صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۴ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۴
کد خبر: 11055
گزارشگر: 213
۸۹۵
۰
۰
۱
حواشی ابطال مصوبه ۱۰ درصدی حقوق

حمایت دولت از افزایش حقوق بازنشستگان در ماه آینده/واریز مابه التفاوت چهار ماه اول سال

حمایت دولت از افزایش حقوق بازنشستگان در ماه آینده/واریز مابه التفاوت چهار ماه اول سال
در پنج روز گذشته ابراهیم رئیسی دست کم دو نوبت در مورد بازنشستگان و افزایش حقوق مواضعی حمایتی اتخاذ کرده است.
به گزارش آسیانیوز، روز گذشته برای دومین مرتبه ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در مورد افزایش حقوق بازنشستگان اعلام موضع کرد. نهادهای صنفی کارگران بازنشسته از این اتفاق به منزله چراغ سبز دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یاد می‌کنند.

 در پنج روز گذشته ابراهیم رئیسی دست کم دو نوبت در مورد بازنشستگان مواضعی حمایتی اتخاذ کرده است که می‌توان از آنها به منزله چراغ سبز وی به دولت سیزدهم برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یاد کرد.

مرتبه اول روز سی و یکم تیرماه و در جریان دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان مرکزی، رئیسی در مورد حمایت از بازنشستگان و برنامه‌های دولت در این حوزه گفت: در دولت نسبت به حمایت از بازنشستگان تردید نداریم، ما خود را موظف به توجه به بازنشستگان می‌دانیم.

مرتبه دوم نیز روز گذشته در جریان برگزاری جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، رئیسی با تکرار حرف‌هایی مشابه دستور رسیدگی به مشکلات حقوق بازنشستگان را صادر کرد.

البته این مواضع بعد از آن اتخاذ شد که مجلس مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را به دلیل مغایرت قانونی، باطل اعلام کرد.


رضایت تشکل‌های بازنشستگی
پیش از این مدیرعامب سازمان تامین اجتماعی نیز احتمال افزایش مجدد حقوق بازنشستگان سایر سطوح را اینطور تلویحی مطرح کرده بود: مسئله اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان غیر حداقل بگیر، هر زمان برطرف شد، سازمان برای صدور احکام جدید بازنشستگی و پرداخت مابه‌التفاوت‌های افزایش جدید، آمادگی دارد.

در مقابل اما تشکل‌های رسمی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از اتفاقات این چند روز به منزله باز شدن گره افزایش حقوق خود یاد می‌کنند.

علی دهقان‌کیا، مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران در این باره به تجارت‌نیوز گفت بعید است مشکل خاصی برسر افزایش ۳۸ درصدی مستمری‌های سال ۱۴۰۱ بازنشستگان غیر حداقلی بگیر وجود داشته باشد.

وی افزود: از کنار هم قرار گرفتن مواضع رئیس مجلس و رئیس جمهور انتظار می‌رود که برای پایان ماه جاری افزایش حقوق بازنشستگان مطابق پیشنهاد اولیه سازمان تامین اجتماعی اصلاح شود و طبق گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی احکام جدید صادر و مابه التفاوت چهار ماه اول سال نیز هرچه زودتر پرداخت شود./
https://www.asianews.ir/u/7kf
اخبار مرتبط
سازمان تامین‌ اجتماعی با انتشار اطلاعیه‌ای در از افزایش حقوق کلیه حقوق بازنشستگان و متوسط بگیران صندوق خبر داد.
شامگاه سی و یک تیرماه، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از اصلاح مصوبه‌ افزایش مستمری بازنشستگان خبر داد و موجی از خوشحالی میان بازنشستگان به وجود آورد! در حالی که باید دید این اصلاحیه چه زمانی اجرایی می شود.
ولی اسماعیلی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت‌: براساس مخالفت مجلس با مصوبه غیر قانونی دولت، بازنشستگان از مرداد ماه حقوقشان را بر مبنای مصوبه شورای‌عالی کار دریافت می‌کنند.
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی گفـت: اقدام رئیس مجلس در ابطال مصوبه دولت درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بیانگر حقانیت این جامعه شریف است.
در حالی که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، با ارسال نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، افزایش ۱۰ درصدی غیرحداقل‌بگیرها را مغایر قانون اعلام کرد، بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضات خیابانی خود در ماه‌های اخیر، بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و خواستار افزایش ۳۸ درصدی حقوق خود مطابق با رأی شورای عالی کار شدند.
با تمدید قانون برنامه ششم توسعه، یعنی متناسب‌سازی، یک بار دیگر باید برای جمعیت ۳٫۶ میلیون نفری بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی عملیاتی خواهد شد.
بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در شماری از شهرهای ایران در اعتراض به محقق نشدن خواسته های قانونی خود تجمع اعتراضی برگزار و در انتقاد به پاسخ نگرفتن مطالباتشان شعارهایی سر دادند.
تیرماه به روزهای آخر نزدیک می‌شود؛ در یکی دو روز آینده پرداخت حقوق بازنشستگان کارگری به ترتیب حروف الفبا و با واریز بخشی از مابه تفاوت آغاز خواهد شد اما هنوز مناقشه بر سر افزایش مستمری ۱۴۰۱ به پایان نرسیده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تایید اجرای درصدی از همسان سازی به افزایش حقوق بازنشستگان گفت: هر ضریب افزایشی که درباره حقوق بازنشستگان اعمال می‌شود، به آن همسان‌سازی صورت گرفته نیز اصابت می‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید