صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۸ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۲
کد خبر: 11145
گزارشگر: 213
۵۴۶
۰
۰
۲
براساس طرح کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده

آمریکا از اروپا خواست که حزب‌الله لبنان را «کاملا» در گروه تروریستی قرار دهد

آمریکا از اروپا خواست که حزب‌الله لبنان را «کاملا» در گروه تروریستی قرار دهد
کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به طرحی رای داد که بر اساس آن از اتحادیه اروپا خواسته شده تا حزب‌الله لبنان را به‌طور کامل در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.
به گزارش آسیانیوز، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به طرحی رای داد که بر اساس آن از اتحادیه اروپا خواسته شده تا حزب‌الله لبنان را به‌طور کامل در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، بامداد روز شنبه هشتم مرداد (شامگاه ۲۹ ژوئیه به وقت واشنگتن) به طرحی رای داد که بر اساس آن از اتحادیه اروپا خواسته می‌شود تا گروه حزب‌الله لبنان را به‌طور کامل، در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

طرح این کمیته که از نمایندگان احزاب دمکرات و جمهوری‌خواهان تشکیل شده قرار است در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته شود. "تد دویچ" نماینده کنگره از حزب دمکرات که حامی این قطعنامه است گفت که او هیچ تفاوتی بین شاخه‌های سیاسی و نظامی سازمان تروریستی مانند حزب‌الله نمی‌بیند.

طرح کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا همچنین خواستار افزایش همکاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا برای مقابله با فعالیت‌های حزب‌الله لبنان شد و در آن مدعی شده است. «از تلاش‌های بین‌قاره‌ای در اروپا برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات میان سرویس‌های امنیتی برای تسهیل در ردیابی، دستگیری و تعقیب تروریست‌ها، جنگجویان خارجی و مجرمان بالقوه حمایت می‌کند».

آمریکا از سال ۱۹۹۷ حزب‌الله لبنان را در فهرست گرو‌های تروریستی قرار داده است. بریتانیا، اسرائیل، هلند، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و استرالیا نیز از مدت‌ها پیش کلیت حزب‌الله لبنان را تروریستی اعلام کرده‌اند.

اتحادیه اروپا و فرانسه در سال ۲۰۱۳ شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را تروریستی نامید اما شاخه سیاسی و "فعالیت‌های اقتصادی" آن با محدودیت‌های کمتری روبرو است.

تمدید وضعیت اضطراری در قبال لبنان

همزمان با ارائه طرح درخواست از اتحادیه اروپا برای اعلام کلیت حزب‌الله لبنان بعنوان یک سازمان تروریستی از سوی مجلس نمایندگان آمریکا، جو بایدن رئیس جمهوری این کشور بامداد جمعه هفتم مرداد (۲۹ ژوئیه) وضعیت اضطراری در قبال لبنان را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

جو بایدن با ارسال نامه‌ای به کنگره آمریکا تصریح کرد که فرمان اجرایی که جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق این کشور، از تاریخ اول اوت سال ۲۰۰۷ برای اعلام وضعیت اضطراری در قبال لبنان اعلام کرده بعد از تاریخ اول اوت سال ۲۰۲۲ نیز همچنان پا برجا خواهد بود.

جو بایدن در نامه خود دلایل تمدید فرمان اجرایی ۱۳۴۴۱ را اینگونه بیان می‌کند: «برخی اقدامات مانند ادامه انتقال سلاح‌های ایرانی به حزب‌الله که شامل سیستم‌های تسلیحاتی فزاینده پیچیده‌ می‌شود، عامل تضعیف حق حاکمیت ملی لبنان است، به بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی در منطقه کمک کرده و همچنان تهدیدی فوق‌العاده و غیرمعمولی برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده است.»

اقتصاد لبنان در سه سال گذشته با بحران سنگین بدهی‌های خارجی و افت ارزش پول ملی روبرو شده است./
https://www.asianews.ir/u/7mx
اخبار مرتبط
حسن نصرالله، با اشاره به نتایج انتخابات لبنان، از گروه‌های سیاسی و نمایندگان جدید خواست که با همکاری، مشارکت و آشتی مدنی، به بحران‌های اقتصادی و سیاسی رسیدگی کنند و هشدار داد که در غیر این صورت، جایگزین آن «آشوب و خلاء» خواهد بود.
جیم ریش، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا مدعی شد: دستگیری شهروندان اروپایی در ایران، آخرین میخ بر تابوت برجام است.
بنیاد حقوقی آمریکا به دولت بایدن اطلاع داد که در نظر دارد برای جلوگیری از هرگونه تواف بایدن و ایران که برای تصویب به کنگره ارائه نشده است، اقدام قانونی انجام دهد و به گفته مقامات آمریکا این اقدام احتمالا هرگونه توافق نهایی را به تعویق می‌اندازد.
پس از حمله ترورویستی در مرکز شهر تل‌آویو که سه کشته و ۱۵ زخمی برجای گذاشت، ارتش اسرائیل اعلام کرد که رویکرد خود را «تهاجمی» خواهد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید