صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۳
کد خبر: 10887
گزارشگر: 2
۹۴۲
۱
۰
۵
برنامه‌های لذت‌بخش و سرگرم‌کننده

لیست ۱۰ تفریح شگفت‌انگیز در جزیره کیش

لیست ۱۰ تفریح شگفت‌انگیز در جزیره کیش
در جزیره کیش باید از لحظه به لحظه اوقات خود به‌خوبی استفاده کنید و اگر برای سفر خود برنامه نداشته باشید، بسیاری از تفریحات را از دست می‌دهید و پشیمان خواهید شد. در ادامه با لیست تفریحات هیجان انگیز کیش آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

بسیاری از تفریحات جزیره کیش را نمی‌توان در هیچ مکانی از ایران انجام داد. این تفریحات شامل موارد مختلفی مانند تفریحات آبی و غیرآبی می‌شوند.
جزیره زیبای کیش جزو مناطق معروف و توریستی ایران محسوب می‌شود. دلیل آن هم وجود انواع و اقسام برنامه‌های لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است.
این تفریحات تنوع زیادی دارند و خیلی از افراد نمی‌توانند با یک‌بار سفر، تمام آن‌ها را تجربه کنند. البته این مسئله بیشتر به تعداد روزهای سفر و بودجه در نظر گرفته شده بستگی دارد. به‌هرحال، کیش برای افراد اهل تفریح و هیجان، یک مکان فوق‌العاده است.
در جزیره کیش باید از لحظه‌به‌لحظه اوقات خود به‌خوبی استفاده کنید و اگر برای سفر خود برنامه نداشته باشید، بسیاری از تفریحات را از دست می‌دهید و پشیمان خواهید شد.
در ادامه با لیست تفریحات هیجان‌انگیز کیش آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

 

۱. پاراسل

 

علاقه‌مندان به این رشته تفریحی باید با استفاده از چتر و طناب که طول آن به ۱۵۰ متر می‌رسد به یک قایق موتوری متصل شوند.

زمانی که قایق با سرعت زیاد حرکت کند، کم‌کم چتر بالا می‌آید و همراه با هیجانی وصف نشدنی، می‌توانید سواحل زیبای کیش را مشاهده کنید.
این چترها یک‌نفره، دونفره و سه‌نفره هستند، یعنی دو کودک و یک فرد بالغ یا دو فرد بالغ و یک کودک، می‌توانند از این وسیله استفاده کنند.
زمان این تفریح، یک ساعت است و اوج پرواز با ارتفاع ۱۴۰ تا ۳۵۰ متری، حدود ۷ دقیقه خواهد بود. آقایان و بانوان برای لذت بردن از تفریح پاراسل، باید به مناطق زیر مراجعه کنند.

ساحل سیمرغ
ساحل دامون
ساحل مرجان
ساحل اسکله تفریحی

 

۲. شاتل

 

یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیز کیش، شاتل سواری است.
درست است که شاتل سواری جزو تفریحات معمولی و ابتدایی محسوب می‌شود، امّا این تفریح در جزیره کیش به سبکی خاص انجام می‌شود که لذت آن را دوچندان می‌کند.
در این تفریح، سوار بر یک تیوپ بادی ۴ نفره می‌شوید که به قایق موتوری متصل است. با حرکت قایق، تیوپ در آب کشیده می‌شود و شما باید خود را محکم نگه ‌دارید تا به درون آب نیفتید. افراد می‌توانند به‌صورت دونفره و چندنفره این تفریح مهیج را انجام دهند.
حتماً در زمان شاتل سواری، سفارش دهید تا از شما فیلم و عکس‌های زیبا گرفته شود.

 

۳. تفریحات جزیره کیش: غواصی

 

شاید تصور کنید که برای غواصی کردن، حتماً نیاز به آموزش دارید، امّا برای غواصی کردن در جزیره کیش، نیاز به هیچ آموزشی نیست و همه می‌توانند این تفریح را انجام دهند و تا عمق ۵ یا ۷ متری دریا بروند.

غواصی در کیش

کلوپ‌های غواصی کیش در ساحل دامون، ساحل مرجان و ساحل اسکله تفریحی قرار گرفته‌اند. در این مراکز مربی‌های حرفه‌ای غواصی به توریست‌ها اصول ابتدایی غواصی را آموزش می‌دهند.
تمام افراد بالای ۱۰ سال اجازه غواصی در جزیره کیش را دارند و کسانی که سن آن‌ها کمتر است، با اجازه مربی، می‌توانند به سراغ این تفریح بروند.
کسانی که در شهرهای بزرگ مانند تهران، علاقه به انجام غواصی در سواحل خلیج‌فارس را دارند، باید با استفاده از تور کیش از تهران وارد جزیره شوند و این تفریح لذت‌بخش را انجام دهند.

 

۴. بنانا سواری، تفریحی جذاب در کیش

 

یکی دیگر از تفریحات کیش بنانا سواری است. این وسیله شبیه شاتل و یک موز بزرگ طراحی شده است. برخلاف شاتل سواری که افراد کنار یکدیگر می‌نشستند، در بنانا باید پشت‌سرهم بنشینند.
بنانا سواری بر خلاف شاتل، هیچ محدودیت سنی ندارد و همه امکان استفاده از آن را دارند و خطر آن هم از شاتل بسیار کمتر است.
هیجان بنانا سواری در زمان دورزدن و تغییر مسیر آن است. در این لحظه نیروی گریزازمرکز شما را به داخل آب پرت می‌کند و یا به سمت آب خم می‌شوید. در ضمن نگران غرق شدن نباشید، چون جلیقه نجات بر تن دارید.
برای انجام این تفریح به مکان‌های زیر مراجعه کنید:

اسکله دامون
اسکله تفریحی
ساحل مرجان
ساحل سیمرغ

 

۵. تفریحات جزیره کیش: فلای بورد

 

این وسیله تفریحی با متصل شدن به یک جت اسکی، باعث معلق ماندن شما در هوا می‌شود. فلای بورد با استفاده از فشار آب، به شما این امکان را می‌دهد تا حرکات نمایشی جالبی را انجام دهید.
این وسیله جزو یکی از هیجان‌انگیز‌ترین تفریحات آبی محسوب می‌شود و با آن لذت زیادی را بین هوا و زمین تجربه می‌کنید.
زمان انجام فلای بورد ۲۵ دقیقه است (پنج دقیقه اول آموزش است) و آقایان و خانم‌های بالای ۱۸ سال، اجازه انجام آن را دارند.

 

۶. اسنورکلینگ

 

اسنورکلینگ یکی از زیر شاخه‌های رشته غواصی است و در آب‌های غیر عمیق و کم‌عمق جزیره کیش انجام می‌شود. محل ورزش اسنورکلینگ، سواحل سیمرغ است، شما به این مکان می‌روید و با خرید بلیط، آن را انجام می‌دهید.
تمام تجهیزات اسنورکلینگ، اعم از تجهیزات غواصی و عینک، در مرکز اسنورکلینگ وجود دارد.

 

۷. تفریحات جزیره کیش: پارک دلفین و پارک پرندگان

 

یکی از جالب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی جزیره کیش، پارک دلفین‌ها و پرندگان است. جالب است که اکثر مسافران، حتی اگر هیچ‌کدام از تفریحات دیگر را انجام ندهند، حتماً به این مکان سر می‌زنند.

پارک دلفین

در این پارک، انواع مختلفی از حیوانات دریایی مانند دلفین، شیر دریایی و پنگوئن‌ها زندگی می‌کنند. آن‌‌ها در نمایش‌های خود برای بازدیدکنندگان، حرکات جالب و دیدنی را انجام می‌دهند.

 

۸. چت اسکی

 

اگر به دنبال تفریحی جذاب و مهیج هستید، حتماً سری به محل چت اسکی سواران بزنید. این وسیله جالب، مانور، هیجان و سرعت را در اختیار شما قرار می‌دهد.
هرکدام از جت‌اسکی‌ها توانایی حمل دو نفر را دارند و آقایان و خانم‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. فقط افرادی که وزن آن‌ها بیشتر از ۱۰۰ کیلوگرم است، باید به‌صورت تک‌نفره سوار آن شوند.
این تفریح برای کسانی که در مناطق خشک زندگی‌ می‌کنند بسیار جذاب است. مثلاً ساکنین اصفهان می‌توانند از طریق تور کیش از اصفهان به جزیره بیایند و این تفریح هیجان‌انگیز را انجام دهند.

 

۹. تفریحات جزیره کیش: اسکی روی آب

 

یکی دیگر از تفریحات جزیره کیش، اسکی‌روی‌آب است.
این ورزش یا با قایق موتوری و یا با کابل برقی، انجام می‌شود. کیبل اسکی (اسکی با کابل برقی)، هزینه کمتری نسبت اسکی با قایق موتوری دارد.
شما روی یک تخته اسکی قرار می‌گیرید و طنابی شما را در آب می‌کشد. مدت‌زمان اسکی روی آی ۱۵ دقیقه است و باتوجه‌به وزن و سن، سرعت را بین ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر تعیین می‌کنند.

 

۱۰. جایروکوپتر

 

خیلی از توریست‌های علاقه دارند تا جزیره زیبای کیش را از بالا مشاهده کنند. جایروکوپتر برای این منظور انتخاب بسیار مناسبی است.

جایروکوپتر

این وسیله یکی از تفریحات کیش است که باید برای آن هزینه زیادی پرداخت کنید. درون این وسیله دو نفر (خلبان و سرنشین) سوار می‌شوند و برای ۱۵ دقیقه بر فراز جزیره زیبای کیش پرواز می‌کنند.

 

نتیجه‌گیری

 

در این مقاله با معروف‌ترین تفریحات جزیره کیش آشنا شدید. این جزیره جزو مکان‌هایی است که هر سلیقه‌ای را به خود جذب می‌کند.
تمام مردم ایران می‌توانند مانند شهروندان اهوازی که با تور کیش از اهواز به جزیره می‌آیند، وارد کیش شوند و از انواع مراکز خرید و تفریحی آن نهایت استفاده را ببرند.
در آخر اگر تجربه جالبی از سفر به کیش دارید، حتماً آن را در قسمت کامنت‌ها بنویسید.

https://www.asianews.ir/u/7ft
اخبار مرتبط
قیمت تورهای کیش بسته به زمان مسافرت، مدت زمان اقامت و آژانس ارائه دهنده تور متفاوت می باشد. برای مثال در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا، سفر به کیش از رونق می افتد و می توانید تور کیش را با قیمتی بسیار ارزان تر تهیه کنید؛ اما این قیمت در فصول سرد سال که هوای کیش مطلوب می باشد قطعا بالاتر می رود؛ چراکه در پاییز و زمستان تعداد بسیار زیادی از گردشگران کیش را مقصد سفر خود انتخاب می کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
شیلا عطاریان
۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
0
1

این راهنما برای زمانی که میخوای برای رفتن به کیش برنامه ریزی کنی واقعا به کار میاد


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید