صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۳۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۲
کد خبر: 10973
گزارشگر: 213
۸۲۰
۰
۰
۲
در حومه دمشق

حمله شدید اسرائیل به کارخانه پهپادسازی سپاه پاسداران

حمله شدید اسرائیل به کارخانه پهپادسازی سپاه پاسداران
در پی حمله اسرائیل به حومه دمشق و کارخانه پهپادسازی سپاه پاسداران، نشریات خارجی از کشته شدن حداقل ۱۰ شبه‌نظامی در این حمله خبر دادند.

به گزارش آسیانیوز، دیده‌بان حقوق بشر سوریه خبر داد به دنبال حمله اسرائیل به مواضع سپاه پاسداران در سوریه، تعداد کشته‌شدگان به هشت نفر رسیده است. دو همکار حزب‌الله لبنان، سه فرد غیر سوری و همچنین سه نظامی سوری کشته شده‌اند.

روزنامه جروزالم پست از کشته شدن حداقل ۱۰ شبه‌نظامی در این حمله خبر داد اما خبرگزاری رسمی سوریه تنها به کشته شدن سه نظامی این کشور و مجروح شدن هفت نفر دیگر اشاره کرد.

-----------------------

بیشتر بخوانید

سخنان جنجالی مقام اسرائیلی: به طور مستقل علیه جمهوری اسلامی اقدام می کنیم

----------------------------------------------

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اما خبر داد که در این حمله یک کارخانه ساخت پهپاد و همچنین انبار تسلیحات ایران به صورت کامل تخریب شدند.

در همین حال به گزارش جروزالم پست در یکی از این حمله‌ها، موشک به مجتمع هیثم سلیمان، مجتمع ساخت ایران، اصابت کرده و تلفات و خساراتی به شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان که این منطقه مستقر هستند، وارد آمده است.

بر اساس گزارش این روزنامه اسرائیلی، حمله‌های بامداد جمعه به یک کارخانه تولید هواپیماهای بدون سرنشین در سیده زینب و یکی از مراکز استقرار شبه‌نظامیان ایرانی در آن نزدیکی را هدف قرار دادند و «حداقل ۱۰ نفر از شبه‌نظامیان» کشته شدند.

تایمز اسرائیل نیز تأکید کرد حتی با وجود بدتر شدن روابط با مسکو در هفته‌های اخیر، حمله‌های اسرائیل در حریم هوایی سوریه که عمدتا تحت کنترل روسیه است، ادامه یافته است.

در همین حال العربیه در گزارشی اعلام کرد این حمله یک روز پس از انتشار گزارش بازجویی مأموران موساد از یدالله خدمتی، مقام ارشد سپاه پاسداران، در خاک ایران انجام شده است.

حمله روز جمعه سومین حمله اسرائیل به اهدافی در سوریه در ماه ژوییه است. پیش از این، اسرائیل در دوم ژوییه به یک پایگاه در شهر الحمیدیه در جنوب طرطوس، نزدیک به مرز لبنان حمله کرد و پس از آن در روز ششم ژوییه، در جریان حمله اسرائیل به مناطق مرزی نیز یک نیروی نظامی سوریه کشته شد.

به گزارش تایمز اسرائیل، در دهه گذشته نیروهای اسرائیلی صدها حمله هوایی به اهدافی در سوریه انجام داده‌اند. ادعا شده تمرکز این حمله‌ها بر مقابله با اقدامات ایران برای انتقال تسلیحات به حزب‌الله لبنان یا جلوگیری از ایجاد پایگاهی در مرزهای شمالی اسرائیل بوده است./

https://www.asianews.ir/u/7i7
اخبار مرتبط
مایکل اریک کوریلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، اعلام کرد در جریان تازه‌ترین سفرش به اسرائیل با مقام‌های دفاعی این کشور درباره «اهمیت سامانه یکپارچه دفاع هوایی و موشکی» سخن گفت.
جو بایدن در اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که رهبران عراق، مصر و اردن نیز در آن حضور داشتند، با تاکید به تعهد آمریکا در خاورمیانه گفت: ما در خاورمیانه جایمان را به چین و روسیه نمی دهیم.
ایال خولاطا، مشاور امنیت ملی اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل بدون توجه به دیدگاه واشینگتن به طور مستقل علیه جمهوری اسلامی اقدام خواهد کرد
در پی سفر جو بایدن به خاورمیانه «بیانیه اورشلیم» در چهار صفحه‌ بر تعهد رهبران دو کشور آمریکا و اسرائیل در خصوص ایران امضا شد.
در پی سفر روز گذشته بایدن به خاورمیانه، اتفاقی تاریخی در ارتباطات عربستان سعودی با اسرائیل رخ داده است.
پس از به فرود هواپیمای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، مقام‌های اسرائیلی همراه با نطق‌های خوشامدگویی به او، به خطر تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند.
به نوشته خبرگزاری های خارجی، لحظاتی پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وارد تل‌آویو شود، ارتش اسرائیل قصد دارد سخت‌افزار جدیدی را به او نشان می‌دهد که می‌گوید برای مقابله با ایران ضروری است!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید