صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۶ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۰۰:۲۹
کد خبر: 11097
گزارشگر: 306
۶۰۵
۰
۰
۱

رویداد کشوری دختران حاج قاسم در یزد برگزار شد

رویداد کشوری دختران حاج قاسم در یزد برگزار شد
یزد - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان از برگزاری اردوی استانی رویداد کشوری دختران حاج قاسم به مدت سه روز در یزد با هدف نقش آفرینی و کنشگری دختران نوجوان در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، خانواده و محله خبر داد
آسیانیوز / یزد - حجت الاسلام علیرضا نجیمی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار داشت: سازمان تبلیغات به کمک سازمان مدارس صدرای کشور در سراسر کشور دوره‌ای را با عنوان دختران حاج‌قاسم و به یاد این سردار عزیز برگزار می کند.
وی افزود: این طرح در استان یزد به مدت سه روز در قالب اردوی آموزشی و عملیاتی با حضور جمعی از دختران نوجوان به عنوان کنشگر اجتماعی و فعال در جامعه با هدف نقش آفرینی و اثرگذاری در خانواده، محله و حوزه های فرهنگی و اجتماعی برگزار شد. 
وی افزود: اعتقاد ما این است که نقش بانوان در جامعه مؤثر است همانگونه که امام راحل فرمودند« از دامن زن، مرد به معراج می رود».
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد، تصریح کرد: هرچه می توانیم نقش خانم ها را پررنگ و بستر فعالیت فرهنگی و اجتماعی آنان را فراهم کنیم آینده کشور تضمین می شود.
حجت الاسلام نجیمی ادامه داد: عنوان این طرح فرهنگی برگرفته از سخن مشهور شهید حاج قاسم سلیمانی است و اکنون دختران این سرزمین که خود را پیرو مکتب این شهید می دانند وظایفی نسبت به پدر معنوی خود دارند تا راه او را در سنگرهای مختلف ادامه دهند.
وی یکی از راهکارهای اثرگذاری این طرح را لزوم آموزش دانست و گفت: دختران حاج قاسم، با سلاح علم، اخلاق و معنویت در جای جای جامعه به عنوان کنشگر جامعه اثرگذار خواهند بود. 
نجیمی، با اشاره به گام دوم انقلاب تصریح کرد: دهه پنجم انقلاب می طلبد که بچه‌های دهه هشتادی و نودی با عزمی ‌راسخ حرکتی نو را آغاز نمایند و در مسیر زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیرند. 
فرح طالعی کارشناس امور بانوان  تبلیغات اسلامی استان یزد درخصوص اجرای طرح رویداد دختران حاج قاسم در یزد اظهار داشت: بعد از سه جلسه مجازی، اردوی سه روزه با حضور قریب به ۱۰۰ نفر از دختران دانش آموز سطح شهرستان یزد و برخی شهرستان های همجوار به میزبانی کانون فرهنگی تربیتی مجتمع سیدالشهدا (ع)یزد برگزار شد.
وی افزود: دراین طرح دختران ۱۶ تا 18 ساله ابتدا مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی را شناسایی کردند و به صورت گروهی با نوشتن بوم طرح، به سطح شهر رفتند و عملیات طرح خود را در سطح شهر اجرا کردند و سپس در روز پایانی اردو هر یک از گروه های شرکت کننده طرح و نتایج طرح خود را در جمع دیگر گروه های شرکت کننده در اردو ارائه دادند.
معصومه نعمتی معاون بانوان سازمان صدرا و مسئول طرح رویدادهای دختران حاج قاسم سلیمانی در کشور نیز بیان کرد: رویداد دختران حاج‌قاسم سلیمانی به‌صورت ملی یکی از کارهای سازمان مدارس صدرا در حوزه دختران دانش آموز به شمار می رود.
وی افزود: دختران دانش‌آموز ۱۶ سال تا 18 ‌ساله کل کشور و از ۲۵ استان کشور در تیرماه امسال در یک رویدادهای هماهنگ کشوری به مدت سه روز در اردویی شرکت می‌کنند.
معاون بانوان سازمان صدرا و مسئول طرح رویدادهای دختران حاج قاسم سلیمانی در کشور، ادامه داد: در اردوی دختران حاج‌قاسم سلیمانی، شرکت کنندگان چگونگی انجام فعالیت فرهنگی اثر گذار را می آموزند و با نقش اجتماعی دختران نوجوان ‌در گام‌ دوم انقلاب آشنا می شوند.
نعمتی، ادامه داد: دراین رویدادها دختران یاد می‌گیرند که مسائل مربوط به دختران منطقه خود را کشف و با طراحی و اجرای طرح و برنامه های فرهنگی، این مشکلات را حل کنند.
وی، اظهار داشت: ما چهار گام شناسایی، طراحی،عملیات و ارائه اثرگذار را به بچه‌ها یاد می‌هیم که از لوازم و شاخصه‌های فعالیت فرهنگی اثرگذار به شمار می رود.
معاون بانوان سازمان صدرا و مسئول طرح رویدادهای دختران حاج قاسم سلیمانی در کشور، افزود: در دو بخش مجازی و حضوری به دختران شرکت کننده در استان‌ها آموزش داده می شود تا برای شناسایی و حل مسائل خودشان اقدام نمایند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

 

رویداد کشوری دختران حاج قاسم در یزد برگزار شد ,  حجت الاسلام علیرضا نجیمی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد , فرح طالعی کارشناس امور بانوان سازمان تبلیغات , معصومه نعمتی معاون بانوان سازمان صدرا و مسئول طرح رویدادهای دختران حاج قاسم سلیمانی در کشور

https://www.asianews.ir/u/7ll
اخبار مرتبط
یزد - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با تاکید به تلاش برای احیای ایام مبارک عید غدیر تا مباهله گفت: استان یزد برای دومین سال کنگره شعر مباهله را به صورت بین المللی برگزار خواهد شد
حجت الاسلام و المسلمین نجیمی در دیدار با آقای خوشنویس -مدیر کل اداره اتباع و امور مهاجرین استان اجرای برنامه های فرهنگی در بخش های مختلف از جمله آموزشی، تربیتی، خانواده و ... را از برنامه های این اداره دانست
یزد - مرحله کتبی هفدهمین آزمون طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم جمعه، 23 اردیبهشت 1401 همزمان با سراسر کشور در استان یزد برگزار خواهد شد
یزد - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پیام خود آورده است : 12 اردیبهشت 1401 ، روز تجلیل از معلمانی است که باور دارند که یک معلم می تواند آینده یک جامعه را طراحی ، برنامه ریزی و اجرا کند و جامعه را به بالاترین سطح خود در تمام برنامه های فردی و اجتماعی خود برساند
یزد - این آیین عبادی با حضور گسترده اقشار مردم مومن در ۷۰۰ نقطه استان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همکاری مردم و مسئولان برگزار می‌شود
یزد - روز قدس که یادگار امام عظیم الشان ماست روزی است که هرساله غصب پاره‌ای از وجودمان را یادآور می‌شود
یزد - حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین به‌عنوان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد معرفی شد
یزد - استاندار، سازمان تبلیغات اسلامی را یکی از جهادی‌ترین، پرکارترین و پر خروجی‌ترین مجموعه‌های استان دانست و بیان کرد: حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیری میدانی بوده و ایشان و شاغلان مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی استان نماد دلسوزی، تلاش و کار شبانه‌روزی هستند
یزد - تکریم و معارفه معاون اداره کل و رئیس اداره شهرستان تبلیغات اسلامی یزد برگزار و حجه الاسلام خلیل سلطانی به سمت معاون اداره کل و حجه الاسلام مهدی دادآفرین به عنوان رئیس اداره تبلیغات شهرستان یزد معرفی شدند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید