صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۲
کد خبر: 10885
گزارشگر: 213
۵۶۰
۰
۰
۲
تجمیع نظامی و منطقه ای

سنتکام درباره سامانه یکپارچه هوایی با اسرائیل متحد شد

سنتکام درباره سامانه یکپارچه هوایی با اسرائیل متحد شد
مایکل اریک کوریلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، اعلام کرد در جریان تازه‌ترین سفرش به اسرائیل با مقام‌های دفاعی این کشور درباره «اهمیت سامانه یکپارچه دفاع هوایی و موشکی» سخن گفت.

به گزارش آسیانیوز، فرمانده سنتکام درباره سامانه یکپارچه دفاع هوایی با فرماندهان اسرائیلی دیدار کرد.
 
مایکل اریک کوریلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، اعلام کرد در جریان تازه‌ترین سفرش به اسرائیل با مقام‌های دفاعی این کشور درباره «اهمیت سامانه یکپارچه دفاع هوایی و موشکی و همچنین نیاز مستمر به همکاری امنیتی منطقه‌ای مستحکم» بحث و گفت‌وگو کرد.

------------------

بیشتر بخوانید

سخنان جنجالی مقام اسرائیلی: به طور مستقل علیه جمهوری اسلامی اقدام می کنیم

----------------------------------------

بر اساس اعلام ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، ژنرال کوریلا، روز یکشنبه ۲۶ تیر، در سفر به تل‌آویو و اورشلیم با رهبری نیروی دفاعی اسرائیل از جمله آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، دیدار کرد.

این سفر که یک روز پس از پایان سفر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به خاورمیانه انجام شد، دومین سفر ژنرال کوریلا از اوایل بهار امسال به شمار می‌رود که ریاست ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) را برعهده گرفت.

در بیانیه صادر شده از سوی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، فرمانده سنتکام اضافه کرد همانطور که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سفر خود به اسرائیل اعلام کرد و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز آن را تکرار کرد، «تعهد آمریکا به اسرائیل همچنان استوار است»./

https://www.asianews.ir/u/7fr
اخبار مرتبط
جو بایدن در اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که رهبران عراق، مصر و اردن نیز در آن حضور داشتند، با تاکید به تعهد آمریکا در خاورمیانه گفت: ما در خاورمیانه جایمان را به چین و روسیه نمی دهیم.
ایال خولاطا، مشاور امنیت ملی اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل بدون توجه به دیدگاه واشینگتن به طور مستقل علیه جمهوری اسلامی اقدام خواهد کرد
در پی سفر جو بایدن به خاورمیانه «بیانیه اورشلیم» در چهار صفحه‌ بر تعهد رهبران دو کشور آمریکا و اسرائیل در خصوص ایران امضا شد.
در پی سفر روز گذشته بایدن به خاورمیانه، اتفاقی تاریخی در ارتباطات عربستان سعودی با اسرائیل رخ داده است.
پس از به فرود هواپیمای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، مقام‌های اسرائیلی همراه با نطق‌های خوشامدگویی به او، به خطر تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند.
به نوشته خبرگزاری های خارجی، لحظاتی پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وارد تل‌آویو شود، ارتش اسرائیل قصد دارد سخت‌افزار جدیدی را به او نشان می‌دهد که می‌گوید برای مقابله با ایران ضروری است!
بایدن در یادداشتی که شامگاه شنبه ۱۸ تیر تحت عنوان «چرا به عربستان سعودی می‌روم؟» در روزنامه واشینگتن‌پست منتشر شد، بیان کرد که برای مهار جاه‌طلبی‌های تهران، ایالات متحده با متحدان و شرکای خود در اروپا و سراسر جهان متحد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید