صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۷
کد خبر: 10872
گزارشگر: 306
۳۶۶
۰
۰
۱

اتقان آراء مورد اهتمام باشد/اعطای مرخصی ۳ روزه به سادات زندانی حائز شرایط

اتقان آراء مورد اهتمام باشد/اعطای مرخصی ۳ روزه به سادات زندانی حائز شرایط
یزد - رئیس کل دادگستری استان گفت: قوه قضاییه در کنار توجه به مسائل کمّی، کاهش اطاله دادرسی، کوتاه کردن فرایند های دادرسی و موضوع آمار، به اصل اتقان آراء توجه ویژه ای دارد
آسیانیوز / یزد ؛ غلامعلی دهشیری در نشست با رؤسای حوزه های قضایی و دادستان های سراسر استان یزد، اظهار داشت: علم، دانش، مهارت و تجربه قضایی در رأی  یک قاضی متجلی می شود لذا باید اهتمام قضات در وهله اول به اتقان آراء باشد.
وی با بیان اینکه اتقان آراء از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضاییه و از موارد تأکید شده در سند تحول قضایی است، تصریح کرد: از مولفه های تحول و تعالی قوه قضاییه، صدور آراء متقن، مستدل و مستند است.
این مقام قضایی، استناد به مواد قانونی و اصول حقوقی و تأسی به آراء وحدت رویه و نظریات اداره حقوقی در صورت نیاز در زمینه های شکلی و ماهوی را زمینه ساز مستند بودن آراء دانست و گفت: ذکر ادله اثباتی با توجه به دلیل و دفاعیات، دال بر مستدل بودن رأی است.
وی برگزاری جلسات نقد رأی، نشست های مستمر قضایی، کارگاه های علمی و عملی، بازرسی های آموزشی، تقویت روحیه پژوهش و تحقیق و بهره گیری از قاضی معین را از جمله اقدامات دادگستری استان در مسیر اتقان آراء ذکر کرد و بیان داشت: تشویق قضات فرهیخته در قالب جشنواره های رأی برتر در رده مختلف دادسرا، بدوی و تجدید نظر و داوران از جمله برنامه هایی است که انجام گرفته است.
رئیس کل دادگستری استان یزد بر مقابله با زمین خواری و تصرفات اراضی دولتی، مقابله با تغییر کاربری و جلوگیری از تخریب بستر ها و حریم رودخانه ها تأکید کرد و اظهار داشت: رؤسای حوزه های قضایی و دادستان ها نسبت به تعیین تکلیف پرونده های کثیرالشاکی و احیای حقوق عامه و حقوق شهروندی اهتمام ویژه داشته باشند. 
وی با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر خم، ابراز داشت:‌ دادستان های سراسر استان اگر از سادات در بند زندانی حائز شرایط مرخصی دارند ضمن بررسی ابعاد پرونده و ضمن رعایت حقوق شکات با بهره گیری از نهاد های سازشی زمینه ساز آزادی آنان از بند زندان و یا مرخصی ۳ روزه اقدام کنند و شرایط بازگشت به آغوش خانواده در ایام عید غدیر فراهم نمایند.

سید محمد جواد عرفانفر 

 

اتقان آراء مورد اهتمام باشد/اعطای مرخصی ۳ روزه به سادات زندانی حائز شرایط ,  غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان

https://www.asianews.ir/u/7fe
اخبار مرتبط
یزد - مدیرکل زندان های استان با بیان اینکه​ ۷۴​ درصد مددجویان زندانی استان مشغول بکار هستند گفت: اکنون​ ۲۳۰ نفر​ در کارگاههای داخل​ زندان فعالیت می کنند
یزد - نیکوکار یزدی مبلغ ۶۰ میلیون ریال را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا نمود
یزد - دادستان عمومی و انقلاب تفت گفت: به منظور اجرای صحیح قانون و همچنین تحقق عدالت، آموزش ضابطین یک اقدام اساسی است
یزد - مدیر روابط عمومی دادگستری استان گفت: وکیل پایه یک دادگستری که به پرداخت رشوه در یکی از محاکم قضایی اقدام کرده بود، به یک سال حبس تعزیری محکوم گردید
یزد - معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد تا ماحصل علم تئوری و انتزاعی دانشگاهی، به عمل و راهبرد کارگزاران تبدیل شود
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید