صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۰۲:۱۱
کد خبر: 11017
گزارشگر: 213
۵۳۷
۰
۰
۲
در رقابت‌های انتخابات ۲۰۲۴

پیشتازی دونالد ترامپ از بایدن و سندرز

پیشتازی دونالد ترامپ از بایدن و سندرز
براساس یک نظرسنجی جدید، ترامپ با داشتن ۴۶ درصد آرا، سه درصد از جو بایدن و برنی سندرز جلوتر است.

به گزارش آسیانیوز، برتری رئیس جمهوری سابق آمریکا در نظرسنجی‌ها نشانه‌ این است که درصورت حضور در انتخابات آتی از حمایت سیاسی برخوردار خواهد بود.

براساس یک نظرسنجی جدید، ترامپ با داشتن ۴۶ درصد آرا، سه درصد از جو بایدن جلوتر است.

------------------

بیشتر بخوانید

مژده دونالد ترامپ به آمریکایی ها

-----------------------------------

یک نظرسنجی جدید از کالج امرسون نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، در رقابت‌های فرضی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نسبت به دو تن از رقبای دموکرات احتمالی‌اش پیشتاز است.

به گزارش نشریه هیل، بر اساس نتایج این نظرسنجی، ترامپ با داشتن ۴۶ درصد آرا، ۳ درصد از جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا (با ۴۳ درصد حمایت) جلوتر است. ترامپ همچنین در یک رقابت فرضی با سناتور برنی سندرز در جایگاه بالاتری قرار دارد. در این نظرسنجی، ترامپ از حمایت ۴۵ درصدی برخوردار بود، اما برنی سندرز ۴۰ درصد آرا را به خود اختصاص داد.

دونالد ترامپ هنوز به‌طور روشن اعلام نکرده که آیا قرار است برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ وارد رقابت شود یا نه. او هنوز کمپین بازگشت خود را راه‌اندازی نکرده، اگرچه بارها این احتمال را مطرح کرده است. با اینکه هنوز حضور قطعی دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی مشخص نیست، برتری او در نظرسنجی‌ها نشانه‌ این است که رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در صورت حضور دوباره در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، از حمایت سیاسی برخوردار خواهد بود.

یکی دیگر از حامیان ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان پیروز شد
جو بایدن نیز گفته است که قصد دارد برای یک‌بار دیگر در کاخ سفید حضور داشته باشد، اما نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد اغلب دموکرات‌ها از حضور او در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری خشنود نیستند. یکی از موانع پیش روی جو بایدن برای پیروزی در انتخابات بعدی کاهش محبوبیت اوست. نظرسنجی کالج امرسون که در روز جمعه منتشر شد، نشان داد که تنها ۴۰ درصد از رای‌دهندگان از عملکرد شغلی رئیس‌جمهوری فعلی حمایت می‌کنند، در حالی که ۵۳ درصد با او مخالف‌اند. در کنار کاهش محبوبیت بایدن، سلامت جسمی و ذهنی او، ازجمله عوامل نگرانی دموکرات‌ها درباره استقبال افکار عمومی از حضور رئیس‌جمهوری فعلی در انتخابات پیش رو به شمار می‌رود.

از سوی دیگر، برنی سندرز که در انتخابات سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ حضور ناموفقی در میان دموکرات‌ها داشت، یکی از رقبای بالقوه ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ شناخته می‌شود؛ هرچند که او گفته است اگر بایدن تصمیم بگیرد برای دور دوم نامزد شود، با او رقابت نمی‌کند.

پیش از این، سی‌ان‌ان‌ به نقل از برخی نزدیکان دونالد ترامپ گزارش داد که او احتمالا در ماه سپتامبر و در روز کارگر تصمیم خود را اعلام می‌کند. برخی نزدیکان به ترامپ و مشاوران او بر این باورند که اعلام نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر ۲۰۲۲، موضع جمهوری‌‌خواهان را تضعیف می‌کند و بهتر است اعلام کمپین انتخاباتی ترامپ پس از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای انجام شود.

با همه این‌ها، حتی اگر دونالد ترامپ در نهایت تصمیم بگیرد دوباره برای کاخ سفید نامزد شود، ممکن است برای انتخاب از سوی جمهوری‌خواهان با چالش مواجه شود. در حالی که او در حال حاضر گزینه مورد علاقه برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در سال ۲۰۲۴ شناخته می‌شود، نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که سایر نامزدهای احتمالی، به‌ویژه ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، توانسته‌اند در بعضی از رقابت‌های فرضی جایگاه بالایی را به دست بیاورند./

https://www.asianews.ir/u/7je
اخبار مرتبط
در آستانه سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، به منطقه و تنها چند روز بعد از انجام سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به اردن هم مانند شماری از مقام های منطقه خواهان شکل‌گیری یک ائتلاف نظامی مشابه «ناتو» در خاورمیانه شد.
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، در سفرش به واشینگن که با سفر مقام سعودی همراه شد، بر ایجاد یک «ائتلاف در خاورمیانه» تحت رهبری آمریکا تاکید کرد.
مقام نظامی سابق ایالات متحده روایتی از کشمکش‌ها برای جنگ با ایران بعد از سرنگونی پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری گلوبال‌هاوک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه کرده است.
دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا، با انتشار یک پست کوتاه در یک شبکه از آمدنش خبر داد.
در حالی که ثروتمندترین فرد جهان گفته بود که خریدش «شخصی» است و ارتباطی با شرکت تسلا ندارد، هیات مدیره توییتر با پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این شرکت موافقت کرد؛ او بارها تاکید کرده بود که توییتر برای تبدیل شدن به یک پلتفرم واقعی برای آزادی بیان باید از بازار بورس شود. .
دونالد ترامپ در سخنرانی‌ خود در فلوریدا به آمریکایی ها و هوادارانش وعده هایی داد.
بوسه ترامپ به حامیانش در جریان سخنرانی در فرودگاه شهر "فلورنس جالب و خبر ساز شده است.
خطر تروریسم و تهدیدهای ناشی از گسترش سلاح های کشتارجمعی و لزوم برقراری امنیت در منابع تولید و ایجادئ ثبات در بازارهای اقتصادی و مالی موجب شده است که پیمان دفاعی - نظامی ناتو در عصر جدید، کار ویژه جدیدی را برای خود تعریف کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید