صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۴ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۰۵:۵۵
کد خبر: 11053
گزارشگر: 213
۵۳۹
۱
۰
۳
اظهارات رافائل گروسی مدیرکل آژانس درباره غنی سازی جمهوری اسلامی

نمی دانیم در ایران چه اتفاقی می افتد؟

نمی دانیم در ایران چه اتفاقی می افتد؟
رافائل گروسی مدیرکل آژانس به سی‌ان‌ان گفت در مورد برنامه هسته‌ای ایران ما نمی‌دانیم چه اتفاقی دارد می‌افتد!

به گزارش آسیانیوز، پس از اظهارات اخیر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره برداشته شدن دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت‌های هسته‌ای این کشور، رافائل گروسی مدیرکل آژانس به سی‌ان‌ان گفت در مورد برنامه هسته‌ای ایران «ما نمی‌دانیم چه اتفاقی دارد می‌افتد»

این در حالی است که چندی پیش ایال خولاطا،مشاور امنیت ملی اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل بدون توجه به دیدگاه واشینگتن در مورد این موضوع، به طور مستقل علیه جمهوری اسلامی اقدام خواهد کرد

 وی به‌ صورت علنی عملیات اسرائیل در خاک ایران در سال ۲۰۲۲ را تایید کرد.

او پنج شنبه شب، در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ اسرائیل در پاسخ به سوال‌هایی مبنی بر اینکه آیا اسرائیل حتی در صورت فشارهای آمریکا علیه تهران، مستقیما علیه جمهوری اسلامی اقدام خواهد کرد یا خیر، گفت: «ما در یک سال گذشته در ایران کم اقدام نکرده‌ایم.»

خولاطا ادعا کرد: «ما نمی‌ترسیم به آمریکایی‌ها بگوییم که متفاوت فکر می‌کنیم، یا حتی در خاک ایران اقدام‌هایی انجام می‌دهیم. اسرائیل هر طور که صلاح بداند عمل خواهد کرد. ما در یک سال گذشته اقدام‌های زیادی در ایران انجام داده‌ایم و ایالات متحده از ما حمایت می‌کند. ما با منطق و مسئولیت‌پذیری عمل می‌کنیم و همه می‌توانند ببینند که این به روابط بین رئیس‌جمهوری آمریکا و اسرائیل آسیب نمی‌زند.»

خولاطا ادعا کرد اسرائیل بدون توجه به دیدگاه واشینگتن در مورد این موضوع، به‌طور مستقل علیه جمهوری اسلامی عمل خواهد کرد و این تنها ادامه کاری‌ است که در سال گذشته انجام داده است.

پیشتر، چند مقام اسرائیلی، عملیات موساد در ایران در سال ۲۰۲۲ را به صورت تلویحی تایید کرده بودند. از سوی دیگر جمهوری اسلامی نیز بارها اسرائیل را عامل ترور شخصیت‌های نظامی یا خرابکاری در تاسیسات موشکی و هسته‌ای معرفی کرده است.

رسانه‌های آمریکایی نیز با تکیه بر منابع خود برخی از این عملیات‌ها را به اسرائیل ربط داده بودند، اما خولاطا اولین مقام رسمی در اسرائیل است که این موضوع را به‌صورت علنی تایید می‌کند./

https://www.asianews.ir/u/7kd
اخبار مرتبط
وزارت خارجه اسرائیل در توئیتی مدعی شد که پیش از آن که «دیر» شود، برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را «متوقف» می کنند.
همچنانکه در «بیانیه اورشلیم» دولت آمریکا مدعی و متعهد شد حق اسرائیل برای دفاع از خود را به‌رسمیت می‌شناسد؛ در حاشیه برگزاری اجلاس امنیتی اندیشکده «اسپن» در ایالات متحده، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی «کاخ سفید» در واشنگتن درباره مقابله با جمهوری اسلامی ایران گفت و گو کردند.
در پی حمله اسرائیل به حومه دمشق و کارخانه پهپادسازی سپاه پاسداران، نشریات خارجی از کشته شدن حداقل ۱۰ شبه‌نظامی در این حمله خبر دادند.
مایکل اریک کوریلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، اعلام کرد در جریان تازه‌ترین سفرش به اسرائیل با مقام‌های دفاعی این کشور درباره «اهمیت سامانه یکپارچه دفاع هوایی و موشکی» سخن گفت.
جو بایدن در اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که رهبران عراق، مصر و اردن نیز در آن حضور داشتند، با تاکید به تعهد آمریکا در خاورمیانه گفت: ما در خاورمیانه جایمان را به چین و روسیه نمی دهیم.
ایال خولاطا، مشاور امنیت ملی اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل بدون توجه به دیدگاه واشینگتن به طور مستقل علیه جمهوری اسلامی اقدام خواهد کرد
در پی سفر جو بایدن به خاورمیانه «بیانیه اورشلیم» در چهار صفحه‌ بر تعهد رهبران دو کشور آمریکا و اسرائیل در خصوص ایران امضا شد.
در پی سفر روز گذشته بایدن به خاورمیانه، اتفاقی تاریخی در ارتباطات عربستان سعودی با اسرائیل رخ داده است.
پس از به فرود هواپیمای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، مقام‌های اسرائیلی همراه با نطق‌های خوشامدگویی به او، به خطر تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۱/۰۵/۰۶
0
0
0

اتفاق خاصی نمی افتد ، همان اتفاقاتی که در سایر کشورها در نهان می افتد در اینجا عیان اتفاق می افتد ، همین ، اگر نمی دانستید حال بدانید


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید