صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۵ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۰۱:۴۳
کد خبر: 11079
گزارشگر: 213
۴۰۱
۰
۰
۲
اطلاعیه مهم سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران

تمدید یک روزه اقامت ایرانیان در آکتائو/علاوه بر 14 روز سفر در قزاقستان

تمدید یک روزه اقامت ایرانیان در آکتائو/علاوه بر 14 روز سفر در قزاقستان
طی رایزنی سرکنسولگری ج.ا.ایران در آکتائو با دپارتمان مهاجرت استان مانگیستائو؛ این مرجع پذیرفته است با توجه به شرایط موجود، فقط برای یک روز به ایرانیانی که به آکتائو سفر می کنند و بر این اساس این فرصت داده می شود تا اضافه بر 14 روز (به مدت 15 روز- صرفا یک روز بیشتر) در قزاقستان بمانند.

به گزارش آسیانیوز، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آکتائو طی اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع هموطنان عزیز می رساند پیرو لغو روادید 14 روزه برای سفر هموطنان به قزاقستان و با عنایت به اینکه پرواز های گرگان- آکتائو هر 15 روز یکبار انجام می شود، عملاً استفاده از پرواز مذکور برای ورود و خروج مسافرین ایرانی به / از قزاقستان بدلیل تفاوت یک روزه فاصله زمانی پروازها و مدت اقامت امکان پذیر نبوده و این موضوع می تواند مشکلات عدیده ای از جمله: منع خروج، اقامت غیر قانونی، دادگاهی شدن و مجازات های دیگر از جمله پرداخت جریمه را در پی داشته باشد.

برهمین اساس، طی رایزنی سرکنسولگری ج.ا.ایران در آکتائو با دپارتمان مهاجرت استان مانگیستائو؛ این مرجع پذیرفته است با توجه به شرایط موجود، فقط برای یک روز به ایرانیانی که به آکتائو سفر می کنند، این فرصت داده می شود تا اضافه بر 14 روز (به مدت 15 روز- صرفا یک روز بیشتر) در قزاقستان بمانند که بتوانند با پرواز آکتائو- گرگان این کشور را به مقصد ایران ترک نمایند.

برهمین اساس، لازم است مسافرین ایرانی صبح پانزدهمین روز از اقامت خود در استان مانگیستائو به دپارتمان مهاجرت (میگراسیون) استان مانگیستائو مراجعه کنند و عطف به توافق بعمل آمده، درخواست مجوز یک روز اقامت بیشتر نمایند.

گفتنی است این مجوز به صورت رایگان و فقط برای یک روز برای ایرانیان صادر می شود تا بتوانند با پرواز گرگان- آکتائو قزاقستان را ترک کنند.

این توافق صرفا برای آکتائو و با دپارتمان‌ مهاجرت استان مانگیستائو انجام شده و برای جاهای دیگر اعتبار ندارد.

این اطلاعیه در ادامه می افزاید که این توافق دائمی نیست و تا زمان افزایش پروازها و تغییر زمان پرواز اعتبار دارد./

گزارشگر: سیدرحمان موسوی

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/7l3
اخبار مرتبط
در پی اعلام رسمی لغو ویزا برای ورود اتباع جمهوری اسلامی ایران به قزاقستان، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آکتائو طی اطلاعیه ای از هموطنان خواست به نکاتی توجه داشته باشند.
براساس گزارش رسانه های قزاقستان کمیته خدمات مهاجرت وزارت امور داخلی جمهوری قزاقستان و اظهارات سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو، این کشور طبق توافق های قبلی، به طور زمینه یکجانبه سفر بدون روادید( ۱۴ روزه) را برای شهروندان ایران، هند و چین فراهم کرده است.
حبیب الله ملکوتی فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان، در پیامی انتخاب شهر ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۲ استاندار استان مازندران تبریک گفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید