT در گردش است، در مقایسه با مقدار واقعی دلار آمریکا و دارایی‌های پشتیبان تتر، اختلاف وجود دارد.

قیمت بیت کوین و تتر

علیرغم اختلاف نظرها، تتر ارزش دلاری خود را دوباره به دست آورده است و همچنان به عنوان یک استیبل کوین پیشرو با یکی از بزرگترین ارزش‌های بازار باقی می‌ماند.

 

تتر و بیت کوین را از کجا بخریم ؟

 

می‌توانید تتر و یا ارز دیجیتال محبوب بیت کوین را در بهترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال موجود در بازار کریپتو خریداری کنید. در اینجا چند مورد مطمئن که می‌توانید دلار آمریکا را با Tether و یا بیت کوین مبادله کنید به شما معرفی کرده‌ایم:

. صرافی بزرگ بایننس
Crypto.com
کراکن
Kucoin
کوین بیس coinbase

اکثر صرافی‌های متمرکز و بسیاری از صرافی‌های غیرمتمرکز به کاربران خود اجازه می‌دهند تتر را با ارزهای دیجیتال دیگر چنج کنند.
در حالی که تتر با ارزهای دیجیتال دیگر جفت نمی شود، زیرا یک استیبل کوین است و به دلار آمریکا متصل است، اما همچنان راهی محبوب برای خرید رمزارز و نقد کردن پول در بازار کریپتو به شمر می‌رود.
Kaiko، یک ارائه دهنده دارایی‌های دیجیتال، در اکتبر 2021 گزارشی ارائه داد که تقریبا نیمی از معاملات بیت کوین با استفاده از Tether انجام می شود.
در اینجا چند صرافی وجود دارد که می‌توانید به راحتی تتر خود را به بیت کوین BTC و اتریوم ETH و چندین ارز دیجیتال محبوب دیگر تبدیل کنید:

بایننس
KuCoin
FTX

 

نحوه خرید ارز دیجیتال تتر

 

با بررسی قیمت تتر و قیمت بیت کوین اگر همچنان مصمم به خرید این دور ارز محبوب هستید، می‌توانید تنها در سه مرحله ارز دیجیتال Tether را خریداری کنید:

 

۱- Crypto Exchange خود را انتخاب کنید

 

خرید تتر و بیت کوین با انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال معتبر آغاز می‌شود. صرافی به شما امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با قیمت تایید شده را می‌دهد. شما می‌توانید از سپرده های دلاری خود برای خرید کوین‌های Tether استفاده کنید.
مبادلات کریپتو هم از نظر پیچیدگی و هم از نظر هزینه متفاوت است. بنابراین قبل از تصمیم گرفتن برای خرید، حتما چند صرافی و قیمت تتر و یا قیمت بیت کوینی که به شما ارائه می‌دهند را با هم مقایسه کنید.

 

۲- خرید ارز دیجیتال مورد نظر

 

پس از انتخاب صرافی خود، به راحتی می‌توانید ارز مورد نظر خود را خریداری کنید. در حالی که قیمت تتر ثابت می‌باشد و یک استیبل کوین به شمار می‌رود و به نوعی طراحی شده است تا به اندازه ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین بی‌ثبات نباشد، خرید شما ممکن است ارزش خود را از دست بدهد.
فقط با استفاده از نماد تتر USDT و مقدار دلاری که می‌خواهید آن را بخرید، تراکنش خرید خود را آغاز کنید. پس از نهایی شدن تراکنش و ثبت آن، تتر و یا بیت کوین خریداری شده به حساب شما واریز می‌شود.

 

انواع کیف پول های ارز دیجیتال

 

چندین نوع کیف پول رمزنگاری شده‌ی متفاوت وجود دارد که می‌توانید برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود از آنها استفاده کنید:
کیف پول سخت افزاری: اگر می‌خواهید بیت کوین و تتر خود را به صورت آفلاین ذخیره کنید، می‌توانید از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید. به عنوان مثال، Ledger و Prokey کیف پول‌های سخت افزاری محبوبی هستند که از Tether پشتیبانی می‌کنند.
کیف پول کاغذی: این کیف پول‌های رمزنگاری حاوی دو جفت کلید، یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی و دو کد QR مختلف هستند که همگی روی کاغذ چاپ شده‌اند. این حالت ذخیره سازی اغلب به عنوان کیف پول سرد شناخته می‌شود.
کیف پول‌های نرم افزاری: همچنین می‌توانید نرم‌افزاری را در رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود دانلود کنید تا ارز خود را در آن ذخیره کنید. به عنوان مثال، Exodus یک کیف پول محبوب موبایلی است که به راحتی می‌توانید USDT خود را در آن نگهدارید.
صرافی های محبوبی که ارز USDT و بیت کوین را ارائه می‌دهند، معمولا یک کیف پول داخلی برای ذخیره توکن‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برای مثال صرافی بایننس و کراکن برای مشتریان خود یک کیف پول اختصاصی ارائه می‌دهند.

 

مزایای خرید تتر

 

شما با استفاده از قیمت تتر می‌توانید برای خرید انواع ارزهای دیجیتال اقدام کنید. همچنین به گفته Coinsbee، می‌توانید در فروشگاه‌های معروف تجارت الکترونیک مانند والمارت و آمازون، تتر خود را برای کارت‌های هدیه نقد کنید.
همچنین شما می‌توانید از دارایی‌های Tether خود سود کسب کنید. حساب‌های پس‌انداز آنلاین ویژه ارزهای دیجیتال به شما امکان می‌دهند USDT را سپرده‌گذاری کنید و نرخ‌های بهره بسیار بالاتری نسبت به اکثر بانک‌های آنلاین کسب کنید. برای یافتن بهترین نرخ‌ها می توانید از سایتی مانند Bitcompare استفاده کنید.

 

تتر و یا بیت کوین بخریم یا نه؟

 

با توجه به قیمت تتر و قیمت بیت کوین، شما می‌تواند خریدهای خوبی برای سرمایه ‌گذاری در بازار کریپتو داشته باشید. برخی از کارشناسان ارزهای دیجیتال مانند ناجا رابرتز، مدیر عامل و بنیانگذار Crypto Blockchain Plug، به دلیل قدرت خزانه داری Tether و نبود شواهد اشکار بر وثیقه‌ها، در خرید و جابه جایی این ارز دیجیتال محتاط هستند.
اگر به دنبال جایگزینی برای تتر هستید می‌توانید سایر استیبل کوین‌های مبتنی بر وثیقه مانند USD Coin (USDC)، Dai (DAI) و Pax Dollar (USDP) را بررسی و تحلیل کنید.

 

منبع این مقاله سایت بیتمینو

بیتمینو
https://www.asianews.ir/u/7f5
اخبار مرتبط
از زمان ظهور بیت‌کوین تاکنون 452 بار مرگش را اعلام کرده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید