صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۴ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۶
کد خبر: 11068
گزارشگر: 213
۱۲۳۶
۰
۰
۲
ولیعهد سعودی و معجزه «ابرپروژه نئوم»

شاهزاده عربستان «شهر جادویی» را آماده می کند!+عکس ها

شاهزاده عربستان «شهر جادویی» را آماده می کند!+عکس ها
ولی‌عهد سعودی طراحی‌های ویژه ساخت شهری هوشمند و جادویی را اجرا می کند که ساکنان این شهر در عرض پنج دقیقه به همه خدمات مورد نظرشان می رسند!

به گزارش آسیانیوز، ولی‌عهد سعودی طراحی‌های ویژه ساخت شهری هوشمند و جادویی را اجرا می کند که ساکنان این شهر در عرض پنج دقیقه به همه خدمات مورد نظرشان می رسند!

محمد بن سلمان شهر «لاین» در قالب ابرپروژه موسوم به «نئوم» را تشریح کرد.

 

ابرپروژه نئوم عربستان چیست؟ شهر جادویی محمد بن سلمان asianews «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی در خصوص طراحی‌های ویژه ساخت شهری مدرن و هوشمند به نام «لاین» (THE LINE) در شمال غرب عربستان و درون ابرپروژه «نئوم» توضیحاتی داد.

بر اساس گزارش «العربیه»، وی گفت، این طراحی‌های استثنائی، ساخت شهری طبقاتی را نشان می‌دهد؛ این شهر دارای قطار مافوق سریع است که دو طرف شهر را در عرض بیست دقیقه طی می‌کند. سطوح شیشه‌ای در دو طرف شهر همچون آینه‌های بازتابنده‌ای عمل خواهند کرد که اجازه ادغام شهر با طبیعت را خواهد داد.



بن سلمان ادامه داد، لاین بر اساس آخرین و جدیدترین فناوری‌های ساخت و ساز و با کمک معماران و مهندسان مشهور جهانی بنا خواهد شد. طراحی فضاهای داخلی امکان خلق تجربه‌های غیرعادی را می‎دهد. همچنین ساخت و ساز به شکل طبقات عمومی به مردم این امکان را می‎دهد که در سه جهت حرکت کنند.

وی تأکید کرد، لاین رویکرد جدیدی را برای طراحی شهرها بر اساس مفهوم جاذبه صفر ارائه می‌دهد و مکانی برای رؤیاپردازان فردایی بهتر خواهد بود. این شهر نشان دهنده تعهد عربستان سعودی برای ارائه یک پروژه به تمام جهان است؛ نئوم شامل گروهی از درخشانترین ذهن‌های جهان در مهندسی معماری و ساخت و ساز است.

ابرپروژه نئوم عربستان چیست؟ شهر جادویی محمد بن سلمان asianews

در ادامه این گزارش آمده، طرح‌های شهر لاین بازتابی از این موضوع است که جوامع بشری آینده در محیطی خالی از خیابان، خودرو و گازهای گلخانه‌ای چگونه خواهند بود. این شهر ۹۵ درصد از مساحت اختصاص داده شده به نئوم را اشغال می‌کند و صد در صد متکی به انرژی‌های تجدیدپذیر است تا سلامتی انسان و رفاه او به جای حمل و نقل و زیرساخت در اولویت باشد.

ابرپروژه نئوم عربستان چیست؟ شهر جادویی محمد بن سلمان asianews

بر اساس این گزارش، طول شهر لاین ۱۷۰ کیلومتر است اما عرض آن فقط ۲۰۰ متر و ارتفاع آن ۵۰۰ متر از سطح دریا خواهد بود. این شهر در مساحتی حدودا ۳۴ کیلومتری مربعی قرار است ۹ میلیون نفر را در خود جای دهد که امری بی‌سابقه با شهرهایی در این مساحت است. در شهر لاین همه می‌توانند در عرض ۵ دقیقه به خدماتی که خواهان آن هستند دست پیدا کنند.

طبق بیانیه هیأت مدیره ابر پروژه نئوم، شهر لاین دارای مدرسه، مراکز درمانی، فضای سبز، حمل و نقل عمومی پر سرعت و پوشش نسل ۵جی و ۶جی اینترنت خواهد بود. هوش مصنوعی نیز از ارکان اصلی این شهر است.

ابرپروژه نئوم عربستان چیست؟ شهر جادویی محمد بن سلمان asianews
 
به نقل از همشهری آنلاین، هزینه ساخت شهر «نئوم» ۵۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است. قرار است شرکت‌های فرانسوی در جریان این پروژه به ساخت ۱۰۰۰ کیلومتری جاده خورشیدی مبادرت ورزند؛ شرکت‌های انگلیسی نیز به تولید انرژی برق از باد و همچنین ساخت کشتی‌های گردشگری «کروز» و شرکت‌های هلندی نیز با ساخت پل‌های کاملا مدرن و پیشرفته ساختمان‌های بزرگ و بلند را به یکدیگر متصل کنند./

https://www.asianews.ir/u/7kt
اخبار مرتبط
جو بایدن در اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که رهبران عراق، مصر و اردن نیز در آن حضور داشتند، با تاکید به تعهد آمریکا در خاورمیانه گفت: ما در خاورمیانه جایمان را به چین و روسیه نمی دهیم.
همچنانکه موضوع انتقال انرژی از ایران به عراق، در سال های اخیر همواره موضوعی مناقشه آور میان ایران و عراق بوده است، مقام‌های عراقی و سعودی یک توافق‌نامه اتصال برق میان دو کشور را امضا کردند.
جو بایدن عصر شامگاه ۲۴ تیر با یک پرواز مستقیم نمادین از فرودگاه بن‌گوریون در تل‌آویو اسرائیل راهی شهر جده در عربستان سعودی شد؛. این در حالی است که محمد بن سلمان شاهزاده سعودی از بایدن در فرودگاه جده استقبال نکرد.
در حالی که چشم انداز تلاش های دیپلماتیک اروپا و رفت و آمدهای منطقه ای در قاب توافق هسته ای با ایران نامعلوم است؛ هنوز معلوم نیست در نهایت افق احیای برجام با وجود کوشش اغلب دولتمردان جمهوری اسلامی؛ چگونه در بازی قدرت های جهانی رقم خواهد خورد.
در آستانه سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، به منطقه و تنها چند روز بعد از انجام سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به اردن هم مانند شماری از مقام های منطقه خواهان شکل‌گیری یک ائتلاف نظامی مشابه «ناتو» در خاورمیانه شد.
یک روز پس از مرگ شیخ خلیفه بن ‌زاید آل ‌نهیان، برادر کوچک او رسما به عنوان رئیس و حاکم امارات متحده عربی برگزیده شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید