صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۰ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۰۰:۰۰
کد خبر: 11165
گزارشگر: 213
۵۷۶
۰
۰
۲
اظهارات هیئت مدیره کانون بازنشستگان درباره زیاد شدن مستمری

با افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان موافقت شد/مصوبه عالی کار اجرا می شود

با افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان موافقت شد/مصوبه عالی کار اجرا می شود
عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: مقرر شده افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود؛ مصوبه هیئت امنای تامین اجتماعی به تبعیت از مصوبه شورای عالی کار و ضامن افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزارتومان حقوق مستمری بازنشستگان سایر سطوح یا همان متوسط بگیران است.

به گزارش آسیانیوز، مقرر شده افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع باشند.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: مقرر شده افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع باشند.

----------------

بیشتر بخوانید

مقدار حقوق بازنشستگان بعد از متناسب سازی

----------------------------------------

به نقل از ایمنا، علی اکبر عیوضی عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با اعلام این مطلب که روز چهارشنبه و پنج شنبه همراه با اعضای هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سرپرست وزارت کار به همراه معاونان وزارتخانه و سازمان دیداری داشتیم، اظهار کرد: در جلسه قرار شد افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع باشند.

وی در پاسخ به این سوال که «منظور از عین قانون در جلسات مطرح شده چه بوده است؟» جواب داد: منظور از قانون در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان آن چیزی است که مجلس تایید کرده و از طریق رئیس مجلس به دولت ابلاغ شده است.


 آنچه مجلس تایید کرده است، مصوبه هیئت امنای تامین اجتماعی به تبعیت از مصوبه شورای عالی کار است که ضامن افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزارتومان حقوق مستمری بازنشستگان سایر سطوح یا همان متوسط بگیران است.

عیوضی در پایان با بیان اینکه «قرار بوده است امروز زاهدی وفا، سرپرست وزارت کار، به طور رسمی‌تر از طریق رسانه‌ها این خبر را اعلام کند.» افزود: ما نیز امیدوار هستیم که ایشان در اسرع وقت امروز خبر رسمی این لازم‌الاجرا بودن مصوبه مجلس و اجرای آن توسط دولت را اعلام کند.

به ویژه اینکه در جلسه به ما قول داده شده در همین مرداد ماه احکام حقوقی جدید بازنشستگان در پروفایل‌های آنها قرار داده شود.

این در حالی است که شامگاه سی و یک تیرماه، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از اصلاح مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان خبر داد؛ خبری که موجی از خوشحالی میان بازنشستگان به وجود آورد؛ گرچه خبر همان شب اصلاح شد: فعلاً تصمیمی اتخاذ نشده است.

یدالله فرجی (فعال صنفی بازنشستگان و رئیس سابق شورای اسلامی کار جنرال استیل) نیز در این رابطه گفت: خواسته‌ی بازنشستگان احیای افزایش ۳۸ درصدی مستمری برای بازنشستگان سایر سطوح است؛ در چند ماه گذشته نیز بازنشستگان برای تحقق همین خواسته مطالبه گری کردند./

https://www.asianews.ir/u/7nh
اخبار مرتبط
در پنج روز گذشته ابراهیم رئیسی دست کم دو نوبت در مورد بازنشستگان و افزایش حقوق مواضعی حمایتی اتخاذ کرده است.
سازمان تامین‌ اجتماعی با انتشار اطلاعیه‌ای در از افزایش حقوق کلیه حقوق بازنشستگان و متوسط بگیران صندوق خبر داد.
شامگاه سی و یک تیرماه، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از اصلاح مصوبه‌ افزایش مستمری بازنشستگان خبر داد و موجی از خوشحالی میان بازنشستگان به وجود آورد! در حالی که باید دید این اصلاحیه چه زمانی اجرایی می شود.
ولی اسماعیلی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت‌: براساس مخالفت مجلس با مصوبه غیر قانونی دولت، بازنشستگان از مرداد ماه حقوقشان را بر مبنای مصوبه شورای‌عالی کار دریافت می‌کنند.
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی گفـت: اقدام رئیس مجلس در ابطال مصوبه دولت درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بیانگر حقانیت این جامعه شریف است.
در حالی که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، با ارسال نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، افزایش ۱۰ درصدی غیرحداقل‌بگیرها را مغایر قانون اعلام کرد، بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضات خیابانی خود در ماه‌های اخیر، بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و خواستار افزایش ۳۸ درصدی حقوق خود مطابق با رأی شورای عالی کار شدند.
با تمدید قانون برنامه ششم توسعه، یعنی متناسب‌سازی، یک بار دیگر باید برای جمعیت ۳٫۶ میلیون نفری بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی عملیاتی خواهد شد.
بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در شماری از شهرهای ایران در اعتراض به محقق نشدن خواسته های قانونی خود تجمع اعتراضی برگزار و در انتقاد به پاسخ نگرفتن مطالباتشان شعارهایی سر دادند.
تیرماه به روزهای آخر نزدیک می‌شود؛ در یکی دو روز آینده پرداخت حقوق بازنشستگان کارگری به ترتیب حروف الفبا و با واریز بخشی از مابه تفاوت آغاز خواهد شد اما هنوز مناقشه بر سر افزایش مستمری ۱۴۰۱ به پایان نرسیده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید