صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۸ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۰۰:۰۹
کد خبر: 11132
گزارشگر: 213
۸۲۹
۰
۰
۲
در ادامه خسارات سیل در سراسر ایران

کشته و مفقود شدن چند«تبعه خارجی» در سیل شمال/نابودی بافت تاریخی یزد در اثر سیلاب شدید/آبگرفتگی مرگبار تابستانی ادامه دارد

کشته و مفقود شدن چند«تبعه خارجی» در سیل شمال/نابودی بافت تاریخی یزد در اثر سیلاب شدید/آبگرفتگی مرگبار تابستانی ادامه دارد
هم‌زمان با هشدارباش سیل و تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف ایران در روز جمعه هفتم مرداد ماه، سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران از کشته و مفقود شدن شماری «تبعه خارجی» در سیلاب چالوس خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به وقوع سیلاب در ۲۴ روستای شهرستان چالوس، حجم خسارت‌ها در ۱۱ روستا را «بالا» خوانده است.

حسینعلی محمدی همچنین در گفت و گو با مهر تصریح کرده است که در این حادثه سه تبعه خارجی جان باختند و تلاش‌ها برای یافتن «هشت تبعه خارجی» که مفقود شده‌اند، ادامه دارد.

این در حالی است که باشگاه خبرنگاران جوان شمار تبعه‌های خارجی مفقود شده در منطقه «واسکول چالوس» را با استناد به گزارش مرکز مدیریت بحران استانداری مازندران «هفت تن» اعلام کرده است.

همچنین از سوی دیگر، برخی گزارش‌ها حاکی است که رانش زمین در الیگودرز «چهار کشته و یک مفقود» برجای گذاشته است.

خبرگزاری ایسنا عصر جمعه به نقل از مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان نوشت که سیلاب و رانش زمین در بخش سردره منطقه «ذلقی» در شهرستان الیگودرز رخ داده است.

مهدی پازوکی گفت که با توجه به اتراق عشایر کوچ‌رو در ارتفاعات این منطقه، چهار تن از اعضای یکی از این خانواده‌ها کشته و یک تن دیگر نیز مفقود شده است.

او همچنین تاکید کرد که گردشگران از رفتن به تفرجگاه‌ها و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

پیشتر در اواسط روز جمعه، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، از افزایش شمار جانباختگان سیل در سراسر کشور به ۳۴ تن خبر داده و گفته بود که جست‌وجو برای یافتن حدود ۲۰ مفقود نیز همچنان ادامه دارد.

مهدی ولی‌پور با اشاره به تداوم بارش‌های رگباری تا روز دوشنبه دهم مرداد، از مردم خواست تا از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌های سیل و همچنین حضور در نقاط کوهستانی پرهیز کنند.

در همین حال، رئیس منابع آب ایذه و باغ‌ملک طی هشداری «فوری» از ساکنان این دو شهرستان خواسته است تا منازل مسکونی در معرض خطر سیل را تخلیه کنند.

خبرگزاری مهر به نقل از کیومرث اکبری هشدار داد که ساکنان مناطق مرغزار امامزاده عبدالله و بخشی از سرآسیاب صیدون و مناطق گردشگری رباط و مال‌آقا و همچنین ساکنان منازلی که در میداود در مسیر رودخانه قراردادند به دلیل قرار گرفتن در مسیر سیل، منازل خود را تخلیه کنند و به جای امن بروند.


آسیب سیل به بناهای تاریخی یزد

در پی انتشار تصاویر و خبرهایی از تخریب بافت و برخی بناهای تاریخی در استان یزد، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، در توئیتی نوشت که «متاسفانه سیل اخیر خسارت‌هایی را به بار آورده است».

او گزارشی از میزان خسارت‌های وارد شده به بناهای تاریخی و همچنین گردشگری در این استان ارائه نکرد.

با این حال، بارش‌های سیل‌آسا در روز جمعه هفتم مرداد ماه به بخش‌هایی از بافت تاریخی یزد از جمله در شهر تفت در جنوبی غربی این استان آسیب «جدی» وارد کرده است.بر اساس گزارش‌های رسمی، یزد برای روز شنبه تعطیل اعلام شده است.

 

آماده‌باش مدیریت بحران تهران تا ۳ روز آینده

این در حالی است که رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران امروز با بیان اینکه با توجه به هشدار و پیش‌بینی هواشناسی سازمان مدیریت بحران دستگاه‌های امدادی را تا سه روز آینده به حالت آماده باش درآورده است، گفت: مرکز eoc مدیریت بحران نیز فعال بود و این سازمان در آماده باش کامل برای پاسخگویی به هر نوع مخاطره‌ای قرار دارد./

https://www.asianews.ir/u/7mk
اخبار مرتبط
در حالی که از تعداد کشته ها و مفقودان سیل استان تهران و نقاط دیگر اخبار دقیقی ارائه نمی شود، محسن منصوری، استاندار تهران، درباره سیل شب گذشته در شهرستان فیروزکوه گفت: دیروز بعد از ظهر سیل دامنه جنوبی البرز و شهرستان‌هایی مثل فیروزکوه را درنوردید و خسارت‌های فراوانی در این شهرستان‌ها برجای گذاشت.
مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن گفت: راه‌آهن تهران-شمال در اثر سیل تخریب و مسدود شد.
مصوبات جلسه اضطراری مدیریت بحران شهر تهران از آماده‌باش کامل دستگاه‌های امدادی درپی پیش‌بینی بارش شدید باران و احتمال جاری شدن سیل تا سه روز آینده خبر دادند.
در حالی که تلفات مالی و جانی سیل منطقه کن تهران و امامزاده داوود بسیار سنگین گزارش شده است، رئیس جمعیت هلال احمر در حاشیه بازدید از منطقه سیل زده تهران گفت: طبق پیش بینی هواشناسی و گزارش های ارسالی از سراسر کشور، ۱۸ استان درگیر سیلاب های خطرناک هستند.
هلال احمر تهران همزمان با پیدا شدن جسد هفتمین قربانی سیل کَن در تهران که بامداد روز پنج‌شنبه، ششم مردادماه، رخ داد از احتمال افزایش شمار قربانیان و مفقودین خبر داد.
مهدی ولیپور، رئیس سازمان امداد و نجات روز دوشنبه، سوم مرداد از پیدا شدن سی و دومین و آخرین پیکر مفقودی در سیل استهبان خبر داد؛ این در حالی است که یوسف کارگر، فرماندار استهبان از این که سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل هشدار نداد، انتقاد کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید