صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۳
کد خبر: 10987
گزارشگر: 213
۴۳۸
۰
۰
۲
امروز اول مرداد؛ در آبادان

«جزییات» کشته شدن برادر مالک ساختمان متروپل در پی حمله مسلحانه

«جزییات» کشته شدن برادر مالک ساختمان متروپل در پی حمله مسلحانه
بر اساس گزارش‌ها چند فرد خودروی مجید عبدالباقی، برادر حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل آبادان را به رگبار بستند و او پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

به گزارش آسیانیوز، بر اساس گزارش‌ها چند فرد خودروی مجید عبدالباقی، برادر حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل آبادان را به رگبار بستند و او پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

بر اساس گزارش‌ها چند فرد خودروی مجید عبدالباقی، برادر حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل آبادان را به رگبار بستند و او پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

احسان عباسپور، فرماندار آبادان گفت که ظهر شنبه اول مرداد‌ماه، افراد ناشناس در مقابل مجتمع مسکونی محل سکونت مجید عبدالباقی به او تیراندازی کرده و فرار کردند.

او گفت که عبدالباقی به بیمارستان نفت آبادان منتقل و به علت شدت جراحت وارده تحت درمان و احیا قرار گرفته است.

در همین حال نصرالله حسونی بحرینی، رییس بیمارستان نفت آبادان گفت که او به علت شدت جراحت وارده فوت کرد.

او گفت که «پیکر بی جان وی به اتاق عمل منتقل و اقدامات مقتضی برای احیا آن انجام شد» اما «اقدامات پزشکی برای نجات جان عبدالباقی متاسفانه به علت شدت جراحت نتیجه بخش نبود.»

بخشی از ساختمان دو قلوی متروپل آبادان ساعت ۱۲.۴۰دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد ریزش کرد که در این حادثه ۴۳ نفر جان باختن و ۳۷ نفر مصدوم شدند.

گزارش‌ها حاکی است خودرو برادر عبدالباقی به رگبار بسته شده است. فیلمی نیز در فضای مجازی منتشر شده که او را در پارکینگ مجتمع مسکونی و بر زمین افتاده در کنار یک خوردو نشان می دهد.

حمله به برادر حسین عبدالباقی دو ماه پس از ریزش ساختمان متروپل آبادان و گزارش‌ها درباره تبانی مقامات با او و صدور مجوز غیرقانونی این ساختمان رخ داده است.

در حالی که مقام‌ها و رسانه‌های حکومتی از مرگ حسین عبدالباقی در حین ریزش ساختمان متروپل خبر داده‌اند و حتی به تایید آزمایش ژنتیک او اشاره می‌کنند، بسیاری از مردم ادعاها درباره مرگ او را باور ندارند.

در همین حال محمدحسین احمدی شاهرودی، عضو مجلس خبرگان گفته بود: «ما نمی‌دانیم این آقای عبدالباقی واقعا عبدالباقی است هنوز یا عبدالباقی است؟ کجا یقه‌اش را بگیریم و محکومش کنیم به پرداخت خسارت‌های مالی؟»

بر اساس گزارش‌ها مالک متروپل با «ارتباطات خاص» خود با برخی مقامات توانسته بود مجوز ساخت این ساختمان را دریافت کند و ضوابط فنی در ساخت آن رعایت نشده است.

همچنین در برخی خبرها گفته شده موعود شمخانی، معاون وقت فنی و زیربنایی منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، در سال ۹۸ طی نامه‌ای به شهرداری آبادان، گروه مهندسین ساختمان سازی عبدالباقی را برای مشارکت در یک پروژه معرفی کرده بود./

https://www.asianews.ir/u/7ik
اخبار مرتبط
در حالی که سازمان اورژانس ایران از ریزش ساختمانی چهارطبقه در نوسود کرمانشاه در صبح روز پنج‌شنبه، ۱۹ خرداد، بر اثر نشت گار و کشته شدن دست‌کم دو نفر در این حادثه خبر داد، هنوز علت دقیق این حادثه مرگبار مشخص نیست!
غلامرضا شریعتی استاندار سابق خوزستان که از حامیان عبدالباقی مالک برج فروریخته متروپل بوده روز گذشته از کشور خارج شده است.
پس از دو هفته پس از فرو ریختن ساختمان متروپل در آبادان، انتشار خبر پیدا شدن جسدهای دیگر زیر آوار با استعفای رسمی شهردار این شهر در روز شنبه، ۱۴ خرداد، همزمان شد.
دقایقی پیش آتشنشانان جسد یک زن را از زیر آوار متروپل آبادان خارج کردند و احتمال دارد این جسد، پیکر مریم همسر رامین مالک کافه مری است.
یزد - عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر گفت؛ این حادثه زنگ خطری است برای همه مهندسان و برج سازان و مدیران شهری تا در بحث مقررات ملی ساختمان ، قانون و ضابطه را مبنای کار و محاسبات و عملیات ساخت و ساز خود قرار دهند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید