صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۴
کد خبر: 11019
گزارشگر: 213
۵۱۱
۰
۰
۲
ادعای وزارت خارجه اسرائیل درباره غنی سازی جمهوری اسلامی

تا قبل از دیر شدن برنامه هسته‌ای ایران را متوقف می کنیم

تا قبل از دیر شدن برنامه هسته‌ای ایران را متوقف می کنیم
وزارت خارجه اسرائیل در توئیتی مدعی شد که پیش از آن که «دیر» شود، برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را «متوقف» می کنند.

به گزارش آسیانیوز، اسرائیل می‌گوید پیش از آن که دیر شود، باید برنامه هسته‌ای ایران متوقف شود.

وزارت خارجه اسرائیل در توئیتی از جامعه جهانی خواست و مدعی شد پیش از آن که «دیر» شود، برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را «متوقف» کند.

حساب توئیتری وزارت خارجه اسرائیل روز دوشنبه با بازنشر اظهارات اخیر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، مدعی است:‌ «ایران هسته‌ای فقط تهدیدی علیه اسرائیل نیست، بلکه برای کل منطقه و جهان تهدید است.»

روز جمعه، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس، بار دیگر هشدار داد که برنامه هسته‌ای ایران با سرعت هر چه تمام در حال پیشرفت است.

برنامه هسته‌ای ایران یکی از محورهای اصلی نگرانی‌های غرب و کشورهای منطقه است، خاصه آن که مذاکرات احیای برجام نیز به بن‌بست خورده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، هفته گذشته در سفر خود به خاورمیانه در گفت‌وگو با مقامات اسرائیل و عربستان سعودی بار دیگر تاکید کرد که اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

همچنین جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، و یائیر لاپید، نخست‌وزیر دولت انتقالی اسرائیل، روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه در یک نشست مشترک «بیانیه اورشلیم» را در برابر خبرنگاران رسانه‌ها امضا کردند.

با این حال، نشست خبری دو رهبر که در هتل «والدورف آستوریا» اورشلیم برگزار شد نشان داد که آن‌ها در مورد راهبرد مقابله با ایران اختلاف‌نظر دارند.

«بیانیه اورشلیم» در چهار صفحه‌ بر تعهد رهبران دو کشور بر جلوگیری از دستیابی به ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای تاکید دارد و در آن آمده که ایران «هرگز» به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.

این بیانیه که سایر مقامات آمریکایی و اسرائیلی آن را «تاریخی» خوانده‌اند، «مناسبات ویژه» میان دو کشور و گسترش تعهد واشینگتن به تامین امنیت اسرائیل را مورد تاکید قرار می‌دهد.

یائیر لاپید پس از امضای این بیانیه مدعی شد: «دشمنی ایران، اسرائیل را که تنها کشور یهودیان است، تهدید می‌کند». او افزود: «دیپلماسی و کلمات به تنهایی ایران را متوقف نخواهد کرد و بهای سنگینی خواهد داشت».

جو بایدن می‌گوید ایالات متحده از «زور» به عنوان آخرین حربه برای دست نیافتن ایران به سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد./

https://www.asianews.ir/u/7jg
اخبار مرتبط
همچنانکه در «بیانیه اورشلیم» دولت آمریکا مدعی و متعهد شد حق اسرائیل برای دفاع از خود را به‌رسمیت می‌شناسد؛ در حاشیه برگزاری اجلاس امنیتی اندیشکده «اسپن» در ایالات متحده، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی «کاخ سفید» در واشنگتن درباره مقابله با جمهوری اسلامی ایران گفت و گو کردند.
در پی حمله اسرائیل به حومه دمشق و کارخانه پهپادسازی سپاه پاسداران، نشریات خارجی از کشته شدن حداقل ۱۰ شبه‌نظامی در این حمله خبر دادند.
مایکل اریک کوریلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، اعلام کرد در جریان تازه‌ترین سفرش به اسرائیل با مقام‌های دفاعی این کشور درباره «اهمیت سامانه یکپارچه دفاع هوایی و موشکی» سخن گفت.
جو بایدن در اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که رهبران عراق، مصر و اردن نیز در آن حضور داشتند، با تاکید به تعهد آمریکا در خاورمیانه گفت: ما در خاورمیانه جایمان را به چین و روسیه نمی دهیم.
ایال خولاطا، مشاور امنیت ملی اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل بدون توجه به دیدگاه واشینگتن به طور مستقل علیه جمهوری اسلامی اقدام خواهد کرد
در پی سفر جو بایدن به خاورمیانه «بیانیه اورشلیم» در چهار صفحه‌ بر تعهد رهبران دو کشور آمریکا و اسرائیل در خصوص ایران امضا شد.
در پی سفر روز گذشته بایدن به خاورمیانه، اتفاقی تاریخی در ارتباطات عربستان سعودی با اسرائیل رخ داده است.
پس از به فرود هواپیمای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، مقام‌های اسرائیلی همراه با نطق‌های خوشامدگویی به او، به خطر تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند.
به نوشته خبرگزاری های خارجی، لحظاتی پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وارد تل‌آویو شود، ارتش اسرائیل قصد دارد سخت‌افزار جدیدی را به او نشان می‌دهد که می‌گوید برای مقابله با ایران ضروری است!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید