صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۳
کد خبر: 11021
گزارشگر: 213
۱۴۲۹
۲
۰
۱
مصوبه غیرقانونی دولت باطل شد

اطلاعیه تامین‌ اجتماعی درباره «افزایش حقوق» همه بازنشستگان و متوسط بگیران/دولت تسلیم شد

اطلاعیه تامین‌ اجتماعی درباره «افزایش حقوق» همه بازنشستگان و متوسط بگیران/دولت تسلیم شد
سازمان تامین‌ اجتماعی با انتشار اطلاعیه‌ای در از افزایش حقوق کلیه حقوق بازنشستگان و متوسط بگیران صندوق خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، سازمان تامین‌ اجتماعی با انتشار اطلاعیه‌ای در از افزایش حقوق کلیه حقوق بازنشستگان و متوسط بگیران صندوق خبر داد.

به نظر می‌رسد بالاخره دولت تسلیم افزایش حقوق بازنشستگان شد. سازمان تامین‌ اجتماعی با انتشار اطلاعیه‌ای در زمینه تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان سایر سطوح و متوسط بگیران صندوق این سازمان، از نظر مساعد دولت درباره افزایش حقوق این دسته بازنشستگان خبر داد.


 در این اطلاعیه آمده است: با نظر مساعد دولت مردمی، پیشنهاد این سازمان درباره سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی، در دستور کار دولت قرار گرفته و به زودی اعلام می‌شود.

بنا به این گزارش، روز چهارشنبه هفته گذشته محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در نامه‌ای مصوبه هیات دولت درباره حقوق بازنشستگان را مغایر با قانون تشخیص داد.

بنا به گفته محمدباقر قالیباف، رییس مجلس، تعیین تکلیف وضعیت همسان‌سازیِ حقوق‌ بازنشستگان تامین اجتماعی با پیگیری‌های ویژه مجلس پس از سال‌ها به نتیجه رسید.

 بر همین اساس، ضروری است دولت هر چه سریعتر نسبت به رفع ایراد قانونی حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱ و اتخاذ تصمیم لازم برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان محترم مبادرت ورزد.

مستمری بازنشستگان غیرحداقل بگیر افزایش یافت
در مصوبه مورد اشاره که در ماه‌های گذشته منشا اختلاف میان گروهی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با هیات دولت شد، مستمری بازنشستگان غیرحداقل بگیر به میزان ۱۰ درصد افزایش یافت. این درحالی بود که پیش از این قرار بود دریافتی این کارگران به میزان ۳۸ درصد افزایش یابد.

البته برای مستمری‌بگیران حداقلی‌بگیر سازمان تامین اجتماعی، دولت موافقت خود را با افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگی اعلام کرده و در نتیجه مستمری این افراد به میزان ۵.۸ میلیون تومان شده بود.

در همین رابطه، محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته بود: اکنون دولت مکلف است مجددا مصوبه هیات امنای صندوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی و شورای عالی کار را در دستور کار قرار دهد.

وی متذکر شده بود: امیدواریم این اقدام مجلس در لغو مصوبه هیات وزیران این فضا را فراهم کند که دولت با ۳۸ درصدی موافقت کند و هر چه سریع‌تر پرداخت حقوق بازنشستگان در کشور با عدد جدید انجام شود.

همچنین حسن صادقی، رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در این خصوص تصریح کرده بود: براساس قانون دولت اگر در فرصت قانونی خود یعنی ۱۰ روز، ابلاغیه ریاست مجلس شورای اسلامی را اجرایی نکند، ریاست مجلس می‌تواند مستقیما مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی را به دستگاه اجرایی مربوطه ارجاع دهد و دستگاه مربوطه نیز ملزم به اجرای مصوبه است./

https://www.asianews.ir/u/7jh
اخبار مرتبط
شامگاه سی و یک تیرماه، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از اصلاح مصوبه‌ افزایش مستمری بازنشستگان خبر داد و موجی از خوشحالی میان بازنشستگان به وجود آورد! در حالی که باید دید این اصلاحیه چه زمانی اجرایی می شود.
ولی اسماعیلی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت‌: براساس مخالفت مجلس با مصوبه غیر قانونی دولت، بازنشستگان از مرداد ماه حقوقشان را بر مبنای مصوبه شورای‌عالی کار دریافت می‌کنند.
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی گفـت: اقدام رئیس مجلس در ابطال مصوبه دولت درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بیانگر حقانیت این جامعه شریف است.
در حالی که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، با ارسال نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، افزایش ۱۰ درصدی غیرحداقل‌بگیرها را مغایر قانون اعلام کرد، بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضات خیابانی خود در ماه‌های اخیر، بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و خواستار افزایش ۳۸ درصدی حقوق خود مطابق با رأی شورای عالی کار شدند.
با تمدید قانون برنامه ششم توسعه، یعنی متناسب‌سازی، یک بار دیگر باید برای جمعیت ۳٫۶ میلیون نفری بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی عملیاتی خواهد شد.
بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در شماری از شهرهای ایران در اعتراض به محقق نشدن خواسته های قانونی خود تجمع اعتراضی برگزار و در انتقاد به پاسخ نگرفتن مطالباتشان شعارهایی سر دادند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تایید اجرای درصدی از همسان سازی به افزایش حقوق بازنشستگان گفت: هر ضریب افزایشی که درباره حقوق بازنشستگان اعمال می‌شود، به آن همسان‌سازی صورت گرفته نیز اصابت می‌کند.
رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خوزستان در نامه به رئیس مجلس نوشت: مجلس شورای اسلامی بر اساس اصل ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در بعد نظارتی می‌تواند نسبت به ابطال مصوبه ۱۰ درصدی افزایش حقوق بازنشستگان اقدام کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
مجیدوطنی
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
0
0
0

وقتی تنظیم حقوق برمبنای مثلا اعلامی بانک مرکزی وسید معیشت اخص عرض ما صدها تن انسانی که تحت عنوان حداقلی بگیر که چه عرض کنم که نه سبدی درکارهست نه مبنایی مثلا ۱۴۰۱سبد ۱۲ میلیون وحقوق ۵۵۸۰۰۰۰هزارحقوق شخص ۳۰سال ببالا بازنشسته خوب وقتی ۱۲ میلیون خط فقر هست باقی معنی داردحالا ببینید بدبخت مادر مرده زیر بیست سال در۶۰سالگی نشسته را با ۲۵۰۰الی ۳ میلیون حقوق بگیر بازنشسته شده قطعاازروی ناعلاجی مستاجر سن بالا خانواده بزرگ وسید ۱۲میلیون یعنی یک چهارم وما انتظارداریم آنرا بما بدهند محال هست که بدهند حقمان چقدر هست مثلا کسی ۱۵ سالسابقه وبازنشسته شده حقش از سبد ۱۵ روز یعنی ۶ میلیون چرا نصف آن چرا اینچنین شده واضح هست آنی که بودراندادند مثل ۲۵ درصد ۱۶ ماه پیش خوب دوتا مثل همین قانون را نادیده گرفتن بهترازاین مگر ممکن هست حالا که دولت به بدهی ش نسبت به سازمان مثبت شده چرا زیاد الحق خود نمی‌خواهیم خوب وفا کنید به وعده هایتان پس کی ۱۰ میلیون انسان درزجرند

علی اسلامی
۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
0
0

سلام، نظر باینکه در طرح یکسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به مرور حقوق ها یکسان میشود فارغ از اینکه افراد در زمان شاغل بودن چه حکم سازمانی و مسئولیتی داشته اند و چه مبلغی بعنوان حق بیمه پرداختی به تامین اجتماعی داشته و میزان تحصیل و تجربه و موقعیت های شغلی آنها چه بوده است. عدل و عدالت شعار دولت محترم این است که هر چیز را مطابق شان آن در جای خود قرار دادن نه اینکه همه چیز را یکسان کردن. فرض بفرمائید در اواسط دهه شصت فردی بعد از سد کنکوربا عمری دود چراغ خوردن و سختی کشیدن در شهر دیگری و تحصیل در دانشگاه معتبر کشور و همزمان شرکت در جنگ، موفق به گرفتن مدرک لیسانس شده و بعد از سربازی به عنوان نیروی کارشناس و مهندس در یک کارخانه دولتی یا غیر دولتی مشغول به کار با مسئولیت های استرس زا و پرداخت حق بیمه در حدود 30سال بازنشست شده و با کارگر عزیزی که اصلا دیپلم هم نداشته و با شرایط کار سخت، با 20 سال سابقه کار و پرداخت حق بیمه، بازنشسته 30سال شده، آیا روا و انصاف میباشد که به حقوق آن کارگر محترم بازنشسته هر ساله به عنوان یکسان سازی درصدی معادل دو برابر یا بیشتر از آن فردی که کارشناس بو


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید